recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: pladespiller og Sonos?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: pladespiller og Sonos?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: pladespiller og Sonos?
    Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 19:00
Hej alle.

Jeg er blevet lidt varm på ideen om at begynde at lytte til mine gamle og nye vinyler.

Jeg har ikke en pladespiller, og jeg har ikke meget plads.

Derfor tænkte jeg på, om man kan købe en pladespiller og sende lyden til for eksempel en Sonos højttaler eller en anden Wifi/bluetooth højttaler, så jeg ikke behøver en decideret forstærker.

Jeg er meget stor novice indenfor alle former for HiFi, så jeg tager meget gerne imod gode råd.

Mit budget er heller ikke voldsomt højt. Har I gode ideer til valg af pladespiller og så muligheden for at sende lyden direkte over i en højttaler?


Redigeret af Lorentzen - 29-Oktober-2020 kl. 19:01
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 992
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2020 kl. 22:52
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 08:11
hvad sonos drejer det sig om?
Eks sonos five har Line input og så kan du købe en pladespiller med indbygget riia
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 11:00
Tak for svarene. Jeg er ikke stålsat på at det skal være Sonos.

Men Sonos Five er bestemt interessant. Jeg ved ikke, om der findes andre af denne type højttalere derude?

Men som jeg kan læse det, regner jeg med at jeg helt sikkert skal købe en pladespiller med indbygget RIAA
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 11:08
 Ja, for at kunne tilslutte en pladespiller til et Line In, så skal der bruges en RIIA forstærker, enten extern eller intern.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nickamburi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Juni-2016
Status: Offline
Point: 52
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nickamburi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 14:24
Hvorfor lige Sonos? Det lyder ikke som om det er noget du har i forvejen, men måske bare overvejet fordi du godt kunne tænke dig nogle trådløse højttalere?

Hvis du ikke har Sonos ville jeg købe noget andet. Det er vildt overpriced ift. lydkvalitet, hvor man næsten altid får mere for pengene ved at købe et sæt stereo højttalere. 
Kig efter en billig pladespiller med indbygget RIAA/Phono forforsætker og køb så et sæt aktive højttalere at stille på hver sin side. Kan gøres billigere OG bedre end Sonos :-)
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 14:38
Det er netop det, jeg gerne vil vide mere om: hvad kan jeg gøre i stedet for at købe Sonos? Det var egentlig blot pga. at jeg vidste at de var med trådløs lyd.

Så jeg går ikke decideret efter Sonos, men nok mere nogle små men gode højttalere som kan afspille fra pladespiller uden en decideret forstærker, der også skal fylde.

Så jeg ønsker et bud på en pladespiller som kan afspille direkte til to mindre, men gode højttalere.

Undskyld, jeg er så dum til det her LOL

Tak for jeres hjælp indtil videre
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 15:24
Budget? Dynaudio XEO-serien kan være et godt bud (evt. brugt). Så mange gange bedre lyd, end Sonos.
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 15:40
- mon sådan et sæt højttalere kan sættes til en pladespiller med indbygget riaa forstærker?

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 16:15
Øøøøh, de højttalere du linker til hat indbygget riaa....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 16:24
 Ja pladspiller direkte kablet til det sæt, der skal ikke bruges noget extra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorentzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2020 kl. 16:30
- ja for søren, det har da da også. Fedt - Så har jeg vist fundet det, jeg skal bruge.

Tak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu