recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der har set KD85XH9096BAEP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har set KD85XH9096BAEP?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2021 kl. 14:35
Og nu har jeg prøvet at indstille tvet efter jer fra flatpanels anbefalinger.... Brugte den der hedder cinema pro og så ændrede til jeres værdier... Er den formel god til alt - både sport film og tv ?

sorry noob spørgsmål

og er der noget med at apple tv 4k - skal indstilles på ny så den matcher tvet med krominans og hvilket format den bruger ?


Redigeret af forzajuve - 13-Januar-2021 kl. 14:36
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 08:21
Kalibreringsforslaget er som udgangspunkt fint til alt, men er optimeret til mørkere kiggeomgivelser. Er det til dagsbrug så kan lysstyrken hæves eller du kan aktivere lyssensoren i skærmen.

Apple TV 4K bør sættes til 4K 50Hz SDR som udgangspunkt her i Danmark/Europa. Og så skal funktionerne til match af frekvens og dynamik begge aktiveres.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kalibreringsforslaget er som udgangspunkt fint til alt, men er optimeret til mørkere kiggeomgivelser. Er det til dagsbrug så kan lysstyrken hæves eller du kan aktivere lyssensoren i skærmen.

Apple TV 4K bør sættes til 4K 50Hz SDR som udgangspunkt her i Danmark/Europa. Og så skal funktionerne til match af frekvens og dynamik begge aktiveres.

Rasmus beklager at jeg går lidt offtopic her. Men har du nogensinde prøvet at måle den kalibrering du foreslår på flatpanels på 2 ens skærme? Jeg tænker bare at hvis det var så "nemt" at alle skærme en producent laver af en given model alle skulle justeres ligedan for lige at presse lidt bedre billede ud af dem alle. Hvorfor har de så ikke gjort dette på fabrikken? 

Og hvad hvis det er samme model men i en anden størrelse end den du har testet? Lad os sige der er tale om et kantbelyst panel så vil afstanden til kanten jo variere og derved burde det vel også resultere i fx krævet højere brightness for et større panel? 

Ved ikke om det er helt dumt det jeg spørger om. Har bare undret mig over hvornår vi brugere med rette kan bruge de samme parametre som du er kommet frem til i din test af et panel. Smile
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2021 kl. 10:04
Værdier for lysstyrke, kontrast mv. holder generelt godt på tværs af TV, men ja der kan sagtens være variationer. Værdier for RGB (rød, grøn, blå), som nogle gang er med, er mere individuelle for TV til TV, så dem oplyser vi primært for at læserne kan se, hvad vi har gjort ift. vores indledende arbejde. Jeg vil ikke anbefale kopi af RGB.

Men husk på, at producenterne ikke har noget større ønske om, at skærmene står korrekt fra start. Hvad der sælger på første øjekast og ude i butikkerne er ikke det korrekte billede. Det er pang-farver og lys. Man kommer generelt rigtig langt ved at bruge producenternes Movie/Film/ISF/Filmmaker profil, men det er ikke det, som skærmene står i som udgangspunkt. Vi tager også udgangspunkt i disse billederprofiler og justerer så mindre ting ift. vores referencer Smile

Men ja, en fuld kalibrering skal laves på det specifikke TV - og helst i de omgivelser, som man har TV'et stående i, og med de enheder, som man bruger.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2021 kl. 16:49
krominas på apple tv 4k - skal det bare være 4:2:0

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2021 kl. 06:47
Så godt som al video er 4:2:0. Du kan godt sætte den en tak op, men det vil ikke have nogen synlig effekt.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2021 kl. 22:33
tusind tak

Nogen der ved hvorfor tvet ikke slukker når jeg slukker for Apple tv   det plejede de andre tv og gøre

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 03:31
Det sker via HDMI CEC. Prøv at tjek om det er slået fra på Sony TV’et et sted i indstillingerne. Så vidt jeg husker kalder Sony det Bravia Link.

Hvis Apple TV ikke har været genstartet siden nyt TV, så prøv også lige det. Jeg har før oplevet, at den lige skal genstartes for at registrere nyt TV og opsætte sig selv hertil.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 18:15
kan ikke finde det.. øv øv 
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:18
Menu/Indstillinger > Visning af TV > Eksterne indgange > Bravia Sync indstillinger, i denne menu vælger du dine præferencer.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 20:39
jeg har været derinde,

Men kan ikke sætte den til at slukke når jeg slukker Apple tv’et.  

Måske fordi det kører igennem lydsystemet.


LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 21:08
Det er indstilling der foretages i eksterne enheder, hvis den eksterne enhed skal slukke tv. 
Bravia sync indstillinger styrer eksterne enheder, slukke dem med tv power off, almindelig betjening med tv remote og tænde eksterne enheder med tv remote.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu