recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NES
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NES

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NES
    Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 12:59
Hej.

Jeg har en gammel nes som jeg har tilsluttet tv’et, Men signalet er ret dårligt, billedet hopper / er ustabilt og farverne er mærkelige. Eftersom spil konsollen er meget gammel er signalet ud af konsollen 2 udgange, rød og gul, en til lyd og en til tv, men mit LG OLED tv har kun hdmi indgang, så jeg har købt en omformer fra de 2 stik til scart, og scart til hdmi.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan skyldes ?
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 13:07
Brug så få omformere som muligt. Jeg købte en omformer til HDMI på eBay som virker fint. Undgå dog den firkantede med flad top! Køb den med let buet top. Der ligner hinanden meget

Men prøv også lige med et andet label. Jeg har oplevet det samme, og det var det kablet det åbenbart var dårligt.


Redigeret af MaXer - 17-Oktober-2020 kl. 13:07
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 13:34
Jeg forsøgte at sætte en gammel dvd afspiller til med scart udgang, og det virker, det står “knivskarpt” så det er ikke scart til hdmi informeren der er noget galt med, så jeg tænkte at det måske kunne være omformeren fra stik til scart, havde en anden liggende, men det hjalp ikke, Flimmer og farve fejl er der stadigt, og som et sidste forsøgte jeg også med nogle andre kabler jeg havde liggende, det hjalp heller ikke.. måske det kan være en setting i tv’et, men jeg syntes at jeg har været det hele igennem.. så næste skridt er at forsøge at tilslutte det til et andet tv med scart indgang, har et stående i kælderen jeg kan teste med..

Der kan også være noget galt med selve spil konsollen, men det det ville undre mig da det virkede med vores gamle tv.
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 15:56
hentede et gammel hd ready tv fra Finlux op fra kælderen, og der opstår samme problem, men ikke hvis jeg fjerner scart til hdmi omformeren og tilslutter scart stikket til tv’et, så står billedet perfekt..

Så jeg tænker at enten er der noget galt med omformeren fra scart til hdmi (selvom den virkede med min gamle dvd afspiller, eller også kan hdmi bare ikke håndtere min nes konsol.

suk!



Redigeret af Narrehat - 17-Oktober-2020 kl. 15:58
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 16:27
Der kan ske meget i de omskiftninger. Sørg for et ordenligt composit-kabel, og så prøv med sådan en her: ( søg evt selv på navnet, men sørg for at kassen ser sådan ud. Der er en anden udgave som er lort)

Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 17:46
Underligt.. omformeren jeg købte i elektronik biksen har strøm, de sagde at det skulle der være når man ændre noget fra analog til digital.

Det ser ikke ud til at den omformer du linker til er tilsluttet strøm.



Redigeret af Narrehat - 17-Oktober-2020 kl. 17:46
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 18:09
Den skal have strøm via micro usb, men oplader medfølger ikke
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 10:06
Prøv at se denne video:


Tror den forklare dit problem. :)
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 19:59
Den koster 150 $ det er lige i overkanten syntes jeg for noget jeg ikke med sikkerhed ved virker.. men tak for input 💪🏼

Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Prøv at se denne video:


Tror den forklare dit problem. :)
Der er ingen forklaring i videoen. Det er bare en salgstale. Jeg kender godt den der, og hvis det netop er nes, label eller scart adapter den er gal med, som det tyder på, så nytter den der ikke noget
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:11
maxer - Jeg har bestilt den omformer du linkede til fra EBay, så håber jeg den virker 😎
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:23
Krydser fingre :) men seriøst, prøv lige at se om du ikke kan låne/købe et nyt kabel. Jeg havde to helt klassiske kabler, helt ens, det ene duede til den, det andet gjorde ikke. Men begge fungerede i andre sammenhænge
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu