recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast 2020 dur ikke til hjemmebiografen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast 2020 dur ikke til hjemmebiografen

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast 2020 dur ikke til hjemmebiografen
    Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 22:11
Som overskriften siger, så er den desværre ikke en brugbar streamer for de der går op i korrekt billed og lyd, da den hverken kan lave match framerate eller bitstreame lyden.

Spol frem til segmentet om Plex:
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Som overskriften siger, så er den desværre ikke en brugbar streamer for de der går op i korrekt billed og lyd, da den hverken kan lave match framerate eller bitstreame lyden.

Spol frem til segmentet om Plex:
så godt den anmeldelse den anden dag. Jeg havde heller ikke regnet med det. Der er åbenbart kun én der gør det. Det er en skam NVIDIA får lov til at hvile på laurbærbladene
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2020 kl. 23:34
Pyt. Jeg har en Shield Pro 2019, som jeg alligevel ikke havde tænkt mig at skulle af med. Men det er nu alligevel en skam den nye Chromecast ikke er lavet ordentlig. Jeg har forståelse for at tidligere bokse ikke har kunnet lave auto framerate, men når selv Apple kan finde ud af det, så burde andre fandeme også tage sig sammen.

Og inden nogle nu sviner mig til som Apple hater, så er det ikke det jeg mener med det. Det jeg mener er, at når først Apple tager funktioner ind, så er det fordi der er en reel efterspørgsel på det. De er ikke kendt for at implementere noget for en gimmicks skyld.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Pyt. Jeg har en Shield Pro 2019, som jeg alligevel ikke havde tænkt mig at skulle af med. Men det er nu alligevel en skam den nye Chromecast ikke er lavet ordentlig. Jeg har forståelse for at tidligere bokse ikke har kunnet lave auto framerate, men når selv Apple kan finde ud af det, så burde andre fandeme også tage sig sammen.

Og inden nogle nu sviner mig til som Apple hater, så er det ikke det jeg mener med det. Det jeg mener er, at når først Apple tager funktioner ind, så er det fordi der er en reel efterspørgsel på det. De er ikke kendt for at implementere noget for en gimmicks skyld.
jeg kan godt forstå dig. For når Google lavet en "reference" enhed, at den så ikke kan auto match på framerate, er åndssvagt.

Jeg giver dig ret med Apple. Men Apple er dog ikke bedre end, at de ikke vil implementere bitstream af HD lydformaterne.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:21
Det bedste ville være. Hvis Apple, Google NVIDIA osv. Lavet en boks der understøtter bitstream af alle lydformater og auto match af framerate og hdr. Så det kun var OS'et/religion man skulle vælge udfra
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Det bedste ville være. Hvis Apple, Google NVIDIA osv. Lavet en boks der understøtter bitstream af alle lydformater og auto match af framerate og hdr. Så det kun var OS'et/religion man skulle vælge udfra


Og hvis det så endelig skete, hvad skulle folk så sidde og brokke sig over? Wink
Til top
mrjocs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2016
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mrjocs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 11:11
Gælder det kun i plex appen eller for alt? Det virker til at dette måske kun er testet i plex. 
mvh
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af mrjocs mrjocs skrev:

Gælder det kun i plex appen eller for alt? Det virker til at dette måske kun er testet i plex. 
hvis plex ikke kan, kan ingen.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mrjocs mrjocs skrev:

Gælder det kun i plex appen eller for alt? Det virker til at dette måske kun er testet i plex. 
hvis plex ikke kan, kan ingen.


Sikker?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mrjocs mrjocs skrev:

Gælder det kun i plex appen eller for alt? Det virker til at dette måske kun er testet i plex. 
hvis plex ikke kan, kan ingen.



Sikker?


Klaus
jeg vil sige 95% sikker
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2058
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 12:57
Der er en tråd på kodi.tv, der bl.a. omhandler dette problem, og meldingen er, at den version af Android TV, der anvendes låser (delvis?) for automatisk skift af framerate. På dette punkt er Xiaomi Box S et bedre køb end den nye Chromecast.....




Redigeret af miri - 16-Oktober-2020 kl. 12:58
miri
Til top
Mikael nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-Maj-2012
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikael nielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 18:35
Er det ikke noget der kan fixes med opdateringer? 😊 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu