recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Resette router - konsekvenser?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Resette router - konsekvenser?

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 13:43
Bare kort: Det er en D-Link DIR-655 - som jeg selv har købt.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 18:35
Min erfaring med routere som efter mange år pludselig bliver ustabile er at strømforsyningen er ved at stå af. Hvis ikke det hjælper at skifte den, så er det routeren, som er ved at stå af.

Redigeret af thxtex - 15-Oktober-2020 kl. 18:35
Til top
Cyberguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Bare kort: Det er en D-Link DIR-655 - som jeg selv har købt.

Uanset om den fejler noget, så har den en alder, hvor jeg ville skifte den ud under alle omstædigheder. Pga. både sikkerhed, hastighed og funktioner.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 06:12
jeg har haft 2 stk D 655 hvor strømforsyning blev ustabil. 

Så det er kendte fejl
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 06:49
Strømforsyningen - altså den eksterne ledning? Men det er jo ikke sikkert at man kan købe en ny ledning / strømforsyning, som passer til.

Oprindeligt skrevet af Cyberguy Cyberguy skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Bare kort: Det er en D-Link DIR-655 - som jeg selv har købt.

Uanset om den fejler noget, så har den en alder, hvor jeg ville skifte den ud under alle omstædigheder. Pga. både sikkerhed, hastighed og funktioner.

Ja, det var også det jeg kom frem til. Mens jeg havde forbindelse kiggede jeg på forskellige muligheder for hvad jeg kunne finde på at købe, hvis det skulle være. Efter at have prøvet at opdatere firmware og resette den et par gange - uden at det hjalp mere end et lille stykke tid. Og efter endnu engang at have prøvet at sætte computeren direkte til netværksstikket og registrere computeren på Dansk KabelTV, kunne jeg se at det ikke var selve forbindelsen der var noget galt med. Så kørte jeg en hurtig tur ned i Elgiganten og købte en Asus RT-AC66U B1, som var en af mine favoritter blandt dem jeg havde kigget på. Tænker det var et ganske godt køb / en rigtig god router(?) og med 3 års garanti også Fandt den hurtigt, kørte hjem og satte den op - hvilket i øvrigt var meget nemt og hurtigt.  Smile  Denne går jo op til ac wireless, mens den jeg havde før var en n-router (tror jeg). Det allernyeste er vist ax.

Men ellers så tror jeg at det næste lille projekt, skal være at skifte alle netværkskablerne. Fordi supporten fra Dansk KabelTV (svarede faktisk allerede på min mail igår!), nævnte i forbifarten at jeg burde bruge min. et Cat 5E kabel, hvis min forbindelse er over 100 Mbit - og den blev faktisk opgraderet til 400/400 i marts måned. Uden at jeg tænkte over om f.eks. kablerne kunne følge med. Men mens jeg sad med computeren sat direkte til netværks stikket lavede jeg en hastighedstest, som netop vist lidt under 100/100. Så jeg tænker at jeg vil købe nogle nye kabler. Jeg kan se at der er både Cat 5E, Cat 6, 7 og 8. Men jeg forestiller mig at Cat 6 er rigeligt til at fremtidssikre mig? Der er planer om at der skal etableres fuldkabling med fibernetværk ført frem til hver bolig i afdelingen. Så det vil jo sige at det kan være vi får tilbudt endnu højere hastigheder og det kan jo måske ske flere gange igen de næste 10 år - så mon ikke Cat 6, ville være et fornuftigt valg?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:18
Ja, brug som minimum Cat5e. Resten giver meget lidt. Se evt. denne video.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:51
Hej.
Ok, startede lige lidt på videoen. Ser den færdig lidt senere, når jeg spiser frokost. Men jeg læste igår denne artikel: https://komputer.dk/internet/netvaerk/hvilket-netvaerkskabel-skal-du-vaelge Ud fra den synes jeg Cat 6 giver udmærket mening, hvis jeg en dag skulle få hastigheder på over 1000 / 1000.

Så kan man selvfølgeligt diskutere hvad man skal med 1000/1000 derhjemme - jeg synes de 100/100 vi får ud af det p.t. er meget ok hurtigt - og når jeg opgraderer kablerne og får 400/400 ud af det, er det jo kun endnu bedre. Men alt ialt tænker jeg at Cat 6 er en udmærket opgradering og fremtidssikret et godt stykke tid. Og så dyre er de heller ikke, så vidt jeg har set. Jeg skal måske bruge et par stykker på 10 m og et par stykker, der er kortere.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:55
Kan din computer køre mere end 100Mbit?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 09:08
Ja, min computer (som er fra 2018) - ja det tror jeg faktisk, hvis jeg ikke tager helt fejl, når jeg læser:
og

Et godt stykke nede på den første side, står der: The Intel Wireless-AC 9560 adapter provides Zephyrus M with Bluetooth® 4.2 support and 2x2 802.11ac Wi-Fi that surpasses Gigabit Ethernet speeds. Enjoy a maximum throughput of up to 1.73Gbps on the 160MHz channel — that’s 5x faster than 802.11n 40MHz channel (300Mbps) and 2x faster than 802.11ac (867Mbps).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 09:12
Men det er jo så wi fi - men der er vel ingen grund til at tro at det kablede er dårligere. Men forresten:
Der er ikke noget RJ45 stik i computeren, så her er ethernet kablet sat til USB 3.1 Thunderbolt 3 (type C) porten, via en adapter. Hvad denne adapter kan ved jeg så ikke. Men jeg tror jeg kan finde tilbage til det præcise produkt og kigge efter det.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 11:55
Er I iøvrigt enige i at min computer kan drage nytte af op til og måske endda lidt over gigabit Internet forbindelse? Kan godt lide designet på min nye router - den passer i stilen med min computer.  Wink 

Men anyways - når jeg køber nye kabler, gør det så en forskel om de er fra Belkin eller fra Hama? Der er noget prisforskel på dem, ikke mindst på 10 m. Er Belkin bedre kvalitet eller er det bare navnet? Og så skal jeg måske have denne adapter, hvis jeg ikke kan verificere at den jeg har nu kan bruges til gigabit.


Redigeret af Thorvald - 16-Oktober-2020 kl. 11:56
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 12:38
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu