recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ringe via 4G netværket
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ringe via 4G netværket

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ringe via 4G netværket
    Sendt: 24-November-2020 kl. 18:38
Min hustru har fået mail fra cbb. Der står bl. a.: 

Din mobil kan ikke ringe via 4G-netværket, fordi det er en ældre model. Når 3G udfases, kan du derfor opleve dårligere lyd på dine opkald, og det kan tage længere tid at ringe op. Samtidig vil det ikke være muligt at tale og gå på nettet med din mobil på samme tid.

Jeg kan se på specs at den kan ringe via 4G netværket (såfremt det er det der hedder 4G bands), men kan også se at nyere modeller har en længere række bands. 

Er der en bestemt specifikation man skal kigge efter når hun skal have ny telefon?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 19:00
 Den skal kunne Vo/Lte, som er forudsætningen for at bruge Datanettet til opkald, det forudsætter ligeledes at den der ringes til også har en enhed med Vo/Lte, ellers er det bare et normalt opkald.


Redigeret af Radiomanden - 24-November-2020 kl. 19:03
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 19:25
Jeg har nu siddet og kigget på specifikationer på en del telefoner. LTE står der, men Vo mangler.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 19:29
Slå koldt vand i blodet.

Det er en skræmmekampagne. Skift telefonen når der er behov. Måske kan man måle forskel i samtalekvalitet. Men tror næppe det er muligt at høre forskel.

SmileSmileSmile
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 20:13
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Slå koldt vand i blodet.

Det er en skræmmekampagne. Skift telefonen når der er behov. Måske kan man måle forskel i samtalekvalitet. Men tror næppe det er muligt at høre forskel.


Godt at høre. Håber du har ret. Hun er ikke det mindste interesseret i telefoner, og jeg gav hende min for en måneds tid siden. Den fejler intet, og tror ikke hun "gider" bruge penge på en ny. Slet ikke, hvis der ikke rigtig er et problem.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Slå koldt vand i blodet.

Det er en skræmmekampagne. Skift telefonen når der er behov. Måske kan man måle forskel i samtalekvalitet. Men tror næppe det er muligt at høre forskel.

SmileSmileSmile

VoLTE lydkvaliteten er markant højere end 2g/3g - Det kan selv en døv høre. Det betyder naturligvis ikke, at man kan være godt nok tilfreds med den ringere lydkvalitet.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 21:27
Måske er jeg døv.

Måske understøtter min udbyder det ikke.

Jeg oplever ingen bedre eller ringere kvalitet på samtaler, selvom det er slået til. 


Redigeret af Mufti - 24-November-2020 kl. 21:28
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 22:32
 Er der Vo/Lte ikonet på skærmen.? Hvis ikke, så understøttes det enten ikke af enheden, eller af udbyderen. Har Telia de understøtter det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 16:44
Der står kun 4g.

Så der er muligt at jeg ikke har det.

Uanset hvad....  Så er det et salgstrick.

Jeg er i hvert fald tilfreds med talekvalitetet og behøver ikke bedre kvalitet.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Min hustru har fået mail fra cbb. Der står bl. a.: 

Jeg kan se på specs at den kan ringe via 4G netværket (såfremt det er det der hedder 4G bands), men kan også se at nyere modeller har en længere række bands. 

Er der en bestemt specifikation man skal kigge efter når hun skal have ny telefon?


For at kunne ringe over 4G skal telefonen have volte
Den nemmeste måde at tjekke om den har det er at kigge om der står 4G oppe i hjørnet, derefter lave et opkald og se om der stadig står 4G
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 17:50
 Vo/Lte ikonet er hele tiden på skærmen, og som tidligere skrevet, så skal den enhed man ringer til også have det ellers er det bare et almindeligt opkald.


Redigeret af Radiomanden - 25-November-2020 kl. 17:56
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 18:16
Der står heller ikke Vo/Lte på min, og det er slået til.

Jeg kan se en liste over telefoner der er klart til volte hos Telmore. Det er så bare “the usual suspects”; Apple, Samsung, Huawei og lign. 

Så åbenbart ikke.


Redigeret af kaizer - 25-November-2020 kl. 18:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu