recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Logitech Harmony Companion og Apple TV 4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Logitech Harmony Companion og Apple TV 4?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Jeg betjener mit Apple TV med den medfølgende fjernbetjening og når jeg prøver at få den til at slukke (som de vist kalder "sleep"), så slukker den og starter ellers igen efter 2-3 sekunder. Jeg har selv givet op og lader den slukke selv. Jeg var dog ikke klar over, at det var en "feature". I mine øjne er det en fejl.

Hvis du skal slukke den manuelt, skal du sikre dig at den ikke styres gennem hdmi.

Jeg har slået alt hdmi styring fra (har ikke brug for det) og kan godt slukke manuelt for min ATV...



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Min Harmony slukker Apple tv 4K.

Opsætning under Device
Producent: Harmony Pro
Model: BT Apple TV 4

og på Apple TV i indstillinger til fjernbetjening skal Harmony Keyboard tilføjes under Bluetooth.



Og så virkede det umiddelbart! Jeg kan i hvert fald slukke den nu, jeg har ikke lige prøvet om jeg kan gemme den i skabet.

MEN MEN MEN! Nu kan jeg ikke få funktion skip 10 sek. til at virke! En funktion jeg i dagligdagen bruger rigtig meget! 

Før kunne jeg bruge en gammel remote til at lære det fra ATV, herfra kunne jeg så lære Harmony'en det igennem den. Selve kommandoen kan godt indsættes og den siger ok når jeg sætter den gamle remote tæt på hub'en for at lære. Men når jeg så tildeler kommandoen til Remoten, ja så sker der ingenting? 

Andre der bruger denne funktion og kan komme med fif? Kan det virkelig være at jeg ikke kan få det hele! Indtil videre er jeg sku lidt skuffet over Logitechs integration med et produkt som ATV 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 05:33
Jeg droppede at styre min ATV over BT netop fordi funktion skip frem/tilbage manglende på Harmony.
Men det fungerer nu fint over IR med den lille repeater.


Redigeret af Axlon - 21-Oktober-2020 kl. 05:38
Mvh Jesper
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 09:34
Du kan også tilføje både Bluetooth som enhed samt IR og lade IR styre frem/tilbage, mens Bluetooth styrer resten.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Du kan også tilføje både Bluetooth som enhed samt IR og lade IR styre frem/tilbage, mens Bluetooth styrer resten.

Arrh okay, så reelt set tilføje ATV 2 gange som device, en gang via BT og en gang via IR :) og så koble begge på aktiviteten, det må jeg prøve når jeg kommer hjem :) 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Du kan også tilføje både Bluetooth som enhed samt IR og lade IR styre frem/tilbage, mens Bluetooth styrer resten.

Arrh okay, så reelt set tilføje ATV 2 gange som device, en gang via BT og en gang via IR :) og så koble begge på aktiviteten, det må jeg prøve når jeg kommer hjem :) 
Jep, det er ihvertfald sådan jeg har gjort det. 
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Du kan også tilføje både Bluetooth som enhed samt IR og lade IR styre frem/tilbage, mens Bluetooth styrer resten.

Arrh okay, så reelt set tilføje ATV 2 gange som device, en gang via BT og en gang via IR :) og så koble begge på aktiviteten, det må jeg prøve når jeg kommer hjem :) 
Jep, det er ihvertfald sådan jeg har gjort det. 

Vil du dele dine settings? Du må evt. gerne sende screenshots til 60 17 70 49

Jeg har added Apple TV via WIFI, og nu kan jeg installere den manglende skip kommando, det virker.

Men det fungerer ikke med slukfunktionen :( Det er som om at den slukke som den skal, og så prøver at slukke igen efter hvilket jo så gør at den tænder... 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 09:11
Så vidt jeg ved, kan du ikke styre den via IR og BT samtidigt - det kommer ind som to forskellige enheder i Harmony.

Måske du kan tilrette aktiviteten, så begge enheder er med, og BT-udgaven kun står for at slukke og tænde, og diverse knapper på remoten styrer IR-enheden.

Men personligt lader jeg bare mit ATV slukke selv og så styre den via IR.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så vidt jeg ved, kan du ikke styre den via IR og BT samtidigt - det kommer ind som to forskellige enheder i Harmony.

Måske du kan tilrette aktiviteten, så begge enheder er med, og BT-udgaven kun står for at slukke og tænde, og diverse knapper på remoten styrer IR-enheden.

Men personligt lader jeg bare mit ATV slukke selv og så styre den via IR.

Problemet er nok at når man tilføjer 2 devices til en aktivtet så vil den automatisk selv gå ind og vælge at en sekvens skal tænde og slukke når den hhv starter og slutter. I mit tilfælde gør den så det at den BT slukker ATV ved endt sekvens, og IR så "prøver at slukke" hvilket gør den tænder igen.

Disse start/slut sekvenser ser ikke umiddelbart ud til at kunne ændres på? 

Det er fint at lade den slukke selv, men med IR kan jeg ikke umiddelbart styre den via hub eller mini blast, hvilket gør jeg så heller ikke kan gemme den væk... Og så skal jeg kigge på den diode hvilket irriterer mig. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:08
Når den er tilsluttet via IR er det da netop hub eller blaster, der styrer den.

Det burde virke fint at gemme den væk, så længe hub eller blaster kan nå den.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af friedel friedel skrev:

En anden ting er at den medfølgende IR modtager ikke registerer funktioner til apple TV'et, hvilket betyder jeg ikke har kunne gemme det væk, hvordan løser jeg dette? Vil gerne kunne gemme det hele væk og så bare klistre IR modtagerene lige under tv'et


Ah, jeg er begyndt at tro, at du er på afveje her.

Hvad mener du med IR modtager?
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 22:03
Det er denne jeg mener jeg jeg tænker kan sidde lige under tv 😊

Synes det er ærgerligt det ikke er muligt både at kunne slukke ATV og have en funktion som skip 10 sek - burde simpelthen ikke være så svært 😑
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu