recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 53>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af SvenneF SvenneF skrev:

Hej Hother

Det går hurtigt "religion" i snakken om class D. Den gider jeg ikke gå ind i. Personligt har jeg i årevis haft mange gode timers musik med forskellige store icepower moduler. Næste step for mig er at afprøve en Eigentakt modul baseret forstærker.

Mht dit forstærker valg, begge dine Marantz er class D baseret, på hjemmesiden kalder Marantz M-CR612  det blot "high-efficiency, low-distortion digital audio amplification". Vægten og power consumption plejer at være en meget god pejlemærke for den forstærker teknologi der er brugt.

Og et råd, lad forstærkeren stå tændt og spil en uges tid eller 2, så får lyden helt sikkert noget af det du savner.

dbh Svenne

Tape connection siger det er en a/b forstærker under specifikationer  https://tapeconnection.dk/shop/36-receiver/11383-marantz-melody-x-m-cr612/




Til top
SvenneF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Juli-2010
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SvenneF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 16:57
Hej Gasolin

Jeg tror Tape Connection har en tastefejl på hjemmesiden. Du kan se billeder og beskrivelse i denne anmeldelse, hvor de skriver "M-C612 now features four Class D amplification modules"   https://blog.son-video.com/en/2019/05/review-marantz-m-cr612/
vh



Svenne
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

@gasolin

Du kommenterer Hothers, dårlige oplevelse med; sikkert fordi det er en class D.
Kan du se hvorfor det, tilsyneladende, er blevet misforstået af mig?!

ja fordi det er en anderledes type forstærker, ikke alle kan li class d bare fordi det er dyrt.

En formel 1 bil er ikke velegnet til offroad kørsel lige som en 4x4 f.eks land rover ikke er velegnet til løb på en formel 1 bane, men derfor kan de jo sagtens være gode til det de er lavet til.

Class d er ofte det der bruges i soundbar og studio monitors, det er billigt, udvikler ikke så meget varme som nogen class a/b forstærker gør og så fylder de meget lidt.

Dyrt/ billigt. Du skriver lidt af hvert, og det er forvirrende. 

Jeg vil tillade mig at indskyde, personlig præference. 

Jeg har, før jeg købte min integrede, hørt stort set alt i den prisramme. 
Hegel, Rotel, Cambridge, Denon, Musical Fidelity, Marantz og altså også Lyngdorf ( Class D ). 

Valget faldt på sidst nævnte, da den passede bedst til mig. Du kan ikke overbevise mig om at den er noget hø. 

Jeg er HELT tilfreds, den passer mig. Du kan måske lide en 2x20W rørforstærker og en vintage pladespiller. Hvad ved jeg, det er dig der skal lytte til det og dig der betaler gildet. Det er fint med mig. 

Objektive holdninger er umulige at få en fornuftig debat ud af. Det bliver altid en råbekonkurence. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:25
Skrev jeg har en class d forstærker ;-)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skrev jeg har en class d forstærker ;-)

Er du glad for den? Så er alt jo godt, men det gør det ikke lettere at forstå dine indlæg. 

Wink


Redigeret af Pede8000 - 03-Februar-2021 kl. 17:28
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:33
Ikke alle bryder sig om class d forstærker
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Ikke alle bryder sig om class d forstærker
Nu er begge De forstærkere John har prøvet class D, så det er jo ikke lige det der hans udfordring. 
Class D forstærkere er utroligt forskellige, nøjagtigt som A B.  



Redigeret af Pede8000 - 03-Februar-2021 kl. 17:40
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 18:02
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

https://en.wikipedia.org/wiki/Power_amplifier_classes



Flot maskinoversættelse, der

LOL Ja, den sidder lige i skabet. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2021 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skrev jeg har en class d forstærker ;-)

Er du glad for den? Så er alt jo godt, men det gør det ikke lettere at forstå dine indlæg. 

Wink

Jeg fik en class d forstærker med mere power og det super lækkert at have så meget ekstra (2x226 watt ved 1 khz 1%thd) at man kan spiller højt og rent (kan justere gain på fronten så jeg kan tilpasse den til hvor meget effekt jeg vil have ved kl 12, 3 på volumen knappen).

Jeg fik en anden gengivelse af toppen der var mere markant, da jeg vidste toppen var lidt høj fra min nad D1050, solgte jeg den og fik mere end jeg købte den for, jeg købte en Topping E30 for kun lidt mere end jeg fik for naden og toppen blev bedre (men stadig ikke perfekt pga forstærkeren, hvad det der lyder godt lyder godt og hvad der lyder dårligt lyder dårlig, den forsøger ikke at få alt til at lyde godt behaligt).

Havde en nad c352, ja havde, som ofte hos nad har integreret forstærker ikke den bedste forforstærker del, så meget hurtigt fandt jeg en nad 1000, prisen på 1000kr var ikke fast, hvad vil du gi, 500kr så kom de med den for 500kr, den spiller godt men har en defekt højre kanal på pladespiller indgangen, men fandt  en der kunne se på den,inde jeg afleverede naden på min lokale pakkeshop kom køber og hentede min nad c352 for samme beløb som jeg solgte min nad D1050 for (havde givet det samme for dacen og forstærkeren).

Topping E30 har en pre (preamp) funktion som jeg bruger imens jeg for en til at kigge på min nad 1000, da jeg gerne vil undgå den ekstra externe enhed, strømforsying og kabel, når jeg har en extern riaa.

Sammen med kvalitets kabler, lidt hifi fødder jeg havde, tilspilning (forstærker), når den er varmet igennem (forstærkeren) , justering via filterne på dacen og en powerbank som strømforsyning til dacen, så lyder forstærkeren,dacen og højtaler (B&W) kombinationen rigtig godt (dog stadig ikke på samme måde som en class a/b pga toppen, men forstærkeren har mere power end de fleste billige nye hifi forstærker på op til 100 watt pr kanal i 8 ohm)

https://soundnews.net/sources/dacs/topping-e30-dac-review-entry-level-overachiever/


Redigeret af gasolin - 03-Februar-2021 kl. 20:56
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 05:39
Spændende! Lyder som om du hygger med at tweake og sætte de helt rigtige komponenter sammen.
Jeg er nok lidt mere magelig, og vil gerne have en plug and play løsning. Music first, du ved.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2021 kl. 08:50
Det jo lige som de unge og nogen ældre der har en bil de ligger og roder med indtil de har presset alt ydelsen ud, både effekten og kører egenskaberne, istedet for bare at købe en gtier og så have den stock, standard.

Bare for at tage nogen eksempler så kan jeg nemt prøve 4-5 forskellige usb kabler, har 4 forskellige fødder, signalkable kan jeg fin justere med mindst  4 forskellige kabler,højttalerkabel + en tube buffer med opgraderede rør.


Redigeret af gasolin - 04-Februar-2021 kl. 08:57
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu