recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD Media player
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD Media player

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD Media player
    Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 20:35
Hej har en gammel WD media player
Eneste jeg bruger den til er at tilslutte harddisk, og se film / serie i forskellige formater ISO, mkv, altså så mange forskellig som muligt.
Findes der andre billiger media player, der kan det samme.?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 21:27
 Har duprøvet en Mi- box.? Den afspiller alt med den rigtige Player og Codec installeret. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2020 kl. 22:02
Mi Box S må være dit svar, ja. Bare installer Kodi på den, så er du kørende.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 12:32
Er Mi Box S's USB tilslutning strømstærk nok til at trække en ekstern 2½" harddisk? Og hvad med NTFS - jeg har læst andre steder at der kan være problemer?

Flemming


Redigeret af fltk - 19-Oktober-2020 kl. 12:36
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
mik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-December-2009
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 19:09
Har nu købt Mi box s, Og installeret nævn program, Tilslutte harddisk. 
har nok brug for et kursus hvad jeg så skal gøre :-) kan ikke finde min harddisk?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:26
 Når jeg på Shield har HDD tilsluttet, så vælger jeg Photo Gutu som er den Player jeg bruger med VLC Plug In, så er der adgang til de mapper der er på HDDen. Med andre ord HDDen findes automatisk af den valgte Player.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 23:37
"Problemet" med en såkaldt Android-box er, den er software-baseret, i modsætning til en WD TV, som er hardware-baseret, men det giver til gengæld en hel masse flere muligheder, som godt kan virke forvirrende i starten, og tager noget tid at sætte sig ind i.

Hvis du har installeret KODI, så skal du bruge lidt tid på at få det ordentligt sat op, bl.a. kan du scanne dine drev med en såkaldt "Scraper", som automatisk kan hente covers og metadata til dine film og serier.
Du skal også huske at få den til at køre korrekt 24Hz og gå ind under lydindstillinger, så du er sikker på, at kunne afspille alle formater, samt mange andre ting, hvis du gerne vil have det til at fungere optimalt.

For at få adgang til alle funktionerne, skal du huske at sætte "Settings" til enten "Advanced" eller "Expert".

Du skal tilføje dine kilder, men jeg mener, en tilsluttet USB-HDD automatisk dukker op, hvis du går ind under "VIDEO"-afspilning.
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu