recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Koble gammel receiver sammen med ny i ATMOS setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Koble gammel receiver sammen med ny i ATMOS setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Koble gammel receiver sammen med ny i ATMOS setup
    Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 19:08
Hej 

Håber I kan hjælpe mig her...? Ermm

Min gamle trofaste Pioneer SC LX83 (tidligere topmodel for en del år siden) spiller fortsat skønt i hjemmebioen med en masse overskud.

Men jeg har også besluttet mig for at få ATMOS med 4 stk. højttalere i loftet (jeg får et 7.2.4 setup).
Den gamle Pioneer LX 83 understøtter imidlertid ikke ATMOS. Jeg vil derfor købe en ny receiver som har ATMOS og koble min gamle Pioneer LX 83 sammen med den nye receiver. Og så lade min Pioneer drive f.eks. center + left + right og de 4 atmos = 7 højttalere (som den jo har udgange til).

Derved kan jeg forhåbentlig købe en god men lidt mindre kraftfuld receiver som kan virke sammen med den gamle receiver. Tænker den gamle kan virke som "en slags effektforstærker"? Smile

Spørgsmål:
1) Kan jeg koble min gamle Pioneer LX 83 receiver sammen med en ny receiver som har ATMOS? Hvis ja, hvordan gør man det?

2) Hvilke højttalere vil mon være bedst at lade den gamle receiver trække og hvilke vil være bedst at lade den nye om? 

Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 21:39
du skal vel bare sørge for at den nye receiver har preouts til alle kanaler, og så koble dem på din pioneers multi CH inputs, så fungere din Pioneer vel egentlig bare som en effekt forstærker, den største udfordring ved dette er nok at få volumen tilpasset ny og gammel receiver så de spiller “lige højt”

I min optik er atmos de mindst vigtige højttalere, så hvis hele dette setup er fordi du syns din Pioneer spiller fedt, så ville jeg lade den tá sig af dine fronter og surrounds, og så lade den nye receiver tá sig af atmos. 
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2011
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 22:05
Fedt at muligheden er der. Hvis det med sikkerhed kan lade sig gøre så har jeg vel lige sparet en hel del penge, da jeg så kan nøjes med en mindre kraftfuld ny receiver! Big smile

Lyder som en god idé at lade min gamle Pioneer tage sig af mine fronter og surrounds. 
Jeg har absolut ingen erfaring med at koble to enheder sammen så de spiller "som én enhed", så måske jeg spørger dumt nu. Hvordan ved jeg at der med sikkerhed er preouts til alle kanaler på en ny receiver? Er det bare at læse i specs? Embarrassed

Og går ud fra at den nye receiver skal være "Master" i min bio, så jeg kun behøves at sidde med én fjernbetjening med mulighed for samlet et at skrue op og ned for lydstyrken... er det mon noget som kan indstilles på dem?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2020 kl. 22:30
ved ikke rigtig hvor meget du spare ved at gøre det på denne måde, du skal stadig op i en af de større receiver modeller for at den kan køre alle 11 kanaler samtidig, tror feks denons hedder x3700 og koster omkring 8000,-

Du skal kigge efter om den kan køre 11.x og så eventuelt kigge på billede af bagsiden om der rent fysisk er preouts til alle 11 kanaler. 

Ja den nye skal være master, det er jo den der skal fordele atmos signalet 😊

Men det kræver lidt finjustering af både den nye og gamle receivers volume for at få dem til st passe sammen, men det er bestemt ikke umuligt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu