recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR Kontant: Gigant for enhver pris
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR Kontant: Gigant for enhver pris

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

'Kontant' er generelt et sensationshungrende program, som ofte farver/drejer virkeligheden så det giver mere "spændende" TV.

Ingen tvivl om at de har afsløret nogle grimme sager, men hovedparten af deres programmer er på ingen måde objektive.


Det er jeg bestemt ikke enig i. Tværtimod. Og når de så opsøger "synderen" kan eller vil han sjældent svare for sig. Jeg synes der er fint at få den slags frem i lyset - det gør at man måske er mere vågen næste gang man handler med sådan et firma. Når det så er sagt har jeg kun haft positive oplevelser de få gange jeg har benyttet "klik og hent" i Elgiganten.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 12:03
Sendte på et tidspunkt min ældre mor i elgianten efter ny iphone, der forsøgte sælgern også ihærdigt at få hende til at skifte abonenement, fordi hun bestemt ikke havde nok data i hendes nuværende med 5 gb.

Han forsøgte med panzer glas, forsikring, nyt abonnement, da intet bed på blev han næsten sur og ubehøvlet.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Et hvert supermarked/dagligvare butik optimerer placering af varegrupper, og benytter tilbud på populære varer, for at få dig ind i butikken og købe mere end du havde regnet med. Det er ikke kun elektronik butikker der snyder dig.
Jeg er helt med på hvad der sker og hvorfor de gør der, men kan virkelig ikke se, hvorfor du kalder det "snyd"?
Nej jeg mener heller ikke det er snyd! Det var svar på Gromits snyd i Power. Jeg glemte at sætte apostrof omkring “snyd”.

Det med apostroffen er nu ikke nødvendigt. Det er snyd når det sender en mail om at nu kan man hente varen, og varen så på mystisk vis er forsvundet når man kommer for at hente den. Det er snyd når sælgeren lyver om at den ting man har besværet sig med at afhente ikke er der. Det er ikke et lokketilbud, men en allerede afgivet bestilling man kommer for at hente. 

Mersalg og upsalg er ikke snyd. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Mon ikke du skulle gå med næste gang din mor skal i Elgiganten.

Mon ikke man skal overveje om det er butikken det er galt med, hvis man ikke er tryg ved at lade sin mor på 75 gå derned alene
Lige præcis...

Sender man hende i Bilka for at købe en mikrobølgeovn, så kommer hun enten hjem med den eller også er den udsolgt.

Men sender man hende 2 gange i Elgiganten med en ring rundt om varen i kataloget. Så kommer hun hjem med en helt andet og dyrere vare. Foruden hun nu har tegnet abonnement med et andet el-selskab.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 19:58
.

Redigeret af moremusic - 19-November-2020 kl. 19:59
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 20:38
Det der mest irriterer mig ved Elgiganten er at der sjældent er nogen som gider hjælpe en med at finde en vare. Men finder man den selv og bevæger sig mod kassen så får de pludselig travlt med at få sat deres navn på 'salget' og de bliver skide sure når jeg beder dem rende og hoppe.


.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 21:22
Det hele handler om optimering og profit.

Kunderne vil ikke betale for service. Elgiganten tjener for lidt på selve salget og forsøger at proppe forsikringer mv ned i halsen på folk.

Hvis vi sammenligner Power og Elgiganten, så er Elgiganten klart dem jeg helst vil handle med. 

Så hvis man gerne vil have service og hjælp skal man søge andre steder hen. 
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 22:54
Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV, ville jeg vise min tilfredshed ved igen at købe et TV hos Elgiganten.
Jeg modtog beløbet i kontanter i Sønderborg og ville have samme fabrikat, men en årgang nyere.
Jeg fandt et tilbud på dette Tv hos Elgiganten i en anden by. Et tilbud der endog gav mig overskud.
Ifølge oplysninger på nettet havde afdelingen kun et tilbage. Jeg bestilte på nettet.
Jeg ventede til efter den tid jeg skulle, men fik ingen bekræftelse på afhentning. Alligevel kørte jeg for at afhente.
Desværre havde man kun et udstillingsTV, hvilket jeg ikke ville have. Jeg havde ikke købt et brugt.
Jeg ønskede et nyt.
Tilbage i Sønderborg afkrævede jeg kørselsgodtgørelse på kr 3,12 år km på forgæves kørsel.
Elgigantens varehuschef udbetalte mig beløbet på lidt mere end 1000 kr samt bestilte det ønskede, der  kom med ekspresfart.
Er par uger senere opdagede jeg en prisnedsættelse  og jeg fik omkring kr 1500 retur.
Vel havde Elgiganten lavet en fejl, men mon ikke at de gjorde fejlen god igen?

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KennethJensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennethJensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 08:32
Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af KennethJensen KennethJensen skrev:

Som kunde skal man ikke glemme at hvis man har fået en ordrebekræftelse, så SKAL de levere varen senest 14 dage efter den lovede leveringsdato, ELLER de skal betale den meromkostning du har betalt for at købe varen et andet sted.
Kan du ikke lige linke til, hvor det står i lovgivningen?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Efter at jeg fik udbetalt hele købsbeløbet hos Elgiganten for to tordenfluer på mit 18 måneder gamle TV
Hvad måtte du betale for de to tordenfluer og kan de også bruges på et tv, som har en anden alder? LOL Wink
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu