recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nogen der har set KD85XH9096BAEP?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har set KD85XH9096BAEP?

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2021 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

nogen tips til at gøre sort bedre ?

Jeg synes at når man ser feks HBO eller Netflix at det sorte bliver en del pixeleret- har prøvet flatpanels indstillinger - nogen QuickFix?

God søndag til alle :)
Køber et fluenet i sort og sætter foran LOL  Nej desværre er det jo derfor der blir advaret imod at købe et stort og billigt LCD TV. Den ringere gengivelse blir jo forstørret mange gange ift et LCD i mindre størrelse. Det er blevet skrevet flere gange, hellere et 65 tommer Oled end et 85 tommer LCD.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 23:03
hvad koster det at få kalibreret sit tv ?

Er pengene godt givet ud ?

På forhånd tak :)
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

hvad koster det at få kalibreret sit tv ?



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 08:20
Taxa :-) kan det betale sig ?

og Rasmus Larsen, kan se i har kalibrering af modellerne lige før mit tv og lige efter - hvad ville du vælge til sony85xf8596 i Jeres kalibreringer, især hvis sort er pixeleret.

på forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
JensHolm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JensHolm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 10:28
Har fået mit 85" XH9505 og har kun kigget lidt på det indtil nu.
Umiddelbart er det virkeligt flot til prisen. Er dog i tvivl om kalibrering, om man bare skal tage nogle tal fra nettet og prøve sig lidt frem
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 11:23
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Taxa :-) kan det betale sig ?

og Rasmus Larsen, kan se i har kalibrering af modellerne lige før mit tv og lige efter - hvad ville du vælge til sony85xf8596 i Jeres kalibreringer, især hvis sort er pixeleret.

på forhånd tak

Pixeleret sort skyldes højst sandsynligt kildematerialet.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2021 kl. 15:31
helt ok - det er game of thrones på HBO.  
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 08:06
GOT og HBO er jo direkte forfærdelig på alle TV
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er blevet skrevet flere gange, hellere et 65 tommer Oled end et 85 tommer LCD.
Jeg har både et Sony KD-65A1 og KD-85XH9096 tv og er ikke enig i det du proklamerer.  Det kommer an på hvad man personligt vægter højest; Det mest perfekte billede eller det store mere biografagtige billede.

Mit 65" OLED tv billede fremstår bestemt flottest, men det giver bare en mere filmisk stor oplevelse, når jeg ser film på mit 85" LED (LCD) tv. Og så er det underordnet om det Blu-ray 1080p eller UHD 2160p materiale (eller streaming tv for den sags skyld) man sammenligner på tv'ene. Begge dele står flot på begge tv. Jeg er faktisk imponeret over hvor godt 85XH9096 tv'et gør det, specielt med tanke på at jeg kun gav 15.999 kr. for det under januarudsalget.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er blevet skrevet flere gange, hellere et 65 tommer Oled end et 85 tommer LCD.
Jeg har både et Sony KD-65A1 og KD-85XH9096 tv og er ikke enig i det du proklamerer.  Det kommer an på hvad man personligt vægter højest; Det mest perfekte billede eller det store mere biografagtige billede.

Mit 65" OLED tv billede fremstår bestemt flottest, men det giver bare en mere filmisk stor oplevelse, når jeg ser film på mit 85" LED (LCD) tv. Og så er det underordnet om det Blu-ray 1080p eller UHD 2160p materiale (eller streaming tv for den sags skyld) man sammenligner på tv'ene. Begge dele står flot på begge tv. Jeg er faktisk imponeret over hvor godt 85XH9096 tv'et gør det, specielt med tanke på at jeg kun gav 15.999 kr. for det under januarudsalget.
Det kan sagtens være at du og andre får mere ud af at se på et 85 tommer TV. Måske er forskellen heller ikke så stor i billedkvalitet mellem de to Sony TV når det kommer til stykket. Der er jo sket en udvikling i Oled siden Sony A1.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2021 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er blevet skrevet flere gange, hellere et 65 tommer Oled end et 85 tommer LCD.
Jeg har både et Sony KD-65A1 og KD-85XH9096 tv og er ikke enig i det du proklamerer.  Det kommer an på hvad man personligt vægter højest; Det mest perfekte billede eller det store mere biografagtige billede.

Mit 65" OLED tv billede fremstår bestemt flottest, men det giver bare en mere filmisk stor oplevelse, når jeg ser film på mit 85" LED (LCD) tv. Og så er det underordnet om det Blu-ray 1080p eller UHD 2160p materiale (eller streaming tv for den sags skyld) man sammenligner på tv'ene. Begge dele står flot på begge tv. Jeg er faktisk imponeret over hvor godt 85XH9096 tv'et gør det, specielt med tanke på at jeg kun gav 15.999 kr. for det under januarudsalget.

Enig. Der er ingen erstatning for størrelse, når man skal "suges ind" i en film. Og nej, det er ikke det samme at sætte sig tættere på en mindre skærm..

Mit 65" TV har uden tvivl en bedre billedkvalitet, men når der skal ses film, så er det med projektor og 100" lærred. Der er ingen sammenligning, når vi taler filmoplevelse.


Redigeret af Deschain - 26-Februar-2021 kl. 10:20
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu