recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkvaliteten HD lydformaterne Vs dd+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkvaliteten HD lydformaterne Vs dd+

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

T-Duck , når skriver at din Jamo sub er 20 år gammel til godt kr. 5k dengang. Er det så en SW 505?
nej det er en sw 1008. Købte den som en demo model da jeg var 14-15 år så jeg fik den billigere end de 5 den kostede.

Men det irriterer mig bare, for med Bd film spiller subben skønt. Slå hårdt når den skal, spiller fint blødt når den skal..

Så der er noget med det lyd der er anderledes ved dd+ minus frost 2

Redigeret af T-Duck - 18-Oktober-2020 kl. 11:10
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 11:14
T-Duck, Er det sådan du oplever lyden?Smile Her en SW1008, og man må sige at DEN forvrænger eller det signal der kommer ind i den er forvrænget.

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 12:20
Det er heller ikke forvrængning jeg oplever på streaming, men lige som flere andre, manglende dynamik og lav båndbredde, som jeg specielt kan høre på stemmerne hvilket er voldsomt generende for mig. Mit setup med 4 subwoofers spiller lineært til under 10Hz så det er bestemt ikke der at der mangler noget.


Redigeret af Eeyore - 18-Oktober-2020 kl. 12:21
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

T-Duck, Er det sådan du oplever lyden?Smile Her en SW1008, og man må sige at DEN forvrænger eller det signal der kommer ind i den er forvrænget.

nej det er sådan det lyder. Det er lidt svært forklare men har fået tilladelse af fruen til at flytte rundt på den nu. Så nu ser vi om det er stående bølger eller. For det er ikke sådan de lyder. Hvis vi tager ironman, når han flyver på dd+ lyder han som en færge der stævner ud, men Bd udgaven lyder det som en jetfly. Det er det nærsmmeste jeg kan komme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 13:12
Den raslende lyd var et billede☺️ bassen at stadig ikke ren de titler jeg har kunne sammenligne med. Men det jo så mixet der er anderledes på dd+ end på HD sporet og tror de kompetencerer for manglende frekvenser.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 13:20
Nu kom det udtryk jeg ledte efter bassen er mudret i forhold til Bd udgaverne jeg har
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 14:50
Okay en funktion jeg ikke viste var aktiveret efter jeg opdateret min firmware på min receiver der der hedder loudness manager var slået til. Det tog vis den mudret bas. Men savner stadig dynamikken på HD sporet
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu