recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX spørgsmål

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG CX spørgsmål
    Sendt: 14-September-2021 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

se evt. min post her, der er et par billede fra bagsiden af et C1 65”


Tak. Meget interessant. Det jeg nok helt konkret er ude efter, det er målet mellem væggen og enten bagbeklædningen ("bagkassen") på TV'et eller fladen for selve "indhakket" i bagbeklædningen (der hvor optisk, antenne-stik og optisk tilsluttes), når man bruger et Vogels Thim 405 på et LG CX. Vogels angiver selv: "Monter dit tv kun 1,5 cm fra væggen". Men hvad det lige er i praksis, og hvad det mon konkret refererer til, er ikke super klart for mig. Når jeg har et af de to mål, så kan jeg bedre i praksis vurdere hvor kritisk det måtte være ift. mine eksisterende kabler, samt kravet til evt. nye kabler.
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 15:51
se evt. min post her, der er et par billede fra bagsiden af et C1 65”

Til top
bjrn_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjrn_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2021 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Jeg valgte at købe et Vogels Thin 405 til trods for, jeg syntes det var lidt mange penge for et ophæng. Men det var umiddelbart det eneste jeg kunne bruge inden for de krav jeg opsatte.

Herudover, opsætter jeg tv med optisk kabel til min soundbar da jeg både skal have ps5 og xbox series x når de en dag i fremtiden kommer til DK igen.

Har du evt. en opdatering på hvordan det ser ud med plads bagpå til at tilkoble optisk, antenne-stik samt evt. netværkskabel? Kræver det at alle er vinkel-stik for at der er plads?
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Nogen der ved, om jeg kan sætte det op med HDMI til min soundbar men uden at køre HDMI ud af soundbaren? Vil gerne kunne styre volumen med fjernbetjeningen til tv'et nemlig. Men jeg vil gerne have min ps5 direkte i tv'et og ikke igennem soundbar. 

Det kan du sagtens, hvis dit TV understøtter HDMI ARC (Audio return channel).
Vær OBS på at TV'et godt kan understøtte det, men det kun er en enkelt af HDMI portene der understøtter det, også er det selvfølgelig der du skal sætte dit kabel over i soundbaren :) 
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 07:15
Nogen der ved, om jeg kan sætte det op med HDMI til min soundbar men uden at køre HDMI ud af soundbaren? Vil gerne kunne styre volumen med fjernbetjeningen til tv'et nemlig. Men jeg vil gerne have min ps5 direkte i tv'et og ikke igennem soundbar. 

Redigeret af Kvaaen - 19-December-2020 kl. 07:16
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:43
Det er et godt valg! Har selv et Vogels thin 505 til et Panasonic 65 GZ2000, som er lidt speciel opbygget bagpå med en kasse midtfor der går til toppen. Og her er beslaget meget velegnet, da det kan trækkes ud, så ophængningspunktet er i toppen af TV’et, og muliggør at det kan vippes maximalt ud fra væggen i bunden når der skal sættes kabler i. Beslaget er kraftigere end noget andet og billigere beslag jeg har haft, så prisen er ok.
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 09:33
Jeg valgte at købe et Vogels Thin 405 til trods for, jeg syntes det var lidt mange penge for et ophæng. Men det var umiddelbart det eneste jeg kunne bruge inden for de krav jeg opsatte.

Herudover, opsætter jeg tv med optisk kabel til min soundbar da jeg både skal have ps5 og xbox series x når de en dag i fremtiden kommer til DK igen. :-) 

Tak for alle svar og hjælpen. Det er fedt! 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Det hang ikke flat ind til væggen, det var et E6. Formoder det skyldes det lave ophængspunkt.

Ahh, ja det lyder som en udfordring. Jeg undersøger nærmere. 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Kvaaen Kvaaen skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Det hang ikke flat ind til væggen, det var et E6. Formoder det skyldes det lave ophængspunkt.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.

Hvad gik galt da? 
Mvh.

Anders Nielsen
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 12:11
Wire-ophæng dur ikke til LG OLED, har prøvet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Kvaaen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kvaaen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 10:32
Hej,


Er der nogen der har mulighed for at give mig målene på de gule streger på et CX55" ? 

Mvh.

Anders Nielsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu