recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 53>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:


Ja.....ja...... ska..... nokLOL

Jo der findes eller er på vej både en A500 og en A700.

Godt nytår til dig og dine ogsåSmile 
[/QUOTE]

Hother:
S = passive modeller
A = Aktive modeller med indbygget forstærker

PS, du er nødt til at vente, så du kan fortælle mig om jeg skal til at spare op💸💸💸💸💸💸
[/QUOTE]

Ja, det kan jeg da godt forstå - at jeg skal.LOL

Jeg er jo allerede ved at spare op til de 13.400 kr., den kommer til at koste. Jeg har faktisk allerede skrevet til Mads, at jeg næppe kan købe vidunderet før hen i april. Det var helt i orden - også til Family Price.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 19:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Der er da ikke nogen S500 så vidt jeg ved..kun S300 og S400
Men der er vist en pasiv udgave på vej af A700

Kan tage fejl med modelnummerene.  

Næ det gør der ikke, for du linker til en A500Smile, og den har ikke brug for en ekstern forstærker. Nu strammer du op, og slår koldt vand i blodet, og venter til den nye forstærker kommer.
PS
Godt nytår
Ja.....ja...... ska..... nokLOL

Jo der findes eller er på vej både en A500 og en A700.
Godt nytår til dig og dine ogsåSmile 
Hvor har du lagt dine læsebriller, du linker til en A500, men skriver i tidligere post om en S500.
Det var en bette fejl.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:21
Jo mere jeg lytter til mine nye højtalere, jo mere overbevist bliver jeg om, at højtalerne gengiver musikinstrumenter ret så natutro, og neutralt. Det er en ting jeg sætter pris på, ligesom jeg sætter pris på det naturtro og mest "Ufarvede" billede på mit TV.

Jeg er ikke ekspert på højtalere mere, jeg var måske lidt for 25 år siden, men jeg kender lyden af flere musikinstrumenter, og instrumenter står ligesom stemmer bare klokkerent hvis det er gode optagelser. Dali´s demo musik CD´er kan bestemt anbefales. Mange rigtigt gode optagelser.

Hvad stadig er mig en gåde er hvordan et så lille højtalerkabinet/højtalermembran kan give så meget bas. Havde lige før besøg af min overbo (mægtig hjælpsom og hyggelig fyr), han sagde "Visse vasse John, du har da sat din subwoofer til!". Men det kunne jeg jo vise ikke var tilfældet.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo mere jeg lytter til mine nye højtalere, jo mere overbevist bliver jeg om, at højtalerne gengiver musikinstrumenter ret så natutro, og neutralt. Det er en ting jeg sætter pris på, ligesom jeg sætter pris på det naturtro og mest "Ufarvede" billede på mit TV.

Jeg er ikke ekspert på højtalere mere, jeg var måske lidt for 25 år siden, men jeg kender lyden af flere musikinstrumenter, og instrumenter står ligesom stemmer bare klokkerent hvis det er gode optagelser. Dali´s demo musik CD´er kan bestemt anbefales. Mange rigtigt gode optagelser.

Hvad stadig er mig en gåde er hvordan et så lille højtalerkabinet/højtalermembran kan give så meget bas. Havde lige før besøg af min overbo (mægtig hjælpsom og hyggelig fyr), han sagde "Visse vasse John, du har da sat din subwoofer til!". Men det kunne jeg jo vise ikke var tilfældet.

Har det på samme måde 😁
Kan stadig huske første gang jeg hørte dem på en udstilling i Aarhus
Det var med Anders Blickfeldt og nummeret TRAFIK
Jeg kendte ikke nummeret i forvejen, men det svingede virkelig godt🤩
Så Hother, hvis du har muligheden så prøv at høre det nummer med lidt volumen på.. Kan nok findes på YouTube el lign
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo mere jeg lytter til mine nye højtalere, jo mere overbevist bliver jeg om, at højtalerne gengiver musikinstrumenter ret så natutro, og neutralt. Det er en ting jeg sætter pris på, ligesom jeg sætter pris på det naturtro og mest "Ufarvede" billede på mit TV.

Jeg er ikke ekspert på højtalere mere, jeg var måske lidt for 25 år siden, men jeg kender lyden af flere musikinstrumenter, og instrumenter står ligesom stemmer bare klokkerent hvis det er gode optagelser. Dali´s demo musik CD´er kan bestemt anbefales. Mange rigtigt gode optagelser.

Hvad stadig er mig en gåde er hvordan et så lille højtalerkabinet/højtalermembran kan give så meget bas. Havde lige før besøg af min overbo (mægtig hjælpsom og hyggelig fyr), han sagde "Visse vasse John, du har da sat din subwoofer til!". Men det kunne jeg jo vise ikke var tilfældet.

Har det på samme måde 😁
Kan stadig huske første gang jeg hørte dem på en udstilling i Aarhus
Det var med Anders Blickfeldt og nummeret TRAFIK
Jeg kendte ikke nummeret i forvejen, men det svingede virkelig godt🤩
Så Hother, hvis du har muligheden så prøv at høre det nummer med lidt volumen på.. Kan nok findes på YouTube el lign

Det vil jeg da kigge på - næh.... høre påBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 20:40
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2021 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=PWnkcvFt_E8
Tak - havde nu fundet den. Men tak alligevel. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo mere jeg lytter til mine nye højtalere, jo mere overbevist bliver jeg om, at højtalerne gengiver musikinstrumenter ret så natutro, og neutralt. Det er en ting jeg sætter pris på, ligesom jeg sætter pris på det naturtro og mest "Ufarvede" billede på mit TV.

Jeg er ikke ekspert på højtalere mere, jeg var måske lidt for 25 år siden, men jeg kender lyden af flere musikinstrumenter, og instrumenter står ligesom stemmer bare klokkerent hvis det er gode optagelser. Dali´s demo musik CD´er kan bestemt anbefales. Mange rigtigt gode optagelser.

Hvad stadig er mig en gåde er hvordan et så lille højtalerkabinet/højtalermembran kan give så meget bas. Havde lige før besøg af min overbo (mægtig hjælpsom og hyggelig fyr), han sagde "Visse vasse John, du har da sat din subwoofer til!". Men det kunne jeg jo vise ikke var tilfældet.

Har det på samme måde 😁
Kan stadig huske første gang jeg hørte dem på en udstilling i Aarhus
Det var med Anders Blickfeldt og nummeret TRAFIK
Jeg kendte ikke nummeret i forvejen, men det svingede virkelig godt🤩
Så Hother, hvis du har muligheden så prøv at høre det nummer med lidt volumen på.. Kan nok findes på YouTube el lign

Ja, guitar og stemme går rent igennem, på trods af en måske lidt manglende akustik. Men rigtigt, nummeret understøtter helt højtalernes, for mig, særlige kvaliteter.

Edit: Og Pink Floyd og deres "Dark Side of the Moon", er en noget anden og mere detaljeret , næsten bastant oplevelse end ved tidligere lytninger. Man får næsten tårer i øjnene.


Redigeret af Hother - 07-Januar-2021 kl. 16:51
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 11:49
Nå, men jeg har taget en særdeles velovervejet beslutning omkring køb af en stereo forstærker. Det bliver en Marantz HD-AMP1.

Og hvorfor gør det så det? Jo, jeg ville såmænd gerne have den kommende Buchardt forstærker. Men jeg har lidt svært ved at give så mange penge (ca. 13.500 kr.), for en forstærker, når jeg kan opnå lige den lydkvalitet og sound som jeg holder af med den nævnte Marantz forstærker, og til en væsentlig lavere pris.

På papiret er det ikke nogen kraftig forstærker, ca. 70 watt ved 4 ohm. Alligevel kan den uden problemer spille B&W 803 op, og med en væsentlig højere volume end jeg selv kommer til at benytte, og det lyder stadig fremragende. Der er ikke overhovedet andet en god lyd på forstærkeren. Ingen streaming tjenester, ingen DAB+, og ingen internet forbindelse. Skal den opdateres sker det via en USB stick. Og som den gamle traditionelle mand jeg er, så er sådan en sag lige mig. At den så design mæssigt også er meget retro, og ligner det stereoudstyr jeg hyggede mig med i 70´erne, glæder mig lidt. Tvivler på at andre kan forstå det.Smile 

Projektet omkring konstruktionen og design af forstærkeren siges i øvrigt at være saglige  Ken Ishiwatas eget.

Jeg forventer at købe den nævnte forstærker når jeg har sparet lidt penge sammen, og måske fået solgt min lille Marantz enhed, omend salget her er ikke afgørende for købet af den nye forstærker. 

Du kan læse mere om Maranz HD-AMP1 her:

https://www.marantz.com/en-gb/shop/amplifier/hdamp1




Redigeret af Hother - 12-Januar-2021 kl. 13:04
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 15:00
Tror en Marantz PM6007 vil gøre det lige så godt


Du kunne have nøjes med at tilføje en effektforstærker til din marantz


Redigeret af gasolin - 12-Januar-2021 kl. 15:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Tror en Marantz PM6007 vil gøre det lige så godt


Du kunne have nøjes med at tilføje en effektforstærker til din marantz
Får ikke lov til at komme ind på dit link.

Men et eller andet sted skal jeg trække en streg i sandet, og det har jeg gjort med HD-AMP1Smile

Men mange tak for input.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2021 kl. 15:38
Ved ikke hvorfor man ikke kan komme ind på linket (nu virker linket)






Redigeret af gasolin - 12-Januar-2021 kl. 15:39
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1415161718 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu