recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny mobil: Billig Samsung vs halvdyr Oneplus?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny mobil: Billig Samsung vs halvdyr Oneplus?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny mobil: Billig Samsung vs halvdyr Oneplus?
    Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 07:28
Jeg tabte min iPhone 6 i går, og skærmen er færdig
Søger en Android med omkring 6,5" skærm, 64-128 GB
Skal mest bruges til musik/lydbøger, rejseplanen.dk og lidt surfing af og til (og SMS)
Oneplus Nord koster lidt over 3K, Samsung-modeller på 6,5" fås væsentlig billigere
Er Samsung godt nok til mit behov?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 10:32
 Du skrev: "Skal mest bruges til musik/lydbøger, rejseplanen.dk og lidt surfing af og til (og SMS)" Dertil behøves ikke noget specielt, det kan alle, også de billige.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

  Skal mest bruges til musik/lydbøger, rejseplanen.dk og lidt surfing af og til (og SMS)

Hej.

Det lyder ikke som om, at dit behov for ydelse er særligt stort.

Som jeg husker de tidligste Android Mobiler, så krævede en skærm med høj opløsning og mange pixels
større ydelse fra både CPU og GPU, end modeller med skærme lav opløsning og få pixels. Jeg ved ikke om det stadig er sådan?

Men jeg vil foreslå dig at finde et sted, hvor du kan få lov til i ro og fred, at prøve nogle Samsung Mobiler for at finde ud af, hvor meget ydelse du rent faktisk har brug for?
Personligt ville jeg gå en tur i den nærmeste El Giganten. 

Hilsen Carsten.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 17:14
Det er jo lidt svært at svare på eller lave nogen sammenligninger når du ikke fortæller hvilken samsung model det drejer sig om. Men uden at vide dette så syntes jeg

Du vælger da bare en Oneplus Nord N100
Deres nye budgetmodel til sølle 1399,- 





Redigeret af spawn - 27-Oktober-2020 kl. 17:21
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 20:07
Hej.

Jeg ved ikke hvilken udbyder du har i dag, eller hvilket mobil abonnement?

Men jeg vil godt lave et regnestykke, hvor du kan få en Samsung A51 til lidt over 999 Kr, ved en YouSee mobilrabat på op til 2000 kr. Her et først et link:


Men der er desværre en trykfejl på ovennævnte side. Der står at 'Fri tale + 30GB i 6 mdr. koster 999.-/md'
Det mener jeg er forkert. Prisen bør være 199.-/md for at 'Mindste pris i 6 mdr.: 2292 kr.' passer.

Det er også, hvad der står længere nede,  at Fri tale + 30GB koster 199.-/md.
Ellers vil jeg foreslå at du ringer og checker hos El Giganten.
Men jeg forventer at tilbuddet gælder som, denne uges kampagne fra 26/10 t.o.m. 1/11.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-Oktober-2020 kl. 20:09
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2020 kl. 20:45
Oneplus Nord N100 udkommer først om et par uger, kan det passe?
Hvorfor er den bedre end f.eks. den her Motorola, som jeg har fundet?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 04:49
Det ser ud til at Motorola er det bedre køb når man sammenligner specs:



Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 10:06
Redmi Note 9 (pro)
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 11:05
Jeg ved godt at der søges efter en Android. jeg er også selv Android bruger og har altid været det.

Men når du kommer fra iPhone, hvorfor så ikke købe en iPhone SE (2nd edition). Den kan du få til omkring 3500 kr og der er du sikret opdateringer de næste 4-5 år og du kan genbruge din App køb osv.

Med de fleste Android er der kun opdateringer i 2 år, fra modellen kommer på markedet.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 12:02
Men så er det jo ikke en stor skærm Wink
Hader at glo på en lille skærm
Min iPhone med ødelagt skærm er en 6 Plus (5,5")
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 12:07
Køb en iPhone 11, prisen er meget fordelagtig lige nu. Skærmen er større end 6 plus pga fuld skærm med runde hjørner 6,06 “, mens selve tlf er mindre og rarere. Mener Bilka har den til 5500,-
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 13:50
For fire-fem år siden fortrød jeg bittert at have købt en dyr mobil Embarrassed
Men nu har jeg den
Er det en meget dum idé at købe en ny skærm til min iPhone 6 Plus, hvis den er ubrugelig om et år eller to?
Lige nu har jeg alt præcist, som jeg vil have det (apps/musik/indstillinger)

Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu