recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony Companion og Apple TV 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony Companion og Apple TV 4?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Logitech Harmony Companion og Apple TV 4?
    Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 11:03
Hej Rec.


Jeg har desværre nogle udfordringer

Jeg har sat en aktivitet til at skulle tænde og slukke følgende:

Sony AF8
Denon X3600H
Apple TV 4

Det fungerer fint alt tænder når jeg trykker, når jeg slukker er det som om at Apple TV'et prøver, dioden går i sort, og så 2-3 sek efter tænder det igen, og det er altså ikke slukket.

Det jo ikke bare at slukke apple tv'et, på original remote skal man holde homeknappen inde og så sætte den i sleep mode. Den funktion kan jeg ikke få på min Logitech? 

Hvad gør jer der har Logitech Harmony og Apple TV?

En anden ting er at den medfølgende IR modtager ikke registerer funktioner til apple TV'et, hvilket betyder jeg ikke har kunne gemme det væk, hvordan løser jeg dette? Vil gerne kunne gemme det hele væk og så bare klistre IR modtagerene lige under tv'et
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 11:08
Hvorfor lader du ikke bare din AppleTV box være tændt og så lader den slukke selv?

Det er den måde jeg har det til at køre herhjemme med Beo4/Lintronic.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 11:15
Som Klaus skriver, lad den slukke selv. 

Når jeg slukker på min Harmony, sender den 'Home' kommando til ATV og så slukker den selv efter den tid man har programmeret i ATV. 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 13:46
Det kan jeg også godt! og tænker det må blive løsningen hvis der ikke er andre.

Hvad med signalet? Det kan vel ikke passe at jeg ikke kan gemme min ATV væk i møblet? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

En anden ting er at den medfølgende IR modtager ikke registerer funktioner til apple TV'et, hvilket betyder jeg ikke har kunne gemme det væk, hvordan løser jeg dette? Vil gerne kunne gemme det hele væk og så bare klistre IR modtagerene lige under tv'et


Jeg forstår ikke helt det du skriver der.

Din fjernbetjening taler til HUB'en ved hjælp af RF.
Hub kan så udsende ir signaler direkte, eller via "ir mini blaster".

Hvis det hele skal gemmes væk, skal hub ind i skabet og mini blaster være "udenfor" så den kan sende ir signaler til tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 14:09
jeg har en Harmony Elite, og har valgt denne device som Apple tv 4K. Det virker og slukker Apple tv. Desuden virker Bluetooth.

“Harmony Pro BT Apple TV 4“. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fandt den, men det var noget jeg så på Harmony Forum.

Edit. 
Her er det:




Redigeret af Brixen - 19-Oktober-2020 kl. 14:14
Venlig hilsen
KB
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 14:21
jeg har ingen problemer. Min arv slukker, når jeg slukker eller skifter kilde.
Men måske du skal slå fra at dit ATV stures via hdmi.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

En anden ting er at den medfølgende IR modtager ikke registerer funktioner til apple TV'et, hvilket betyder jeg ikke har kunne gemme det væk, hvordan løser jeg dette? Vil gerne kunne gemme det hele væk og så bare klistre IR modtagerene lige under tv'et


Jeg forstår ikke helt det du skriver der.

Din fjernbetjening taler til HUB'en ved hjælp af RF.
Hub kan så udsende ir signaler direkte, eller via "ir mini blaster".

Hvis det hele skal gemmes væk, skal hub ind i skabet og mini blaster være "udenfor" så den kan sende ir signaler til tv.


Klaus

Ja altså lige nu har jeg sat den til både at sende til HUB og mini blaster - men jeg prøvede at tage ATV ind i skabet og lade de andre stå fremme, så reagerede ATV slet ikke, det virker til at min remote går direkte ned til ATV? 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:11
Har du prøvet at sætte din ATV til at blive styret via netværket. Jeg mener at man skal sætte den op til noget Beta.

Jeg gjorde det for noget tid siden. 
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvorfor lader du ikke bare din AppleTV box være tændt og så lader den slukke selv?

Interessant. Jeg betjener mit Apple TV med den medfølgende fjernbetjening og når jeg prøver at få den til at slukke (som de vist kalder "sleep"), så slukker den og starter ellers igen efter 2-3 sekunder. Jeg har selv givet op og lader den slukke selv. Jeg var dog ikke klar over, at det var en "feature". I mine øjne er det en fejl.

Nu er det mit eneste Apple-produkt, men jeg er noget måløs over hvor elendigt det er i betragtning af hvor meget ros Apple generelt får for deres brugerinterface...
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:10
@friedel: Jeg kører selv med Harmony Companion. Du kan tilføje Apple TV som en Bluetooth enhed, så slipper du får IR styringen. Derudover kan du lave en macro der kan lave en sekvens til at udføre slukkekombinationen fra Apple TV original fjernbetjeningen. Men jeg lader også bare mig stå til den slukker selv.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:23
Min Harmony slukker Apple tv 4K.

Opsætning under Device
Producent: Harmony Pro
Model: BT Apple TV 4

og på Apple TV i indstillinger til fjernbetjening skal Harmony Keyboard tilføjes under Bluetooth.


Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu