recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 53>
Forfatter
Besked
Jens PN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2019
Sted: Ribe
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens PN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 18:50
Det her er et super eksempel på hvorfor hi-fi er så fedt og lege med!

 (for nogle få mennesker i denne verden, i det mindste)

18 sider og vi bliver aldrig færdige Smile


Redigeret af Jens PN - 13-Januar-2021 kl. 18:50
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Det her er et super eksempel på hvorfor hi-fi er så fedt og lege med!

 (for nogle få mennesker i denne verden, i det mindste)

18 sider og vi bliver aldrig færdige Smile

Præcis, hvor hifi4all fejler, der bliver man gjort til grin, hvis man ikke har for 200k + mindst. 
Spørgsmålet er hvem der er til grin. 

Det er her recordere kommer ind i billedet. 👍🏻👍🏻
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 19:02
Og nerds.dk er stadig nede (opdatering,ændring af siden)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Naden har den effekt marantz forstærkeren mangler (den kan klare helt ned til 2 ohm) og har pladespiller indgang


Kan Marantz'en da ikke gå ned i 2 ohm?

NAD laver en masse målinger på deres dynamiske effekt, men tallene er faktisk knapt så imponerende.
At gå fra 200W til 250W ved at halvere impedansen viser netop at den ikke magter 2 ohm, ellers ville den næsten fordoble effekten når man halverer impedansen.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Naden har den effekt marantz forstærkeren mangler (den kan klare helt ned til 2 ohm) og har pladespiller indgang


Kan Marantz'en da ikke gå ned i 2 ohm?

NAD laver en masse målinger på deres dynamiske effekt, men tallene er faktisk knapt så imponerende.
At gå fra 200W til 250W ved at halvere impedansen viser netop at den ikke magter 2 ohm, ellers ville den næsten fordoble effekten når man halverer impedansen.


Klaus

Lige her bliver det lidt voldsomt. Der må vist en  lytter til mht de 2 ohm 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Det her er et super eksempel på hvorfor hi-fi er så fedt og lege med!

 (for nogle få mennesker i denne verden, i det mindste)

18 sider og vi bliver aldrig færdige Smile

Præcis, hvor hifi4all fejler, der bliver man gjort til grin, hvis man ikke har for 200k + mindst. 
Spørgsmålet er hvem der er til grin. 

Det er her recordere kommer ind i billedet. 👍🏻👍🏻
200K, så var jeg da blive hylet ud med mit valg af grejLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 19:56
Nad opgir ofte effekten i 2 ohm og marantz forstærkeren kan det ved jeg

nogen billige subwoofer forstærker i class d kan godt klare 2 ohm, marantz oplyser intet om 2 ohm, mange højtaler går faktisk ret lang ned, ofte under 4 ohm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Naden har den effekt marantz forstærkeren mangler (den kan klare helt ned til 2 ohm) og har pladespiller indgang

Jeg er nu ikke så bange for en for lav effekt på Maratzen. Jeg spiller typisk ikke med mere volumen end at jeg opfatter at højtalerne "Åbner sig".

For mig er effekt nok typisk noget med mere forvrængning ved højere volumen. End ikke et problem med min nuværende lille Marantz.

Pladspiller udgangen får jeg næppe brug for.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 21:09
Pointen med høj effekt er at det tilføjer noget til musiken,oplevelse som en lille forstærker ikke gør, som at have en 75 heste golf samlignet med en golf gti med 150 heste, man kan også køre langsomt i en gtier, men der er bare sjovere at have 150 end 75 heste også selv om begge køre næsten ens

Redigeret af gasolin - 13-Januar-2021 kl. 21:10
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 21:15
Har selv en NAD C368 og den er super. Har haft den siden den kom på markedet. Kan anbefales. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Jens PN Jens PN skrev:

Det her er et super eksempel på hvorfor hi-fi er så fedt og lege med!

 (for nogle få mennesker i denne verden, i det mindste)

18 sider og vi bliver aldrig færdige Smile

Præcis, hvor hifi4all fejler, der bliver man gjort til grin, hvis man ikke har for 200k + mindst. 
Spørgsmålet er hvem der er til grin. 

Det er her recordere kommer ind i billedet. 👍🏻👍🏻

Det står ikke godt til derinde. Der er en helt ureflekteret for for snobberi, og de fleste der har bevæget sig derinde tidligere ved jo udmærket godt hvad årsagen er til den nuværende tilstand.

Jeg husker med glæde dengang man fik anbefalet et sæt Eltax Monitor 3, hvis man spurgte efter et sæt billige introhøjttalere. Nu skal man punge ud for at være en del af klubben. Der vil selvfølgelig altid være nogen der har en forkærlighed for træer der ikke vokser ind i himmelen og barberede geder:-)


Redigeret af slumbert - 14-Januar-2021 kl. 08:03
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2021 kl. 18:05
Så er Marantzen bestilt til levering omkring 1. martsTongue

Og jeg beklager meget overfor Ning, at han selv kommer til at prøve den kommende Buchardt forstærker afEmbarrassed


Redigeret af Hother - 14-Januar-2021 kl. 20:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu