recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor ligger problemet Formodentligt ikke løst
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor ligger problemet Formodentligt ikke løst

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2020 kl. 08:40
Tak for alle de mulige løsningsforslag på problemet, som ikke blev aktuelle.

Problemet er formodentligt blevet løst af Fibia, ved at de lagde en ny firmware på boksen. Jeg har ihvertfald ikke haft problemet siden de lagde den nye firmware på - så må jeg bar håbe på at det holder
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 08:27
Problemet er alligevel ikke blevet løst, jeg har flere gange efterfølgende oplevet problemet.

I går havde jeg så fat i Fibia Supporten igen, han mente at det var normalt at strømmen skulle fjernes fra boksen med jævne mellemrum, fordi det formodentlig skyldtes handshake problemer, med HDMI indstillingerne

Det kan jeg bare ikke acceptere, sådanne problemer burde vel ikke forekomme her i 2021, fordi hard- og software burde da være udviklet til tidens krav

Det skal oplyses, at problemet kun forekommer når boksen skal tændes, der er ingen problemer når den først er blevet tændt, med at skifte kanaler eller slukke for for boksen, jeg kan også gå direkte fra at se TV til at høre radio  
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 12:09
Nu kender jeg overhovedet ikke airties, men jeg tillader mig alligevel at stille et dumt spørgsmål: Kan den ikke stå tændt hele tiden? Måske ved at slå det her hdmi-snak-sammen fra?
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 12:13
disclaimer: jeg kender ikke dit udstyr, og derfor er dette bare mine tanker. 

Du skriver selv at boksen kun lyser blåt. Sker det samme hvis du hiver HDMI kabel ud? I så fald kan fejlen ligge i kablet, så prøv evt et andet hdmi kabel og se om det løser problemet. 

Hvis ikke det hjælper ville jeg:

1) Resette boksen helt - ikke bare slette indstillinger, men en hard reset. 
2) teste i nogle dage med den originale fjernbetjening. Hvis det heller ikke virker er boksen defekt og skal byttes. 

Hvis det virker upåklageligt ville jeg enten lægge delays ind i din Harmony activity inden boksen får sin “tænd” kommendo, eller ændre opstartssekvensen (bytte rundt på hvornår de forskellige enheder startes)

Håber at det kan bruges. 

Edit: hvis ikke din boks er direkte tilkoblet til tv’et, så kan du også prøve at teste det af. 
Alternativt hvis den er tilkoblet direkte, så prøv at køre den igennem din receiver hvis muligt. Ændrer det noget?


Redigeret af moremusic - 12-Januar-2021 kl. 12:20
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

disclaimer: jeg kender ikke dit udstyr, og derfor er dette bare mine tanker. 

Du skriver selv at boksen kun lyser blåt. Sker det samme hvis du hiver HDMI kabel ud? I så fald kan fejlen ligge i kablet, så prøv evt et andet hdmi kabel og se om det løser problemet. 

Hvis ikke det hjælper ville jeg:

1) Resette boksen helt - ikke bare slette indstillinger, men en hard reset. 
2) teste i nogle dage med den originale fjernbetjening. Hvis det heller ikke virker er boksen defekt og skal byttes. 

Hvis det virker upåklageligt ville jeg enten lægge delays ind i din Harmony activity inden boksen får sin “tænd” kommendo, eller ændre opstartssekvensen (bytte rundt på hvornår de forskellige enheder startes)

Håber at det kan bruges. 

Edit: hvis ikke din boks er direkte tilkoblet til tv’et, så kan du også prøve at teste det af. 
Alternativt hvis den er tilkoblet direkte, så prøv at køre den igennem din receiver hvis muligt. Ændrer det noget?

1) boksen bliver vel sagtens resettet, når strømmen tages fra boksen, og Fibila siger at de lægger ny software ind på boksen - det vil sige, at jeg har taget strømmen på selve fiberboksen og efterfølgende fra tv boksen, efter anvisning fra Fibia

2) det er samme problem, waoo oplyser om problemet på deres hjemmeside, og de arbejder på at løse problemet, de har dog ikke løst det hos mig

Ændre delay og bytte om på rækkefølgen er afprøvet, uden bedring

Har prøvet med 2 stk. HDMI kabler, samme resultat - der køres allerede igennem en ny Yamaha receiver

Fibia vil ikke anerkende problemet, og tilsyneladende heller ikke sende mig en ny boks, selvom de er begyndt at lufte den tanke
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 17:18
Hvis det ikke lykkedes dig at få Waoo-boksen til at fungere på en tilfredsstillende måde (du vil bestemt ikke være den første), kan du i stedet overveje at anskaffe dig en Apple TV og så anvende Waoo’s dedikerede tv-app herpå. 

Din Waoo-udbyder giver dig i øvrigt hele 20 kr. per måned i besparelse, hvis du fravælger deres tv-boks.


Redigeret af jensoest - 12-Januar-2021 kl. 17:21
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 17:35
Det kunne vel ikke tænkes at følgende sker i rækkefølge:

Din Harmony tænder dit tv, som giver signal til at Fibia boksen skal tændes.
Din Harmony giver IR signal til din Fibia boks, som fejlagtigt prøver at slukke.

Som en test kan du evt. slå HDMI kontrol fra, så dit tv ikke tænder Fibia boksen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det kunne vel ikke tænkes at følgende sker i rækkefølge:

Din Harmony tænder dit tv, som giver signal til at Fibia boksen skal tændes.
Din Harmony giver IR signal til din Fibia boks, som fejlagtigt prøver at slukke.

Som en test kan du evt. slå HDMI kontrol fra, så dit tv ikke tænder Fibia boksen.

Skal selvfølgelig prøves, men problemet er periodisk, hvis det skyldtes at TV forsøger at slukke boksen, ville det vel et konstant fænomen 
Til top
hamsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Januar-2021
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hamsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 18:17
Jeg har med interesse læst diverse indlæg i denne tråd.
Jeg har selv det problem, at efter en tid med min box, så "dør" den på samme måde som beskrevet i andre indlæg.
Tænde slukke for boxen hjælper, men det tager sin tid før du er køreklar igen.

Min mangeårige erfaring med computere siger mig, at problemet nok nærmere er et hukommelseproblem i boxen. Jeg tror den løber fuld efter en tid, i mit tilfælde efter 1-3 dages brug.


Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 814
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2021 kl. 07:58
Nu har Fibia/ Waoo endelig taget sig sammen og sendt mig en ny Tv boks, som har virket uden fejl i 14 dage, nu krydser jeg bare fingre for at den nye boks ikke starter med samme problem

Det er bare for ufatteligt, at de ikke ville anerkende problemet langt tidligere
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu