recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Håber endelig jagten er over (Sony KD65A85)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Håber endelig jagten er over (Sony KD65A85)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Håber endelig jagten er over (Sony KD65A85)
    Sendt: 24-November-2020 kl. 16:40

Efter flere forskellige forsøg (LED) på at finde en værdig afløser for mit gamle plasma tv.  

Er valget nu faldet på et OLED og håber det lever op til mine forventninger.   

 
Jeg kunne ikke stå for tilbuddet på Sony 65" KD65A85 til 14.999 og købte så også lige en Soundbar JBL Bar 9.1 til 4.444.  

 

Bliver desværre først leveret d. 10 december, så der er tid til at følge prisudviklingen de næste uger. 


Når jeg har fået det hele sat op og testet det, vil jeg forsøge at give en brugeranmeldelse af mit nye setup 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af ozong ozong skrev:

Efter flere forskellige forsøg (LED) på at finde en værdig afløser for mit gamle plasma tv.  

Er valget nu faldet på et OLED og håber det lever op til mine forventninger.   

 
Jeg kunne ikke stå for tilbuddet på Sony 65" KD65A85 til 14.999 og købte så også lige en Soundbar JBL Bar 9.1 til 4.444.  

 

Bliver desværre først leveret d. 10 december, så der er tid til at følge prisudviklingen de næste uger. 


Når jeg har fået det hele sat op og testet det, vil jeg forsøge at give en brugeranmeldelse af mit nye setup 


Lyder spænendeSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 06:48
Blot nysgerrig (særligt når du kommer fra plasma), hvorfor valgt du så at kaste dig over flere LCD TV indledningvis?
Til top
ozong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozong Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 21:01

Hej Rasmus, 

Rigtig godt spørgsmål, tror jeg lod mig rive med af at LED/QLED bølgen. 

Men måtte bare hurtigt erkende at når man er vandt til at sort er sort, havde jeg det svært med grå nuancer, bleeding i de sort bjælker m.m.

Har nu været så heldig de havde mit udstyr på lager i den lokale Elgiganten så har lige fået sat det op her til aften og glæder mig afsindigt til at afprøve det i weekenden.

 

Kan dog allerede nu sige jeg er imponeret i forhold til LED/QLED. 

Redigeret af ozong - 26-November-2020 kl. 21:25
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 03:47
Ja, der er meget salgsgas derude :-)

Jeg undrede mig egentlig bare. Både herinde og på Flatpanels anbefaler ikke bare redaktionerne, men også et utal af forumbrugere, at gå OLED-vejen. Og der er i sandhed forskel i billedkvalitet. Ikke kun generelt, men også i særdeleshed på HDR (i OLEDs favør) fordi OLED kan styre lyset på pixel-niveau.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu