recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvaliteten HD lydformaterne Vs dd+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvaliteten HD lydformaterne Vs dd+

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 23:23
Jeg har lige testet mellem Disney+ med frost 2 og den skandinaviske Bd udgave af frost 2 som også kun er i dd+ ingen forskel i kvaliteten af lyden på de to. Men der er ikke meget dybt bas på hverken den ene eller den anden udgave. Men er jeg er så ikke imponeret over dynamikken i filmen, kontra hvis vi tager den første frost på Bd

Redigeret af T-Duck - 17-Oktober-2020 kl. 23:24
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har lige testet mellem Disney+ med frost 2 og den skandinaviske Bd udgave af frost 2 som også kun er i dd+ ingen forskel i kvaliteten af lyden på de to. Men der er ikke meget dybt bas på hverken den ene eller den anden udgave. Men er jeg er så ikke imponeret over dynamikken i filmen, kontra hvis vi tager den første frost på Bd


Desværre er man også begyndt at fjerne de dybeste frekvenser i mange BD udgaver . Der er flere tråde om det på bl.a. avsforum hvor folk er begyndt at bruge DSP for at få det tilbage.



Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2020 kl. 07:31
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg har lige testet mellem Disney+ med frost 2 og den skandinaviske Bd udgave af frost 2 som også kun er i dd+ ingen forskel i kvaliteten af lyden på de to. Men der er ikke meget dybt bas på hverken den ene eller den anden udgave. Men er jeg er så ikke imponeret over dynamikken i filmen, kontra hvis vi tager den første frost på Bd


Desværre er man også begyndt at fjerne de dybeste frekvenser i mange BD udgaver . Der er flere tråde om det på bl.a. avsforum hvor folk er begyndt at bruge DSP for at få det tilbage.


det bliver trist hvis det vil ske mere af det
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det bliver trist hvis det vil ske mere af det

Det skal vi nok desværre regne med i takt med at der bliver længere og længere imellem folk med anlæg som reelt kan gengive ULF.


Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2020 kl. 08:06
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det bliver trist hvis det vil ske mere af det


Det skal vi nok desværre regne med i takt med at der bliver længere og længere imellem folk med anlæg som reelt kan gengive ULF.

men så slipper vi da for den forvrænget bas på streaming. Men det er en glidebane. Bare for det de "billige" soundbar og dets sub ikke kan følge med
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

det bliver trist hvis det vil ske mere af det


Det skal vi nok desværre regne med i takt med at der bliver længere og længere imellem folk med anlæg som reelt kan gengive ULF.

men så slipper vi da for den forvrænget bas på streaming. Men det er en glidebane. Bare for det de "billige" soundbar og dets sub ikke kan følge med
Hvad er det du mener med forvrængning i LFE sporet? 
Jeg oplever absolut intet som minder forvrængning på streamning tjenesterne f.eks. Fra  iTunes - Netflix Disney+.

Jeg kan da godt høre forskel fra en blå Skive vs streamning, men jeg opfatter det altså ikke som forvrængning absolut ikke, det er dynamikken som er klart bedre på en blå, men det så ikke kun i lFE sporet der er forskel, det er alle kanaler og hele spekteret som er bedre på en blå skive.

Enig at der findes mix som er ringet mixet, ligesom på flow TV

En film som Egde Of Tomorrow på Netflix har i øvrigt stadig sit subwoofer killer instinkt, du kan kalde det forvrængning, det er der måske nogen der vil kalde det, fordi deres sub ikke klare mosten når der bare skrues lidt op, men det er det samme dybe fænomen som er på lyden fra en blå Skive.

Jeg har selv 4 subs i mit setup, 2 mellem klasse og 2 high end, jeg vil absolut kunne høre hvis det forvrænget, men måske vi fortolker hvad forvrængning er, forskelligtSmile


Redigeret af Potter - 18-Oktober-2020 kl. 09:37
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Jeg kan da godt høre forskel fra en blå Skive vs streamning, men jeg opfatter det altså ikke som forvrængning absolut ikke, det er dynamikken som er klart bedre på en blå, men det så ikke kun i lFE sporet der er forskel, det er alle kanaler og hele spekteret som er bedre på en blå skive.

Enig at der findes mix som er ringet mixet, ligesom på flow TV

En film som Egde Of Tomorrow på Netflix har i øvrigt stadig sit subwoofer killer instinkt, du kan kalde det forvrængning, det er det måske nogen der vil kalde det, fordi deres sub ikke klare mosten når der bare skrues lidt op, men det er samme dybe fænomen som er på lyden fra en blå Skive.

Jeg har selv 4 subs i mit setup, 2 mellem klasse og 2 high end, jeg vil absolut kunne høre hvis det forvrænget, men måske vi fortolker hvad forvrængning er, forskelligtSmile

det jeg mener med forvrængning bas er, ved eksplosion, hvis der er jægerfly, eller bare dybt rumlende lyd som i ad Astra så er bassen ikke ren, det lyder som det hele rasler på en unaturlig måde, og den dybe bas lyd er ikke eksisterende og subben bliver orienter bar. Hvor på Bd på sammen film er bassen klar, tydelig, ren og når så langt ned så at selv bassen mærkes i kroppen.. det er nok det bedste jeg kan beskrive
Men sammen oplever jeg ved lossy musik men mest oppe i de lyse område, hvor bl.a Madonna og Enya stemmer skrætter.
Ja skrætter der er en fin formulering for både bas og de lyse toner

Og min sub som er en 20 år gammel men spiller stadig klart ned til 35 Hz (har lyttet testet det) før den dykke i en. Og kostede den gang 5000 kr. Så vil sige det var ikke en bilig en. Men ved der er sket meget siden, på den udvikling

Vores stue lidt ret angulær form, og hele opsætningen gør at jeg køre med en højst xover på 60 Hz og x over test kører den fint ned uden noget dyk, så problemet ligger ikke i de normale kanaler men mere i lfe sporet

Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2020 kl. 09:36
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 10:08
Som tidligere skrevet, så er min oplevelse absolut ikke noget med forvrængning, men derimod et tab i selve dynamikken og det gælder i hele spekteret ikke kun LFE, altså en lidt mere flad og tam oplevelse med streamning vs lossless lyd. 
Men ikke som du skriver/ oplever, at den dybe baslyd ikke er eksisterende, at det rasler på en unaturlig måde og at subben bliver orienterbar, det er altså ikke noget jeg selv kan genkende. Jeg når ned på ca.20hz. bevares at det kan da gå dybere, men SPL niveauet ruller også stille af.

Jeg kan sagtens høre forskel på streamning vs lossless lyd ingen tvivl om det, og der kan selvfølge også være forskel i selve lyd mixet, lidt som lyden via flow tv, der er de da experter til at ødelægge et lyd mix.

Jeg syns også at lyden fra iTunes købefilm lyder bedre , iTunes vs Netflix.


Redigeret af Potter - 18-Oktober-2020 kl. 10:12
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Som tidligere skrevet, så er min oplevelse absolut ikke noget med forvrængning, men derimod et tab i selve dynamikken og det gælder i hele spekteret ikke kun LFE, altså en lidt mere flad og tam oplevelse med streamning vs lossless lyd. 
Men ikke som du skriver/ oplever, at den dybe baslyd ikke er eksisterende, at det rasler på en unaturlig måde og at subben bliver orienterbar, det er altså ikke noget jeg selv kan genkende. Jeg når ned på ca.20hz. bevares at det kan da gå dybere, men SPL niveauet ruller også stille af.

Jeg kan sagtens høre forskel på streamning vs lossless lyd ingen tvivl om det, og der kan selvfølge også være forskel i selve lyd mixet, lidt som lyden via flow tv, der er de da experter til at ødelægge et lyd mix.

Jeg syns også at lyden fra iTunes købefilm lyder bedre , iTunes vs Netflix.


men ja generelt ligger dynamikken ikke lige i den gode ende, som jeg også testet med frost 2 igår. Men det jo så også klart for jo lavere samlet bitrate jo færre til hver kanal. For med iTunes, Disney+ og Netflix har vi kun ca 154 kbps Per kanal. Ved så ikke hvor meget at atmos kræver ekstra af bitrate og hvordan den udregnes?
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 10:22
Jeg oplever - som Potter - heller ikke nogen som helst forvrængning i bas/LFE, på Disney+ eller Netflix.

ja, der er selvfølgelig forskel på lyden sammenlignet med BD, men forvrængning, nej... Måske på tide med nyt anlæg/subwoofer?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Jeg oplever - som Potter - heller ikke nogen som helst forvrængning i bas/LFE, på Disney+ eller Netflix.

ja, der er selvfølgelig forskel på lyden sammenlignet med BD, men forvrængning, nej... Måske på tide med nyt anlæg/subwoofer?
det kan godt være at de booster lfe frekvenser som dd+ kan som kompensation for de manglende frekvenser dd+ ikke spiller og det går så ud over den gamle sub ved at der får for højt input

Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2020 kl. 10:51
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 10:57
T-Duck , når skriver at din Jamo sub er 20 år gammel til godt kr. 5k dengang. Er det så en SW 505?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu