recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfordringer med D link cover Mesh
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfordringer med D link cover Mesh

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Neustatt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neustatt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udfordringer med D link cover Mesh
    Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:27
Hej


Mit hus er 300 kvm. fordelt på 2 etager, jeg har en 1000/500 mbit yousee coax forbindelse, jeg har sat YS routeren i bridge mode. Jeg har 7 stk. D Link covr 1200 noder fordelt rundt i huset, alle indikere via LED (fast hvidt farvet lys i logo) at de har en stabil forbindelse. Jeg oplever ustabilitet og lave hastigheder - jeg kan tvinge knap 100 mbit ud af master noden når jeg er tæt på (Testet med speedtest app på iPhone 11) øvrige steder i huset ligger fra 15 mbit til 70 mbit. Jeg har prøvet at flytte rundt på noderne, dog uden synderlig bedre performance - mit smart tv er koblet direkte via ethernet kable til en af noderne her ligger forbindelsen og svinger i mellem 15 og 70 mbit.

Jeg har en ide om at hvis jeg kunne flytte min YS router til et mere centralt sted i huset at jeg den vej igennem vil kunne opnår højre hastigheder og stabilitet, jeg har prøvet blot at flytte den til et andet antenne stik, men får ikke "hul" igennem.

Når jeg smider min pc direkte på d link covr master noden (den der fungere som router og er koblet direkte på YS routeren) får jeg hastigheder på speednet.net på omkring maks 200 - 300 mbit

Jeg har brug for indput og råd til hvordan jeg kan øge hastigheden og stabiliteten på mit netværk. kabeltræk er ikke muligt da mit hus er i 2 etager og lofterne er til kip.

\Neustatt ​
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:35
7 noder lyder godt nok voldsomt. er du sikker på de ikke modarbejder hinanden?. 

Jeg har ganske vist et noget mindre hus (110m2) men har kun 2 noder i mit mesh netværk. det dækker fuldstændig huset med omkring 300mbit som laveste hastighed (har en 1000/1000 fiber). og det er i fjerneste hjørne. ellers trækker jeg mellem 5-600mbit trådløst. 

Sætter jeg min 3. node op, så falder hastigheden faktisk nogle steder. Det tror jeg skyldes at de overlapper hinanden og "støjer" mere end godt er. 

Jeg har godt nok TP-link Deco M5, så ikke helt det samme som dit, men princippet er jo det samme i Mesh enhederne. 
Husk også at slå Wi-Fi fra i din yousee router. Ellers kan det også konflikte. 

Til top
Neustatt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neustatt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

7 noder lyder godt nok voldsomt. er du sikker på de ikke modarbejder hinanden?. 

Jeg har ganske vist et noget mindre hus (110m2) men har kun 2 noder i mit mesh netværk. det dækker fuldstændig huset med omkring 300mbit som laveste hastighed (har en 1000/1000 fiber). og det er i fjerneste hjørne. ellers trækker jeg mellem 5-600mbit trådløst. 

Sætter jeg min 3. node op, så falder hastigheden faktisk nogle steder. Det tror jeg skyldes at de overlapper hinanden og "støjer" mere end godt er. 

Jeg har godt nok TP-link Deco M5, så ikke helt det samme som dit, men princippet er jo det samme i Mesh enhederne. 
Husk også at slå Wi-Fi fra i din yousee router. Ellers kan det også konflikte. 



Hej

Jeg startede med 3 noder, hvilket forsat gav mig døde zoner hvor jeg lagde på omkring 0,5 til 1,2 mbit. udvidede senere med yderligere 2 stk. performance blev marginalt bedre og tilføjede så yderlig 2, således tingene nu er som beskrevet ovenfor. YS routeren køre i bridgemode og wifi er slået fra.

\Neustatt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 09:01
Det første du gør, er ar du resetter yousee routeren (der slår trådløs til og tager den ud af bridge mode).

Så sætter du din pc til routeren (kabel) og måler hastighed.

Har du ikke 800/400, eller derover er der enten noget galt i din installation, eller hos yousee.
 
Når det er afklaret, kan du starte med dine trådløse enheder. 
7 er i mine øjne ret voldsomt. Jeg dækker vores 120m2 hus (i to etager) med et enkelt accesspoint.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Neustatt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neustatt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det første du gør, er ar du resetter yousee routeren (der slår trådløs til og tager den ud af bridge mode).

Så sætter du din pc til routeren (kabel) og måler hastighed.

Har du ikke 800/400, eller derover er der enten noget galt i din installation, eller hos yousee.
 
Når det er afklaret, kan du starte med dine trådløse enheder. 
7 er i mine øjne ret voldsomt. Jeg dækker vores 120m2 hus (i to etager) med et enkelt accesspoint.


Klaus


Hej

Det er prøvet, når YS router ikke er i bridgemode og jeg smider et kabel i til pc`en har jeg den forventelig hastighed.

\Neustatt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2020 kl. 09:37
Der er ikke noget til hinder for at koble Dlink tingesterne på routeren i normal dhcp mode. Sådan kører jeg pt med mit Ubiquiti udstyr.

Hvilken hastighed får du så?
Her tænker jeg selvfølglig kablet efter første enhed.

Er det lavere end ud af yousee routeren i standard konfiguration, så skal der forskes noget i Dlink udstyret - alternativt skal det skiftes ud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Har du ikke 800/400, eller derover er der enten noget galt i din installation, eller hos yousee.
 

Yousee har ikke overhead på coax (naturligvis) derfor SKAL hastigheden kablet være mindst det lovede.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 09:08
Har du naboer med netværk i nærheden?

Måske er der elektrisk støj i huset. En step up strømforsyning kan lave meget ravage.

Der findes efterhånden mange apps og gratis programmer som InSSIDer der kan se hvilke netværk der er og hvilken kanal de kører på.

Jeg har selv Google wifi og en 300/60 forbindelse. Jeg måler mellem 100 og 150 i hele huset. Hvis jeg stiller mig klods op af første punkt kan jeg komme op på 300. Mit netværk kører klippestabilt med streaming og to teenagere i huset.

Man skal nok være realistisk når det drejer sig om wifi. For mig er stabiliteten mere vigtig endnu hastigheden. Så længe jeg kan streame tre steder i huset uden udfald er jeg tilfreds.
Til top
Neustatt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Neustatt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 13:50
Hej

Så er der testet lidt mere frem og tilbage, jeg har ændret min YS router fra bridge mode til dhcp mode med wifi slået fra, jeg har reduceret min mesh enheder til master noden + 2, og det ser faktisk ud til at der er ok dækning i huset med kun 1 + 2 set up - så nu har jeg så 4 liggende i skuffen. Hastigheden fra min YS router direkte kablet op på PC giver mig 950 / 450 + PC kablet direkte på Master noden giver mig kun 250 / 250 ca. min wifi ligger på 170 / 150 tæt på master node og 80 / 50 i nærheden af øvrige noder - øvrige steder i huset ligger på ca. 15 - 70 / 15 - 70 Umiddelbart tænker jeg at jeg bør kunne få mere ud på wifi siden?

\Neustatt   
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu