recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling af NAS (Synology)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling af NAS (Synology)

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Købsanbefaling af NAS (Synology)
    Sendt: 25-November-2020 kl. 14:49
Købsanbefaling af NAS (Synology):
- Kun til privat brug (på matriklen)
- Tænker 2-4 slots
- Start lagring på 2TB og derefter opbyg kapacitet løbende
- Lagring af billeder, film, div. filer
- Afspilning fra NAS til LG TV (AppleTV 4K)
- Ikke al for dyr (tænker maks 2.000 DKK uden diske)


Evt. et godt tilbud på Black Friday?!?
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 16:50
Hvis den kun skal bruges til lagring af diverse samt afspilning via Apple TV 4K (Infuse). Kan du fint nøjes med en lille j-model. Det kunne være DS220j.  Den kan fint klare de nævnte opgaver. Jeg startede selv med en j-model, men jeg har for nylig skiftet til + model, da jeg så kunne bruge den flere formål (Home Assistant m.m.). 

Redigeret af DanishBacon - 25-November-2020 kl. 16:51
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 15:16
ikke for at stjæle tråden, men kan man fx købe en ds220+ og nøjes med at koble hdd til usb porten, vil det fungere, eller kræver det som minimum en intern hdd? 
Mvh
Jan
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 10:07
Jeg ville købe med 4 slots.... du ved aldrig hvad fremtiden bringer, når først du har fået den 
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2020 kl. 20:27
når det skal være Synology og den pris er det vist kun ds220j eller mindre at vælge imellem. Har selv en j model og den gøre det rigtig godt.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 07:26
Jeg ville ikke "kun" køre med en ekstern disk i USB - det giver ikke rigtigt mening hvis du har købt en god NAS.

Synology NAS dukker med jævne mellemrum op brugt, og til det behov der er her var det den vej jeg ville kigge. Se om du kan finde en 2 (eller 4) disk Synology et par gennerationer gammel til en god pris (de sidste 2 tal i modelnavnet antyder hvilket år de er fra).

Jeg kører selv med en gammel 712+ som stadigt kører som den skal og godt kan følge med til den daglige brug.
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 08:37
Hej igen,

Så er BF færdig og jeg endte med at købe en DS420j (2065 kr. outlet) og tre Seagate IronWolf 4TB (2500 kr.).

Håber det bliver godt og nogenlunde fremtidssikret. Gav lige lidt ektra for at få de 4 slots.
Til top
HenrikN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HenrikN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2020 kl. 22:49
Tror du bliver glad for den. Prøvede selv lidt billigere alternativer end Synology, inden jeg alligevel endte med at købe den (også med 4 slots, dog uden J). Så atter engang kunne jeg lære at man får hvad man betaler for. Jeg har siden købt en brugt med 5 slots, som backup. Den er nu 10 år gammel og kører stadig forrygende. Har haft den i 6 år. Begge gør det godt. Og har ikke planer om at skifte dem foreløbig. Måske diske, men ikke NAS :) Tror den dyre løsning ender med at bliver den billige :)
Mvh
Henrik Nielsen
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2020 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

ikke for at stjæle tråden, men kan man fx købe en ds220+ og nøjes med at koble hdd til usb porten, vil det fungere, eller kræver det som minimum en intern hdd? 

Nej det vil ikke virke, og vil heller ikke give den store mening Smile
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

ikke for at stjæle tråden, men kan man fx købe en ds220+ og nøjes med at koble hdd til usb porten, vil det fungere, eller kræver det som minimum en intern hdd? 

Nej det vil ikke virke, og vil heller ikke give den store mening Smile
Ok, tak- men det ville nu ha givet meget mening her hos mig, da jeg har rø.fuld eksterne hdd med en masse media på.
Må se om jeg kan skrabe sammen til en 920+ ....
Mvh
Jan
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2023 kl. 21:23
Jeg prøver lige at genoplive denne tråd.

Forholder det sig stadig således at man kan "nøjes" med j-serien, så det vil være denne som anbefales:
http://www.synology.com/da-dk/products/DS420j

Jeg har et par enkelte 4K film - men ellers er der tale om ca. 400 bluray film --> så det lugter af 10 TB

Den skal kun bruges til film, måske en smule musik... men det er ganske lidt!

På forhånd tak

Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2023 kl. 21:24
Jeg prøver lige at genoplive denne tråd.

Forholder det sig stadig således at man kan "nøjes" med j-serien, så det vil være denne som anbefales:
http://www.synology.com/da-dk/products/DS420j

Jeg har et par enkelte 4K film - men ellers er der tale om ca. 400 bluray film --> så det lugter af 10 TB

Den skal kun bruges til film, måske en smule musik... men det er ganske lidt!

På forhånd tak
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu