recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Købsanbefaling af NAS (Synology)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Købsanbefaling af NAS (Synology)

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2023 kl. 21:32
Hej "Bravo"

Jeg har været glad for min DS420j. Dog kan den ikke afspille alt for store filer (4K + høj opløsning Bluray) som skal konverteres "on-the-fly".

1080p WEB H264 mkv går fint.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2023 kl. 21:45
hmmmm.... min tekniske viden går lidt tabt her...

Så jeg kan ikke rippe mine blurays 1 til 1... altså have sammen kvalitet såfremt jeg ser den på en alm. bluray afspiller, med en "j"?


Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 07:34
Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

hmmmm.... min tekniske viden går lidt tabt her...

Så jeg kan ikke rippe mine blurays 1 til 1... altså have sammen kvalitet såfremt jeg ser den på en alm. bluray afspiller, med en "j"?


Jo, det kan du godt.

Redigeret af Flippo - 03-Februar-2023 kl. 07:36
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Bravo Bravo skrev:

hmmmm.... min tekniske viden går lidt tabt her...

Så jeg kan ikke rippe mine blurays 1 til 1... altså have sammen kvalitet såfremt jeg ser den på en alm. bluray afspiller, med en "j"?


Jo, det kan du godt.

Er det fordi, der er tale om Blu-Ray discs og således ikke 4k? Tobias83 skriver jo ovenfor, at han har problemer med j-modellen.

Og gør det nogen forskel, om man afspiller via et TV eller Infuse på Apple TV?
Til top
Krusty the Clow Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krusty the Clow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 13:58
Har to Synology NAS DS411J (12 år gammel)  og en DS413J (10 år gammel) hvor jeg har rippe min    Blu-ray og 4K film med makemkv, de ligger som mkv filer og jeg bruger en nvidia shield 2015 med kodi.

Har også rippe min Blu-Ray og 4K film som full disc med makemkv og dvdfad
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 14:02
Hej igen,
Jeg afspiller mine filer via Plex på AppleTV 4K boks. Det er for det meste når den skal konvertere on-the-fly jeg har problemer.
Til top
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 14:19
Er det Apple TV eller NAS'en, der konverterer?

Vi bruger en WD MyCloud og Infuse via Apple TV, og det fungerer upåklageligt, men det er også kun 1080p-film.
Til top
Tobias83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2017
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tobias83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 14:22
Jeg går meget ud fra at det er DS420j som laver konverteringen, men måske tager jeg fejl?!?
Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2023 kl. 20:48
Hvis man bruger Infuse med AppleTV, skal der ikke konverteres (transcoding). Derfor kan selv den svageste NAS bruges, da den bare agerer filserver.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2023 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

ikke for at stjæle tråden, men kan man fx købe en ds220+ og nøjes med at koble hdd til usb porten, vil det fungere, eller kræver det som minimum en intern hdd? 


Nej det vil ikke virke, og vil heller ikke give den store mening Smile

Ok, tak- men det ville nu ha givet meget mening her hos mig, da jeg har rø.fuld eksterne hdd med en masse media på.
Må se om jeg kan skrabe sammen til en 920+ ....


Styresystemet ligger på den interne harddisk, derfor kræver den en intern harddisk
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Tobias83 Tobias83 skrev:

Hej igen,
Jeg afspiller mine filer via Plex på AppleTV 4K boks. Det er for det meste når den skal konvertere on-the-fly jeg har problemer.

Det er nok “on-the-fly” der forvirrer, hvad mener du?

Tanken var at vi skulle se “filmene” i huset enten via Appletv, dlna (apps i TV) eller lignende…
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2023 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Krusty the Clow Krusty the Clow skrev:

Har to Synology NAS DS411J (12 år gammel)  og en DS413J (10 år gammel) hvor jeg har rippe min    Blu-ray og 4K film med makemkv, de ligger som mkv filer og jeg bruger en nvidia shield 2015 med kodi.

Har også rippe min Blu-Ray og 4K film som full disc med makemkv og dvdfad
De vil skulle rippes som filer med originalt sprog og dk tekst. 
Enkelte vil nok også blive rippet med dk tale (Disney o.l.)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu