recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: yamaha wxc-50 albumcover med WAV filer
    Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 22:02
Hej

Jeg overvejer at købe Yamaha wxc-50, da jeg ønsker at kunne afspille med højere opløsning end 16bit/44kHz

Jeg bruger i dag Synology med deres app, når jeg streamer musik fra min NAS. Det gør jeg via Airplay.

Filerne er i formatet WAV, som jeg er klar over kan give problemer med at vise albumcovers. Men det fungere fint med Synology. Billedfil ligger i samme mappe, som musiknumre.

Spørgsmålet er at det også vil fungere i Yamaha's app, Musiccast. Jeg fandt en tysk side, som netop skriver at dette skulle være muligt når billedfil ligger i samme mappe, som selve album. Men har læst andre steder at det ikke er muligt med WAV.

Er her nogle som har en yamaha wxc-50, som kan be-/afkræfte?
Evt. forslag til andre streamere kan også være en mulighed.

Jeg kan desværre ikke teste app, uden at have et yamaha produkt. Har lige prøvet at installere den...

Mvh
Henrik Nielsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 22:07
Nu kender jeg ikke lige yamahas streaming. Men jeg har plex Media server til at styre alt og skulle mene du kunne installere den på din nas. For henter selv corvers, og viser dem via dlna. Og det bruger jeg med min Denon receiver der har heos. Og der er det plex der står for alt indeksering



Redigeret af T-Duck - 19-Oktober-2020 kl. 22:11
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 22:21
Plex er desværre ikke længere en mulighed, da de stoppede support til min NAS, sidste år.
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Plex er desværre ikke længere en mulighed, da de stoppede support til min NAS, sidste år.
nå for Søren.
Men din nas har dnla så vidt jeg husker? for det havne min gamle synology nas. For der skulle coversne også blive sendt med fra nasen.

Redigeret af T-Duck - 19-Oktober-2020 kl. 22:34
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 07:58
Ja, det har den :) 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ja, det har den :) 
jamen via er glade for heos, på min Denon. Den spiller godt hires audio helt om til 24/192 men ved dog der er streamings enheder der har bedre dac. Men jeg må give dig ret i, at Yamahas klang er god til musik. Det starter jeg med for 21 år siden. Så hvis de stadig spiler son den gang
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 08:18
Har lige set den som du spørger til. Den er da sød. Og kan se den har dnla. Så hvis du ved der er covers med når du kigger din musik biblioteket igennem så skulle det være ingen sag. Men hvis du er i tvivl, så hvis du er Windows bruger, så start Windows Media player op, når dnla er slået til på nas. Så ville kunne finde biblioteket og se om covers er med
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 21:43
Ok. Nu er jeg ikke 100 meter mester i DNLA, men har DNLA også indflydelse på lyden? Kan jeg stadig afspille med høj opløsning?
Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ok. Nu er jeg ikke 100 meter mester i DNLA, men har DNLA også indflydelse på lyden? Kan jeg stadig afspille med høj opløsning?
Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 
tja normalt sender dnla bare skidtet af sted som det er. Og jeg på Denon hører fint om til 24/192 hires uden problemer
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 08:15
Super. Tak for hjælpen :) Så må jeg ud og se om jeg kan finde en :)
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Mht. lyden, så har jeg aldrig eget noget elektronik fra Yamaha, så det er jeg lidt spændt på :) 

Det bliver du glad for. Og så er Yamaha holdbart ud over alle grænser. Smile
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Super. Tak for hjælpen :) Så må jeg ud og se om jeg kan finde en :)
velbekomme
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu