recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 53>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:54
Kabler kan have en effekt over et bredere område men ikke så kraftigt

Tonekontrol har en effekt i et smallere område men kraftigere effekt


Redigeret af gasolin - 22-Februar-2021 kl. 18:00
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Kabler kan have en effekt over et bredere område men ikke så kraftigt

Tonekontrol har en effekt i et smallere område men kraftigere effekt

Så begge bruge hvis man har det "forkerte" anlæg som du skriver.

Det burde egentligt være standard at det oplyses hvorledes det givne frekvensområde kan justeres via tone control som det er tilfældet på Yamaha A-S701 :
Bass
Boost/Cut (20 Hz): ± 10 dB
Turnover Frequency: 400 Hz
Treble
Boost/Cut (20 kHz): ± 10 dB
Turnover Frequency: 3.5 kHz

Du siger kabler gør det over et større område, men jeg har nu stadig til gode at se de informationer oplyst på et kabel. Er du sikker på det er tilfældet når nu ingen kabelproducenter vil oplyse om det?
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Kabler kan have en effekt over et bredere område men ikke så kraftigt

Tonekontrol har en effekt i et smallere område men kraftigere effekt


Yes yes, bare du selv tror på det....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:40
Skriver kan have

Man kan jo ikke siger nogen frekvensområde bliver bedre bare fordi det bliver kraftigere, noget som strammere bas, mere præcis bas, flere detaljer, mere klar lyd,bredere lyd, mere dybde og så videre kan man jo ikke sige skyldes at frekvensområdet ændre sig, man for ved at hæve nogen frekvenser.

Lige som nogen højttalere har en lys lyd men ikke gengiver flere detaljer end andre højttalere som måske har en neutral top, men flere detaljer
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 18:53
Stop nu den kabeldiskussion. Der forskellige holdninger til emnet, og det skal der være plads til, men UDEN at det ødelægger min tråd!
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 19:00
Hother

Fair nok: jeg laver en tråd om emnet hvor folk kan sendes hen. Undskyld forstyrrelsen
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Hother

Fair nok: jeg laver en tråd om emnet hvor folk kan sendes hen. Undskyld forstyrrelsen
Super
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

At justere bas og diskanten har jeg aldrig brugt, hvis man har brug for det så man nok det forkerte anlæg
elelr en meget dårligt rum


Personligt har jeg har en del aktive studio monitors og der har jeg brugt justeringsmulighederne, men det mere fordi at man ofte tilstræber en neutral lyd med studio monitors

Med fare for at lyde som en "Kloge- Åge" er justerbar loudness og tonekontrol ikke noget at rynke på næsen af hvis man bor i lejlighed, og ikke har lyst til at få naboerne på nakken, ved at spille for højt. Nok ikke det optimale lyttemiljø, men vi må jo klare os med det vi har.

Det er altid lidt svært med, smag og behag. Jeg undgår helst, selv, for meget indgriben i lyden.

Præcis, loudness kan måske være interessant i betragtning af, at jeg ikke spiller ret højt. Det skal ihvertfald prøves.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 19:49

Nå..Hother, jeg må nok trække tilbuddet tilbage.. 
Fik den fundet frem og tjekket efter i dag.
 Det viser sig desværre at skuffen er begyndt at ha lidt problemer.. Den lukker ikke skuffen helt op hver gang... Skal lige ha en hjælpende hånd. 
Den lukker fint i og spiller som  den skal..
Så, nok bedst jeg bare gemmer den som reserve.. 
Så du må på jagt igen🙄 men den del kan du jo li😀
Ning
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 19:53
500kr https://www.dba.dk/cd-afspiller-marantz-cd63se/id-1076731757/ 




Redigeret af gasolin - 28-Februar-2021 kl. 19:54
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:


Nå..Hother, jeg må nok trække tilbuddet tilbage.. 
Fik den fundet frem og tjekket efter i dag.
 Det viser sig desværre at skuffen er begyndt at ha lidt problemer.. Den lukker ikke skuffen helt op hver gang... Skal lige ha en hjælpende hånd. 
Den lukker fint i og spiller som  den skal..
Så, nok bedst jeg bare gemmer den som reserve.. 
Så du må på jagt igen🙄 men den del kan du jo li😀

 Det er ærlig snak, og helt i orden. Takker.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2021 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

500kr https://www.dba.dk/cd-afspiller-marantz-cd63se/id-1076731757/ 



Mange tak gasolin, men jeg køber normalt ikke brugt. Jeg turde dog godt købe af Ning, ham "Kender" jeg efterhånden.

Så må jeg på jagt efter en ny afspiller. Jeg har god tid eftersom min nye forstærker formentlig kommer medio april.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3839404142 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu