recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung Q60T kontra Q77T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung Q60T kontra Q77T

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2020 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JGo JGo skrev:

Jeg skal nok ind på forskellige tests, men jeg dynes det er svært at vide, hvad jeg skal kigge efter.


Tests er fint, men ikke godt nok. Dine øjne er din bedste guide - så tag ud og se på skærmene live.

Flemming

 
Forkert !
For det første er ingen normalbruger i stand til, at evaluere på forskellige TV’s billedkvalitet. For det andet,så findes der dybest set ingen showroom, hvor indstillinger og belysning er optimalt .

Det bedste er simpelthen,at læse nogle seriøse testsites , som feks Flatpanels.dk. Og så derefter tage i butikker for at danne sine egne indtryk af design,remote osv 


LOL! Det vil sige, at du overlader noget så subjektivt som et synsindtryk til andre og dermed sætter din egen mening ud af kraft. Sådan er vi jo forskellige. I øvrigt findes der garanteret heller ingen dagligstuer hvor indstillinger og belysning er optimale.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JGo JGo skrev:

Jeg skal nok ind på forskellige tests, men jeg dynes det er svært at vide, hvad jeg skal kigge efter.


Tests er fint, men ikke godt nok. Dine øjne er din bedste guide - så tag ud og se på skærmene live.

Flemming

 
Forkert !
For det første er ingen normalbruger i stand til, at evaluere på forskellige TV’s billedkvalitet. For det andet,så findes der dybest set ingen showroom, hvor indstillinger og belysning er optimalt .

Det bedste er simpelthen,at læse nogle seriøse testsites , som feks Flatpanels.dk. Og så derefter tage i butikker for at danne sine egne indtryk af design,remote osv 


LOL! Det vil sige, at du overlader noget så subjektivt som et synsindtryk til andre og dermed sætter din egen mening ud af kraft. Sådan er vi jo forskellige. I øvrigt findes der garanteret heller ingen dagligstuer hvor indstillinger og belysning er optimale.

Flemming
Lige her er subjektivt/din egen mening faktisk slet ikke i spil . Fornemste opgave for et TV er, at gengive kildematerialet så tæt på 1:1 som muligt . Det magter intet TV desværre 100%, - men det der kommer tættest på er rent faktisk markedets bedste TV, uanset hvad dine og mine øjne synes. . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af JGo JGo skrev:

Jeg skal nok ind på forskellige tests, men jeg dynes det er svært at vide, hvad jeg skal kigge efter.


Tests er fint, men ikke godt nok. Dine øjne er din bedste guide - så tag ud og se på skærmene live.

Flemming

 
Forkert !
For det første er ingen normalbruger i stand til, at evaluere på forskellige TV’s billedkvalitet. For det andet,så findes der dybest set ingen showroom, hvor indstillinger og belysning er optimalt .

Det bedste er simpelthen,at læse nogle seriøse testsites , som feks Flatpanels.dk. Og så derefter tage i butikker for at danne sine egne indtryk af design,remote osv 


LOL! Det vil sige, at du overlader noget så subjektivt som et synsindtryk til andre og dermed sætter din egen mening ud af kraft. Sådan er vi jo forskellige. I øvrigt findes der garanteret heller ingen dagligstuer hvor indstillinger og belysning er optimale.

Flemming
Lige her er subjektivt/din egen mening faktisk slet ikke i spil . Fornemste opgave for et TV er, at gengive kildematerialet så tæt på 1:1 som muligt . Det magter intet TV desværre 100%, - men det der kommer tættest på er rent faktisk markedets bedste TV, uanset hvad dine og mine øjne synes. . . 

Du vrøvler. Det er altid brugeren der afgør hvad han kan lide, uanset hvor neutralt billedet gengives. Smag og behag er med andre ord forskellig og kan ikke diskuteres.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2020 kl. 21:30
fltk:

Hvorfor spørge om råd her når øje bare skal afgøre det ?

Så behøves ikke lange tråde
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

fltk:

Hvorfor spørge om råd her når øje bare skal afgøre det ?

Så behøves ikke lange tråde


Et TV har mange andre parametre end billedet, som jeg selvfølgelig synes er det vigtigste.  Her synes jeg ens eget øje skal råde, mens det på øvrige parametre kan være fint at søge råd her, dog uden nødvendigvis at følge dem.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

fltk:

Hvorfor spørge om råd her når øje bare skal afgøre det ?

Så behøves ikke lange tråde


Et TV har mange andre parametre end billedet, som jeg selvfølgelig synes er det vigtigste.  Her synes jeg ens eget øje skal råde, mens det på øvrige parametre kan være fint at søge råd her, dog uden nødvendigvis at følge dem.

Flemming

 
Perfekt billedgengivelse er altså IKKE en smagssag !
Der findes en slags facitliste for det perfekt gengivne billede, og alt efter hvor tæt dit TV kommer på referencen - så kan du som slutbruger derfra indstille det forkerte billede, hvis du ønsker det . . . Men i så fald er man vist på det forkerte forum

Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:



 
Perfekt billedgengivelse er altså IKKE en smagssag !


Det er der heller ingen der har påstået - i hvert fald ikke jeg. Der er brugeren der forhåbentlig skal have glæde af sit TV i dets levetid. Derfor er det hans øjne alene der afgør om han kan lide det såkaldte "perfekte" billede, uanset hvad såkaldte eksperter eller måleapparater måtte sige.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 16:24
Har lige spørgsmål til tråden. 
Min far har bestil dette her tv ved elgiganten:samsung 55 q77t uhd

Vi var ellers blevet enige om en LG cx6 55 til 8888 kr. 
Min forældre har en stue med store vinduer i og for at undgå genskær er det bedre at vælge samsung mente sælgeren. 
Har Googlet lidt og det er der jo åbenbart uenig om. Hvad vil i vælge? 
Det er selvfølgelig også irriterende hvis der er meget genskær i. 

Har samsung bedre betragtningsvinkel end oled? 


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 16:28
Q60T og Q77T er ikke i nærheden af LG CX OLED på billedkvalitet, så hvis det tæller højest, har I valgt forkert. Reelt taler vi mellemklasse mod så godt som markedets bedste billedkvalitet. At man kan få det til 8888 kroner er ret unikt.

Samsungs Q-serier er VA LCD TV og blandt dem med betragtningsvinkler i den laveste klasse. OLED har tæt på perfekte betragtningsvinkler.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:


Min forældre har en stue med store vinduer i og for at undgå genskær er det bedre at vælge samsung mente sælgeren. 

Mon ikke sælgeren tjener mere i provision ved at sælge Samsung tv, end LG tv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 17:05
Tak for svar.
Hvis vi så ser bort fra billede kvaliteten, er det så samsung eller et helt 3 tv??hvis der er meget genskær i LG, for jeg helt sikkert at høre for det 😊

Eller skal de gamle vælge LG og så satse på at det går? 


Redigeret af fc-andeby - 24-November-2020 kl. 17:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af fc-andeby fc-andeby skrev:

Tak for svar.
Hvis vi så ser bort fra billede kvaliteten, er det så samsung eller et helt 3 tv??hvis der er meget genskær i LG, for jeg helt sikkert at høre for det 😊

Eller skal de gamle vælge LG og så satse på at det går? 

Endnu en grund til at man selv skal se det live forinden køb.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu