recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bred højtalerstander
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bred højtalerstander

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bred højtalerstander
    Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 20:12
Hejsa. Jeg har sådan er sæt Jamo her som surround:  https://www.jamo.com/products/c10sur

Er der nogen der kender en model stander de kan stå på? De er cirka 40 cm brede og 20 cm dybe. 

Kan simpelthen ikke finde noget Confused
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 20:15
og højtalerne er bare glatte i bunden... hvordan kan man fastgøre dem?
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 21:37
Det er jo en væghøjtaler iflg. beslagene bag på.

Ellers vil dobbeltklæbende tape vel kunne gøre det, hvis du finder noget velegnet. Måske hos den lokale smed eller snedker der evt. kan modificere indkøbte standere.
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Det er jo en væghøjtaler iflg. beslagene bag på.

Ellers vil dobbeltklæbende tape vel kunne gøre det, hvis du finder noget velegnet. Måske hos den lokale smed eller snedker der evt. kan modificere indkøbte standere.

Ja jeg ved godt den er beregnet til at hænge på væggen, men nu er jeg flyttet, og det nye biorum, som er kælderen, er ikke sådan rent udformningsmæssigt foreneligt med at de skal sidde på væggen. Derfor var min tanke at stille dem på en stander på hver side af sofaen. Rent lydmæssigt går der vel fint nok at de står frit, eller hvad?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2020 kl. 23:08
Du køber en pæn stander, og så sætter du skruer op i bunden af højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 08:52
Oooooh... lige op gennem det fine pianolak i bunden ShockedBig smile Jaja, det er selvfølgelig en mulighed, de står jo ikke til at skulle op og hænge pænt igen.

Hvor forsigtig skal man være med at skrue op i bunden? Kan man risikere at ramme noget vitalt inden i højtaleren? Selvfølgelig skal jeg ikke bruge 20 centimeter lange skruer Wink men altså, er der noget man skal passe på?

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Du køber en pæn stander, og så sætter du skruer op i bunden af højttalerne.

Klaus
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 08:55
Jeg overvejede også at købe sådan 2 sideborde her, og stille dem på, på hver side af sofaen. De passer ret godt i højden tænker jeg (80 cm)? Og så har de 50X30 og højtalerne er 40X20 så det ville umiddelbart være ok passende. Noget der ville tale imod det?

https://hjem.dk/shop/361-borde-/21205-bloomingville-grid-sidebord-sort/?gclid=CjwKCAjw0On8BRAgEiwAincsHJ1JK9z_-A_jGj_7pJ1WgW8qPwXwJ_eLfSWcc3MqUaYHtC1nXQUaCBoCPXoQAvD_BwE
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 09:09
[Bordet ser fint ud, står vel også mere stabilt end en stander.
Hvis det var mig, ville jeg bare købe en rulle af det der dobbeltklæbende tape som er ca 1 mm tykt. 
Det er meget stærkt på sådan en overflade som dine ht har. 




Redigeret af Ning - 29-Oktober-2020 kl. 09:11
Ning
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 21:26
Martin, hvis du vil lave noget pænere end selvskærende skruer, så køb nogle af disse:

Der er sjældent skruet noget fast i bunden af en højttaler, men bruger du monteringsbøsninger, er de ikke meget tykkere end træet højttalere er lavet af (håber jeg).

De borde du har kigget på, syntes jeg virker meget tynde i det. Hvis du spiller højt, kan bordene vibrere. En højttalerstander skal være tung......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 00:04
Der er jo også de der papborde fra IKEA i glade farver. De har ry for at være stort set vibrationsfrie og så slipper du for fastspænding, i fald du vælger sideborde i det hele taget. Ellers kan man lægge korkdimser under højtalerne.
Montering med forboring til isætning af bøsninger i mdf/spånplade var og er måske lidt mere end jeg personligt ville gå, men sådan er vi så forskellige.
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Status: Offline
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 08:26
hejsa, jeg kan godt lave et par standere til dig. jeg er smed, har adgang til plasma og laser skære maskiner.

det kan jo laves så simpelt som en fodplade hvorpå der påsvejses et 80x80 mm (eller mindre) profilrør i den ønskede længde og på toppen af det påsvejses en plade der matcher dine højtaleres bund. du kan evt sætte dem fast herpå med 3m velcro eller simpelthen bare dobbelt klæbende tape som andre foreslår. det vil da om nogen være bedre syntes jeg, end at ødelægge dem ved at lave huller i dem til skruer.


for stabilitetens skyld kan profilrøret fyldes med sand.

det er kun fantasien der sætter grænser i forhold til design og opbygning. 

hvis det har din interesse kan du jo smide mig en PM..


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu