recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Musikalsk Surround Receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Musikalsk Surround Receiver

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Musikalsk Surround Receiver
    Sendt: 19-November-2020 kl. 14:06
Hej REC

Jeg er igang med en størrere opgradering af lyden i stuen og mangler en ny Receiver, budget Loftet er på absolut 20.000 men ser gerne at vi er tættere på 10.000. HDMI 2.1 betyder ikke super meget da jeg ikke kommer til at spille.

Jeg har idag en Marantz SR6009 men jeg vil have en 5.1.2 opsætning.

Grej jeg har købt:
Nvidia Shield Pro
Appel TV4K
LG OLED CX77
Front højtalere: Sonus Faber Sonetto III
Inbygget B&O center (der er ganske potent)
bag og højde højtalere: Dali Fazon Sat
Sub: XTZ 10"


Redigeret af KevinL - 21-November-2020 kl. 11:55
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 14:35
Nad har altid været musikalsk. Men hvad er din musik kilder. For kan se du har Shield og Apple tv. For hvis du kun lytter digitalt, så ville jeg vælge en receiver der kan streames direkte til, da Apple tv og Shield, ikke behandler musikken godt, når de upsampler musikken til 48khz, har nemlig selv begge afspiller og bruger kun heos i min Denon når jeg hører musik. Jeg ved nad også har noget streaming den dag i dag

Redigeret af T-Duck - 19-November-2020 kl. 14:36
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 15:36
Lige pt bruger jeg min shield.

Streamer Tidal HiFi.

Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 15:40
Min viden er ret mangelfuld indenfor de forskellige stramning teknologier mht bit, khz osv.

Bruger min Shield til streaming af Tidal da jeg kan se på ikonet at jeg får i master på nogle stykker musik, det gør jeg ikke fra min ATV 4K, kan i hvert fald ikke se det.


Redigeret af KevinL - 19-November-2020 kl. 16:02
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Hej REC

Jeg er igang med en størrere opgradering af lyden i stuen og mangler en ny Receiver, budget Loftet er på absolut 20.000 men ser gerne at vi er tættere på 10.000. HDMI 2.1 betyder ikke super meget da jeg ikke kommer til at spille.

Jeg har idag en Marantz SR6009 men jeg vil have en 5.1.2 opsætning.

Grej jeg har købt:
Nvidia Shield Pro
Appel TV4K
LG OLED CX77
Front højtalere: Sonus Faber Sonetto III
bag og højde højtalere: Dali Fazon Sat
Sub: XTZ 10"

Jeg har hørt Sonus Faber med en Yamaha SR receiver på, og det lød ret godt og bestemt til den varme side.

Mit valg ville være at lytte med en Yamaha receiver
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Lige pt bruger jeg min shield.

Streamer Tidal HiFi.

jeg ved ikke hvordan nad DAC lyder ved direkte streame, men heos på min Denon og hifi kvalitet, og hires audio lyder mærkbart bedre end på Shield og Apple TV. Mener at de nyere nad har tidal connect, og kan ikke forestille mig at nad ville lyde dårligere end min Denon, tværtimod

Redigeret af T-Duck - 19-November-2020 kl. 17:42
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2020 kl. 20:03
måske en Yamaha 3080... den står til små 20 kilo... men ind i mellem har Elgiganten den til 12999 kr. 

Så hvis du har lidt is i maven - så kommer det tilbud nok “igen”

Måske til Black friday...!?
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

måske en Yamaha 3080... den står til små 20 kilo... men ind i mellem har Elgiganten den til 12999 kr. 

Så hvis du har lidt is i maven - så kommer det tilbud nok “igen”

Måske til Black friday...!?

Jeg har bestemt set den som en oplagt mulighed hvis den skulle ramme 13000 igen.

Ellers har Marantz 6015 & 7015 & 8015 været i tankerne.

Men når man 'kun' skal have 5.1.2 så er de store måske overkill?!?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 13:04
Du ville nok få mere ud af at købe en billigere surround-receiver og tilføje en integreret stereoforstærker med home theater input (eller hvad det nu kaldes). Så har du features og forstærkning til surround, samt musikalskhed til fronterne, når der skal lyttes til musik.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 13:59
Overvej at gøre som mig. Har årgangen efter din receiver (6010) og ja, den er sgu ikke musikalsk, men den er rigtig god til surround. Jeg har tilføjet en stereoforstærker som trækker fronterne, hvor alle musikkilder så er slået direkte til den og alle filmkilder ser slået til surroundreceiveren. Det eneste der er vigtigt, er at stereoforstærkeren har en såkaldt HT-bypass indgang.

Tryk på linket til min nye hjemmebiograf i min signatur, så er der en lidt bedre forklaring på det.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 14:03
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2020 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:


Hvad er der galt?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu