recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyddæmpning af blæserstøj i skab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyddæmpning af blæserstøj i skab

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 20:46
De trækker jo hurtigt 35-40 meter i en biograf. Men jeg ville have det på samme måde som dig - vil ikke kunne lide at trække det så langt. Du kan jo regne på forskellen i modstanden.

Min nuværende bio trækker jeg ca. 15m kabel til hver HT. Vil være det samme i næste. 
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 21:30
Prøvede lige at måle og hvis jeg kan få et tomrør den korteste vej i huset, kan jeg nok komme ned på 25-30 meter.
De siger her det godt kan lade sig gøre, hvis man bruger 4mm2 kabel skulle det kunne lade sig gøre at komme op på 35 meter når det er 8 ohms højtalere, der kan dog gå lidt tabt i de øvre frekvenser, men man vil højest sandsynligt ikke kunne høre det hvis man er over 35 Smile
http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#wiretable

Tænker at gå op i 6mm2 for at være mere sikret, det ser dog ud til at det kan blive halv dyrt.
Kan kun finde dette sted hvor de 6mm2 kabel, er der nogen som kender andre steder de forhandler 6mm2 kabel?
https://customaudio.dk/shop/6mm2-ofc-hoejttalerkabel-2982p.html

Tænker måske at prøve at sætte udstyret i bryggerset først og hvis det ikke fungere flytte det til stuen.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 22:57
Her er alternativer: https://www.thomann.de/intl/speaker_cables_cables.html?price-first=0&filter=true&feature-51064-first=6&feature-51064-last=6

Dyrt er en definitionssag jo... En iTech koster 25.000 LOL Så er kablerne da billige.
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 23:23
Hehe det er rigtig LOL Man kan dog finde dem billigere hvis man køber brugt, fandt en på DBA til 8500 som har spillet 4500 timer. Men det ved jeg godt du ikke er så meget til Big smile

Super, det ser rigtig fint ud tænker faktisk dette da det også er skærmet, selv om man siger det ikke er nødvendigt, men det skader i hvert fald heller ikke Smile
https://www.thomann.de/dk/sommer_cable_magellan_260_frnc.htm
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 23:30
Jeg har købt alle mine fem MacroTechs brugt (~10.000dkk i snit brugt) og mine to Lexicon DD8 brugt (~4500dkk). Så jeg er bestemt tilhænger :)

Jeg bruger selv Sommer Cable til mine M2 (den med 4 ledere så jeg ikke skal trække to kabler til hver højttaler). Har ikke noget sammenligningsgrundlag, men det lyder godt! Det er 4mm2 ledere dog, da jeg pt kun trækker dem 15m. Ved ikke hvad jeg kommer til at trække dem i huset.
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 09:51
Hehe LOL

Næste problem er så hvad man gør med fjernbetjeningen, jeg har en Harmony hub, men tvivler på at bluetoothen i den kan nå 30 meter. 
Den har mulighed for jack stik, har dog haft problemer med at få det til at virke med min RMC-1, men det kan have noget at gøre med at de jack kabler jeg har brugt var stereo og de skal helst være mono. Hvis det virker kunne det være en løsning, men ved ikke om jack stik kan trækkes så langt?
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 10:32
Ja, det skal være 2,5mm mono stik/forlænger. Det burde ikke være et problem at sende IR igennem 30 meter. Her er der en som har prøvet med 57 meter forlængelse bestående af adskillige kabler.

https://www.avsforum.com/threads/extending-harmony-ir-mini-blasters.1734177/


Redigeret af Eeyore - 22-Oktober-2020 kl. 10:43
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:10
Alternativt input: Overvejet noget andet end iTech? En BSS BLU50 er lydløs og så kan du bruge valgfri amps. Eller en brugt JBL SDP-75 som har M2 presets. Eller JBL 4367 som er næsten en M2 bare passiv... 

Det er en mulighed hvor man kan undgå de larmende amps som også er værd at overveje. 
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Februar-2008
Status: Offline
Point: 162
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andersmi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 11:25
Jeg har snakket med en som laver lyd installationer til DR, så er van til lange kable træk og kender JBL M2 og 4722 og siger det ikke er noget problem at have så lange kable træk når man bruger Crown forstærkere. 
Men tænker jeg lige får anskaffet mig et højtaler kabel og jack kabel på 35 meter for at lave en test, for at være sikker på at vil fungere.

Jeg kender mig selv godt nok til at hvis jeg anskaffer mig JBL 4367, vil jeg hele tiden tænke at jeg skulle have købt M2'erne Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu