recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 53>
Forfatter
Besked
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 20:01
Prisen er jo nok til forhandling😁
Tvivler nu også stærkt på at man har kunnet få begge
dele som nye for under 5000 samlet...
Men jeg kan da ta fejl...... 
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 20:05
Mange tak for input Ning, jeg venter lidt med det hele. Jeg aner ikke hvad jeg vil og skal. Sådan går det for mig når jeg roder rundt.

Håber at din dejlige Vuf har det godt. Det billede nyder jeg ofte.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 20:46
God ide at slå koldt vand i blodet... Så kan vi se tiden an når der dukker anmeldelser op på de nye Buchardt produkter😅😅😅

Hvis det er ham her du mener, er det ved at være 4>5 år siden vi tog afsked med den bandit... Han blev vist 13 år.. 
Håber og arbejder på at overtale konen til en ny... Men ikke før vi stopper med at arbejde begge to.... Så bliver hun nok alligevel træt af at se på mig dagen lang🙄
Ning
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Prisen er jo nok til forhandling😁
Tvivler nu også stærkt på at man har kunnet få begge
dele som nye for under 5000 samlet...
Men jeg kan da ta fejl...... 

Marantz PM6006 kostede 2499kr på tilbud, CD6006 kostede 2199kr på tilbud , andre fik ondt i røven over hififreaks solgt marantz langt billigere end alle andre og så fik de ikke mulighed for at få marantz og slet ikke til de priser de før havde fået dem til, resten er historie


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

God ide at slå koldt vand i blodet... Så kan vi se tiden an når der dukker anmeldelser op på de nye Buchardt produkter😅😅😅

Hvis det er ham her du mener, er det ved at være 4>5 år siden vi tog afsked med den bandit... Han blev vist 13 år.. 
Håber og arbejder på at overtale konen til en ny... Men ikke før vi stopper med at arbejde begge to.... Så bliver hun nok alligevel træt af at se på mig dagen lang🙄
Det er bare sådan en dejlig Vuf. Du må savne den meget. Jeg håber meget, at du får overtalt fruen. Dyr betyder rigtigt meget for mig.

Mange tak for det dejlige billede.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 14:19
Og så dagens chock for sikkert flere. Jeg har sørme efter flere forsøg, mange "Yes den skal det være", og lige så mange, næh..... den skal det heller ikke være, lagt mig fast på hvilken forstærker jeg vil købe.

Jeg lægger vægt på:
Konstruktion,
udgangs effekt
fleksibilitet (som jeg har behov for), bare det grundlæggende,
pris i forhold hvor meget jeg benytter forstærkeren.

Valget er faldet på Yamaha A-S701.

Og til dem der vil vide en masse om forstærkeren:


Og til dem der bare vil vide det grundlæggende:


Og en anden god ting, forstærkeren kan formentlig bestilles hos min sædvanlige forhandler, nemlig Panasonic Center Rødovre. Og det er jeg glad for. Jimmy vil i det mindste kigge på sagen.

Det er sikkert ikke verdens bedste forstærker, men til mit brug, min pengepung og til mine højtalere er den sikkert ganske okay.

Edit: Yamaha oplyser overfor Jimmy, at modellen, sammen med visse andre forstærker modeller, moderniseres med nye komponenter, og levering til foråret. Super og forstærkeren er nu bestilt.
 


Redigeret af Hother - 22-Februar-2021 kl. 15:44
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Her skal lige lyde en lille advarsel. Min Marantz CD16 fra 1996 er blevet rep`et 3 gange fordi skuffen ikke vil køre ud og ind. Den er nu udskiftet med en Rega apollo, hvor problemet ikke kan opstå, da den er toploadet. (og så lyden den helt fantastisk godt, bedre end CD16)
 I kolonihaven har jeg en CD57, og her er det samme problem, skuffen vil ikke køre ud, den skal hjælpes med en teske LOL. Så mit råd til Hother er at se sig om efter en toploadet afspiller.
    carsten


Mon ikke det blot er den lille gummirem som skal skiftes. Wink
Og man får slet ikke samme holdbarhed, i en toploadet afspiller (med mindre det er de ældre svinedyre afspillere, som har Philips drev LOL)
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så dagens chock for sikkert flere. Jeg har sørme efter flere forsøg, mange "Yes den skal det være", og lige så mange, næh..... den skal det heller ikke være, lagt mig fast på hvilken forstærker jeg vil købe.

Jeg lægger vægt på:
Konstruktion,
udgangs effekt
fleksibilitet (som jeg har behov for), bare det grundlæggende,
pris i forhold hvor meget jeg benytter forstærkeren.

Valget er faldet på Yamaha A-S701.

Og til dem der vil vide en masse om forstærkeren:


Og til dem der bare vil vide det grundlæggende:


Og en anden god ting, forstærkeren kan formentlig bestilles hos min sædvanlige forhandler, nemlig Panasonic Center Rødovre. Og det er jeg glad for. Jimmy vil i det mindste kigge på sagen.

Det er sikkert ikke verdens bedste forstærker, men til mit brug, min pengepung og til mine højtalere er den sikkert ganske okay.

Edit: Yamaha oplyser overfor Jimmy, at modellen, sammen med visse andre forstærker modeller, moderniseres med nye komponenter, og levering til foråret. Super og forstærkeren er nu bestilt.

Tror det er et rigtig godt valg! Under alle omstændigheder vil det give dig endnu bedre lyd fra dine højttalere. Wink
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:40
Spændende, der får du noget Watt-ydelse for pengene.
Fedt design, ikke noget slinger i valsen! 

Bliver spændende at høre om dine indtryk.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:41
Fik du ikke leget mere med Rega brio R som jeg tror helt bestemt lyder bedre end en Yamaha A-S701

Jeg har denne her cdafspiller https://hificenter.dk/produkter/yamaha-cd-s300 vil heller købe en billig støjsvag cdafspiller og så tilføje en dac som også kan bruge med computeren istedet for en dyr cdafspiller, hvis jeg vil forbedre lyden.


Redigeret af gasolin - 22-Februar-2021 kl. 17:05
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:55
Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍

Redigeret af Ning - 22-Februar-2021 kl. 16:55
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Fik du ikke leget mere med Rega brio R som jeg tror helt bestemt lyder bedre end en Yamaha A-S701
Nej, jeg brød mig ikke om designet +, såvidt jeg kunne se, ingen mulighed for at justere på bas og diskant.

Yamahaen er opbygget meget traditionelt,  vejer omkring det dobbelte, hvilket formentlig skyldes trafoen.


Redigeret af Hother - 22-Februar-2021 kl. 17:06
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3637383940 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu