recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 4950515253>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 10:35
Sjovt at du vægter naturligt billede så højt, på dit TV, men ikke når det gælder naturlig lyd, fra dit anlæg.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2021 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Sjovt at du vægter naturligt billede så højt, på dit TV, men ikke når det gælder naturlig lyd, fra dit anlæg.

Hvis jeg havde haft mulighed, og bare kunne lukke op, som vel beskrevet, så havde jeg valgt ikke at bruge Loudness. Lyden på mit lydniveau er bare så fersk og uden "Sjæl", så naturlig er jeg så heller ikke..


Redigeret af Hother - 01-April-2021 kl. 11:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:13
OPDATERET

Hverken min Yamaha forstærker eller min Cambridge CD afspiller er på nogen måde High-End.
Hverken forstærker eller CD afspiller har net adgang, og det begrænser vel interessen for de fleste. Mig passer det fint, for man har koncentreret sig om lyd og funktionalitet. Til forstærkeren kan man dog som ekstra udstyr købe en Blue Tooth enhed som kan tilsluttes forstærkeren, hvorefter man kan streame fra andre Blue Tooth enheder.

Yamaha A-S801 er på mange områder som en klassisk stereo forstærker. Den vejer godt 11 kg. Udgangs effekten ved 4 Ohm er officielt 170 Watt for hver kanal, men jeg har set målinger der viser 185 Watt. Så det er bestemt ikke power jeg mangler ved mit typiske lave lydniveau. Til gengæld går jeg ud fra, at forvrængningen ved mit brug må være ret lav. Forstærkeren bliver end ikke lun ved mit brug.

Det er en A-B forstærker. Den har intet display, men alene nogle lysdioder der viser de forskelige funktions valg. Mange funktioner er relæstyrede, det er tydeligt med de klassiske "Relæ lyde" ved forskellige funktions skift.    

Omvendt må jeg sige, efter at have leget med indstillingerne på forstærkeren, at jeg nu mener at have fået en lyd som jeg synes er ganske glimrende - og kun med meget minimalt brug af Loudness.

Indtil nu har jeg kun "Øvet" mig med lyden via en digital Coaxial tilslutning. I nær fremtid vil jeg forsøge mig ud i en analog RCA tilslutning. Ikke sjældent har jeg konstateret at jeg nok har været mest til analog lyd, så det bliver lidt spændende.

Jeg har altid haft det sådan, at hvis jeg kan fornemme lak-duften af en akustisk guitar, så er det ikke helt galt. Det er naturligvis noget vrøvl, men det er nu stadig en følelse som jeg benytter mig af. Svært at forklare.

Yamaha forstærkeren har mulighed for tilslutning af en Subwoofer, og sådan en har jeg skam også. Men med de skønne Buchardt S300 Mrk. 2 højtalere er der bestemt ikke behov for en sådan. 

Nu ser jeg frem til, at forstærkeren har fundet sit normal leje efter ca. 100 timers brug.

Tja..... og hermed afsluttes vel min tråd om min søgen af et stereo system til en fornuftig pris. 

Min søgen har taget mig vidt omkring, med en skøn lille Marantz MCR612 multi sag, som stort set kan det hele og gør det rigtigt godt. Den beholder jeg formentlig. Nu skal jeg bare anskaffe mig en højtaler omskifter - de findes faktisk.

Der har været skuffelser undervejs. Dels fordi jeg ikke kun få de ting som jeg gerne ville have. Og dels pga. fejlkøb. Der er bare ikke ret meget godt AV-udstyr på lager rundt omkring pga. Corona begrænsninger. Jeg synes alligevel at det lykkedes mig at finde noget fornuftigt. Jeg var stjerneheldig med at finde en A-S801, som bare ikke er sådan at få fingrene i.

Tak til de af jer der fulgte med undervejs, i en til tider noget ubeslutsom og rodet historie. Det har til tider været lidt for spændende, hvor jeg nærmest var ved at opgive at finde egnede stereo enheder.


Redigeret af Hother - 03-April-2021 kl. 00:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:19
Køb et par dali spektor 1 og brug marantz forstærkeren til dit tv så for super god lyd til dit tv hvis ikke du har noget fornuftigt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu ser jeg frem til, at forstærkeren har fundet sit normal leje efter ca. 100 timers brug.


Der sker intet i en moderne forstærker som ændrer sig på 100 timer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:31
Et lille saks fra Cambridge Audio :
"We definitely recommend running in your amplifier to ensure you are achieving the best possible performance.

The running in process ensures certain components (such as capacitors) settle and perform at a constant. The amplifier will sound excellent out of the box, and will only improve as it is run in. This running in time can vary, but we generally quote about 36 hours. 

You can do this all at once if you need your amplifier to be at optimum performance quickly, or you can use your amplifier as you normally would and over time the sound will gradually improve.

Regardless of the option you choose, the overall result will be the same."

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:37
Nogen forstærker lyder bedst når de er varmet op, lige som med en bil motor der lyder bedre varm end kold

Redigeret af gasolin - 02-April-2021 kl. 13:42
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Et lille saks fra Cambridge Audio :
"We definitely recommend running in your amplifier to ensure you are achieving the best possible performance.

The running in process ensures certain components (such as capacitors) settle and perform at a constant. The amplifier will sound excellent out of the box, and will only improve as it is run in. This running in time can vary, but we generally quote about 36 hours. 

You can do this all at once if you need your amplifier to be at optimum performance quickly, or you can use your amplifier as you normally would and over time the sound will gradually improve.

Regardless of the option you choose, the overall result will be the same."

Mange tak for input Jetex, og Yamaha skriver det samme, blot 100 timer.

Edit: Efter ca. 20 timers drift lyder forstærkeren i mine ører lidt mere luftig. Så for mig er der noget om "Indkørings anbefalingen".


Redigeret af Hother - 02-April-2021 kl. 14:28
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Køb et par dali spektor 1 og brug marantz forstærkeren til dit tv så for super god lyd til dit tv hvis ikke du har noget fornuftigt

Panasonic HZ2000 TV har et glimrende lydsystem, som der ikke grund til at lave om på.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Edit: Efter ca. 20 timers drift lyder forstærkeren i mine ører lidt mere luftig. Så for mig er der noget om "Indkørings anbefalingen".

Alternativt er du blevet vant til lyden.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:04
Tillykke og tak for en interessant tråd
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2021 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Tillykke og tak for en interessant tråd

Og jeg siger mange tak.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4950515253>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu