recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <12345 53>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Jeg gjorde selv lidt det samme, havde dog hørt S400 så tog chancen. Selvom S400 selvfølgelig er en helt anden højttaler.
Købte mine brugt af en på djævleøen, så der var ikke lige mulighed for at prøve dem først. Så vurderede at risikoen ikke var så stor, de kunne jo nemt sælges videre hvis det var. 
Har nu haft dem ca 1,5 år... 

Godt at høre.
Kan du beskrive hvordan S400 er en helt anden højtaler? 
S300 er en rimeligt traditionel basreflex højttaler, hvor S400 har slavebas i stedet for basreflex og diskanten bruger en avanceret waveguide som er beregnet ud fra ca 5.000 målinger. 
Den kan også fås i en aktiv udgave med (så vidt jeg husker) 3 x 150 watt forstærker i hver ht og med indbygget Rum kalibrering og meget andet... Den hedder så A500

Tak, ja har godt set deres A500. Den ser også lækker ud og smart den kan opdateres med software afhængig af hvad man ønsker ift musik. Jeg er nu blevet enig med mig selv om at hvis jeg skiftet mine højtalere ud så er det S4000 jeg går efter. Jeg kommer fra et par Dali Opticon 6 gulvhøjtalere så jeg er lidt i tænkeboks da jeg gerne vil have noget (ikke meget) bas uden en sub ved siden af. Det har jeg hørt at S400 måske vil kunne leverer. 
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 10:17
Tror faktisk at S300 går lidt dybere end S400... 
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Tror faktisk at S300 går lidt dybere end S400... 

Jeg kan i det mindste læse mig frem til, at de fleste anmeldere er noget imponerede over den præsterede bas.

Jeg kan se, at du har en Marantz forstærker, hvor kraftig er den?Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 14:04
Det er en SR 7010... De skriver 9 x 200 watt
Jeg har en gammel Marantz PM 84ll til at stå jeg gerne vil bruge til stereo.. Men den skal lige serviceres først
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 14:13
Mener at ha læst at Mads Buchardt selv har demoet dem på messer med en Atoll forstærker på omkring 50 watt.
Så vidt jeg erindrer så bor du i lejlighed så det sætter i sig selv lidt begrænsninger 
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Mener at ha læst at Mads Buchardt selv har demoet dem på messer med en Atoll forstærker på omkring 50 watt.
Så vidt jeg erindrer så bor du i lejlighed så det sætter i sig selv lidt begrænsninger 

Mja, jeg må som udgangspunkt nok nøjes med en nogle billigere forstærker, og på omkring 60W. Takker.Thumbs Up
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 15:16
Så er mine Buchardt S300 på vej.

En stor tak til Ning for at gøre mig opmærksom på deres eksistensTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er mine Buchardt S300 på vej.

En stor tak til Ning for at gøre mig opmærksom på deres eksistensTongue

Hej John

Tillykke med købet, var ikke klar over at du er ved starte et stereo anlæg op igen Smile Skal du så også ha ny forstærker til dem?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så er mine Buchardt S300 på vej.

En stor tak til Ning for at gøre mig opmærksom på deres eksistensTongue

Hej John

Tillykke med købet, var ikke klar over at du er ved starte et stereo anlæg op igen Smile Skal du så også ha ny forstærker til dem?

Hej Kenneth - hyggeligt.

Det var jeg faktisk heller ikke klar over, indtil jeg fandt ud af hvor meget jeg savner min CD´er.

Jeg kigger på noget Marantz, pengene vælter ikke ind her. I første omgang håber jeg at det fungere.

Du må endelig komme forbi når det er klart. Jeg har det rimeligt for tidenSmile 


Redigeret af Hother - 23-November-2020 kl. 18:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 18:50
Har du overvejet at købe brugt forstærker, der er så meget derude...
Både min forstærker og ht er købt brugt. 
Ning
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 18:56
Der er f. eks en Marantz pm 7003 på Hifi4all tl 2k... I Kbh..
Det var da et godt budBig smile tror den vil køre fint dertil


Redigeret af Ning - 23-November-2020 kl. 18:56
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Har du overvejet at købe brugt forstærker, der er så meget derude...
Både min forstærker og ht er købt brugt. 

Jeg er desværre ikke så god til at købe brugt, men heller ikke til at sælge brugtLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu