recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anmeldelse af lærred til Ultra Short Throw
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anmeldelse af lærred til Ultra Short Throw

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anmeldelse af lærred til Ultra Short Throw
    Sendt: 06-November-2020 kl. 16:41
UST (Ultra Short Throw) ser ud til at blive det nye sort inden for projektorer, og jeg har også fået sådan en ind i husstanden. Der måtte jeg så konstatere, at det lærred som har tjent mig upåklageligt med min DLP projektor, overhoved ikke fungerede med UST.

Så jeg måtte ud på nettet, og endte op med at få lavet et fast ramme lærred i Kina, som blev sendt direkte til mig. Hvis der er andre som går i lignende tanker, har jeg lavet en video om projektet.



Til top
rasmus_bt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmus_bt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2020 kl. 19:43
Tommeltot op... hatten af for dit arbejde.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 06:09
dejligt med danske test.

Men savnede lidt visning ved forskellige lysforhold 

Og lidt svært at vurdere meget pga flimmeret.    

Men du forklarer meget fint 👍
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 13:14
Ærgerligt du ikke har eksperimenteret mere med dine indstillinger og lukkertider, inden du smed videoen op (ét billede siger mere end tusind ord), da jeg ikke synes, det helt klart fremkommer, hvorfor dit gamle lærred ikke fungerede overhovedet?
Var det primært pga. opløsningen, ultra short throw, lysstyrken eller andet (f.eks. de "folder" du omtaler, som er der, da der er tale om et motor-lærred)?

Ville et lærred med et gain på mere end 0.8, ikke give bedre mening, i stedet for en projektor med højere lysstyrke , specielt da en projektor af denne type normalt ikke anvendes i et lokale, hvor der er fuldstændig styr på lyset på lige fod med et TV?

Godt 12 minutter inde i videoen, udtaler du, optagelsen er "1080p"; jeg synes nu det til forveksling ligner denne, som jeg selv ofte benytter, når jeg vil teste en skærm/projektor:

COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD):


Det er godt nok sort snak, det "Thomas Vig" får skrevet af under kommentarer til din youtube-video?

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 13:23
jeg kommer til at lave et review af selve projektoren, og der skal jeg nok prøve at få en bedre timing mellem shutter speed og projektoren.

Det gamle lærred gav kæmpe stor skævhed i billedet, fordi det ikke var snorlige - hvilket aldrig var et problem med min 1080P projektor. Man blev helt søsyg af at bruge det fordi når bliver bliver skært kommer der lidt en fiskeøjeeffekt når der kommer hurtige sidebevæelser i billedet.

Det jeg mener med at det er 1080 er min optagelse (kameraet). Men anmeldelsen af projektoren kommer jeg til at optage i 4K så man forhåbentlig får de fulde detaljer med

og ja...den der kommentar...jeg læste den 3 gange og gav op Tongue
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 14:42
Har selv en UST projektor af lidt ældre dato og skiftede også fra et "normalt" lærrede til et såkaldt UST lærrede. Den største forskel jeg oplevede var at lysindfald fra siderne ikke påvirkede billedet nær så meget som det gjorde på det almindelige lærrede. Vil tro at folk med f.eks. tab tension eller fast-ramme lærreder ikke vil opleve de optiske forstyrrelser i billedet du beskriver.

Af nysgerrighed, hvilken version af Xiaomi's 4K projektorer har du købt?


Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 14:47
Har du en forklaring på, hvorfor den nye projektor er mere kritisk overfor ujævnheder i lærredet?
Har den ikke kun keystone til at rette billedet, og er det en del af forklaringen?

Jeg har læst kommentaren mere end 3 gange, men har heller ikke forstået det endnu; flot du kunne svare på det i første omgang, men forstod ikke denne del af spørgsmålet: "kender godt lærredet måde fordelle"? OK, så giver det mere mening, men jeg mener nu ikke, opløsningen har ret stor betydning, så længe du ikke har styr på dine lukkertider... :( Ser frem til at høre mere til dig, når du smider dit review op...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 20:33
der er keystone, men det kan ikke fixe det. Jeg tror det er den korte afstand der projekteres fra som gør at tolerencen for "fejl" sænkes markant. Hvis mit gamle lærred havde tabtension tror jeg det ville se bedre ud.
Til top
Dorio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2020
Sted: Brønderslev
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 17:30
siger tak for info indtil videre :p, har købt et lærred fra dem også, så glæder mig til det ankommer 
Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 20:16
det skal du glæde dig til - stadig super happy med mit. Mit ankom for mega hurtigt så du kan godt starte med at planlægge samleprocessen :)
Til top
Dorio Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-December-2020
Sted: Brønderslev
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 13:33
hvor langt tid ca? Bare så jeg har en ca tidsfornemmelse :D
Til top
fordfairlane Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fordfairlane Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 14:13
mener det var små 10 dage
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu