recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - convertere optaget dvd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

convertere optaget dvd

 Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

hvorfor er det ikke lige så let som med lyd. [...] hvorfor kan man ikke det med video.

Det kan man også - når man har fundet det rette program. Det er også kompliceret med lyd. Er det multi-kanal lyd (DVD-Audio eller SACD)? Hvilket format skal du gemme det i? WAV? FLAC? AIFF? AAC? DTS? AC3? MP3? Joint Stereo eller Discrete Stereo? AAC Low Complexity, SBR eller High Profile? Kan din afspiller afspille dette format? Skal du gemme det i 44 KHz eller 48 KHz? 16-bit eller 24-bit?



hold da op.   vildt men så vildt behøver det ikke og være.
jeg har 2 lydoptagere til digitalisering  af gamle bånd, plader og optagelser.
da plejer wav og mp3 være rigeligt og kan afspilles af de fleste afspillere.
nogle gange skal det til cd.

der har aldrig været nogle problemer og jeg har digitaliseret lyd siden 90'erne. 
jeg holder mig til det.  det plejer og virke.

skal man gå så meget i detaljer kan jeg bedre forstå jeg aldrig har kunne finde noget der kan konvertere mine optaget dvd'er.   
det er jo dømt til og opgive med alle de ting.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 07:09
Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

hvorfor er det ikke lige så let som med lyd....
hvorfor kan man ikke det med video. 


Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du stadig er frustreret. Du skrev jo tidligere at det virkede med Uniconverter, blot du huskede at slå deinterlacing til. Så hvorfor fortsætter du ikke bare med det?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

hvorfor er det ikke lige så let som med lyd. [...] hvorfor kan man ikke det med video.

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det kan man også - når man har fundet det rette program. Det er også kompliceret med lyd. Er det multi-kanal lyd (DVD-Audio eller SACD)? Hvilket format skal du gemme det i? WAV? FLAC? AIFF? AAC? DTS? AC3? MP3? Joint Stereo eller Discrete Stereo? AAC Low Complexity, SBR eller High Profile? Kan din afspiller afspille dette format? Skal du gemme det i 44 KHz eller 48 KHz? 16-bit eller 24-bit?

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

vildt men så vildt behøver det ikke og være.

Nej - ikke, når man først har fundet vej genem junglen og lagt sig fast på et format...

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

da plejer wav og mp3 være rigeligt og kan afspilles af de fleste afspillere.

Ja - og ligeså kan MP4 afspilles af de fleste video-afspillere...

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

der har aldrig været nogle problemer og jeg har digitaliseret lyd siden 90'erne.

Sandt at sige, så er de fleste af disse options også kommet efter 90'erne .

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

det er jo dømt til og opgive med alle de ting.

Nej, det er det ikke. Der er måske en stejl indlæringskurve (som der også vil være, hvis man starter på lydkonvertering i dag), men når først man har fået lagt sig fast på et format (og et program), så er det point-and-click (eller drag'n'drop).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

hvorfor er det ikke lige så let som med lyd....
hvorfor kan man ikke det med video. 


Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor du stadig er frustreret. Du skrev jo tidligere at det virkede med Uniconverter, blot du huskede at slå deinterlacing til. Så hvorfor fortsætter du ikke bare med det?

Flemming

jeg mener ikke jeg skrev det virkede.   mener jeg skrev det hjalp men er ikke korrekt.
jeg ved heller ikke hvilke af de 4 indstillinger den skal stå på.

der er også kun de dvd'er der er optaget på sony'en.
den må næsten have skrevet nogle forkerte informationer.
kopierer jeg en enkelt eller flere VOB filer ind på harddisken og trækker dem ind er der ingen problemer.

de fandt jeg først ud af senere. så er der dog ingen kapitler og alt er ud i en køre.  
programmet virker også fint med alt andet.  også originale dvd'er.  



Redigeret af tjensen02 - 14-December-2020 kl. 16:11
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

hvorfor er det ikke lige så let som med lyd. [...] hvorfor kan man ikke det med video.

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Det kan man også - når man har fundet det rette program. Det er også kompliceret med lyd. Er det multi-kanal lyd (DVD-Audio eller SACD)? Hvilket format skal du gemme det i? WAV? FLAC? AIFF? AAC? DTS? AC3? MP3? Joint Stereo eller Discrete Stereo? AAC Low Complexity, SBR eller High Profile? Kan din afspiller afspille dette format? Skal du gemme det i 44 KHz eller 48 KHz? 16-bit eller 24-bit?

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

vildt men så vildt behøver det ikke og være.

Nej - ikke, når man først har fundet vej genem junglen og lagt sig fast på et format...

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

da plejer wav og mp3 være rigeligt og kan afspilles af de fleste afspillere.

Ja - og ligeså kan MP4 afspilles af de fleste video-afspillere...

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

der har aldrig været nogle problemer og jeg har digitaliseret lyd siden 90'erne.

Sandt at sige, så er de fleste af disse options også kommet efter 90'erne .

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

det er jo dømt til og opgive med alle de ting.

Nej, det er det ikke. Der er måske en stejl indlæringskurve (som der også vil være, hvis man starter på lydkonvertering i dag), men når først man har fået lagt sig fast på et format (og et program), så er det point-and-click (eller drag'n'drop).


jo med lyd bruger jeg bare stadig de 2 formater.  i hvert fald til digitalisering.
jeg har faktisk også altid brugt MP4 hvis jeg konverterede noget video.


det ender nok ud i at jeg må optage alle de dvd'er over igen med en HDMI optager.
der må så åbenbert være noget galt med de informationer sony'en skriver til dvd'erne. 
de er lukkede og det er DVD-R og ikke RW da det tid gav problemer og afspille.

bare underligt det gamle program jeg havde ikke var noget problem og også det endnu tidligere.

ja.  nok ikke andet og gøre.
uniconverter gør det jo ellers fint til alt andet.
har en del tv optagelser fra nyere på usb og det tager den også fint.  
det fylder enormt meget så det er jeg ved og konvertere.  da kan  jeg ikke se forskel.   

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

jeg ved heller ikke hvilke af de 4 indstillinger den skal stå på.


Så prøv dog alle fire for at se hvilken du er mest tilfreds med - sværere er det jo ikke.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af tjensen02 tjensen02 skrev:

jeg ved heller ikke hvilke af de 4 indstillinger den skal stå på.


Så prøv dog alle fire for at se hvilken du er mest tilfreds med - sværere er det jo ikke.

Flemming

det har jeg åbenbart ikke skrevet.
det har jeg prøvet men ingen var godt.  det hjalp men det dur ikke.

Til top
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olepro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 17:02
Jeg har altså lidt svært ved at forstå at du ikke kan bruge MKV som format.
Det er jo nærmest blevet universelt. 
MakeMKV kan lige præcis det du forlanger 
Kan ikke huske hvad du afspiller med.
Jeg har ikke selv nogen apparater som ikke kan afspille MKV. 
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af olepro olepro skrev:

Jeg har altså lidt svært ved at forstå at du ikke kan bruge MKV som format.
Det er jo nærmest blevet universelt. 
MakeMKV kan lige præcis det du forlanger 
Kan ikke huske hvad du afspiller med.
Jeg har ikke selv nogen apparater som ikke kan afspille MKV. 

det forstår jeg så heller ikke hvis alt kan. 
det er længe siden jeg prøvede første gang.  
har da flere MKV filer.  

mit tv. et philips.    filformat ikke understøttet 
mit blue ray . en samsung.   format ikke understøttet.  
mit mediafspiller . en LG.  står bare og kører rundt i længer tid og går ud.
min LG harddisk optager.  ikke kompatibelt   filformat.  

min computer.  en mac.   quick time.  kan ikke afspille denne fil.
VLC.   afspiller lyd uden billede.


det var lige noget af det.   
putter disken i og ripper.  der er jo ingen indstillingsmulighed  så man kan gøre en helt masse ingenting forkert.
det skulle jo ikke kunne blive lettere 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af olepro olepro skrev:

Jeg har altså lidt svært ved at forstå at du ikke kan bruge MKV som format.
Det er jo nærmest blevet universelt. 


Jeg bliver lige nødt til at gentage mig selv. MKV er ikke et format, men en container man kan fylde med lige det video- og audioformat man ønsker. Det vil sige at to MKV filer kan være helt forskellige. En kan måske indeholde en mpeg2 videofil og en mp3 audiofil, mens en anden kan have f.eks. en mp4 videofil og en aac audiofil. Grunden til at MKV filen eventuelt ikke kan afspilles derfor, at ens grej ikke understøtter det format man har valgt. Mit TV kan ikke afspille en MKV fil der indeholder en HEVC videofil, men godt mange andre MKV filer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
olepro Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Oktober-2014
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér olepro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 23:13
Det er også rigtigt, men når MakeMKV programmet ripper en DVD burde der ikke gemme sig noget underligt i containeren.
Det er derfor det undrer mig at så mange afspillere ikke vil acceptere de rippede DVD'ere
Kan dvd formatet indeholde forskellige mpeg formater? 
Til top
tjensen02 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 244
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tjensen02 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af olepro olepro skrev:

Jeg har altså lidt svært ved at forstå at du ikke kan bruge MKV som format.
Det er jo nærmest blevet universelt. 


Jeg bliver lige nødt til at gentage mig selv. MKV er ikke et format, men en container man kan fylde med lige det video- og audioformat man ønsker. Det vil sige at to MKV filer kan være helt forskellige. En kan måske indeholde en mpeg2 videofil og en mp3 audiofil, mens en anden kan have f.eks. en mp4 videofil og en aac audiofil. Grunden til at MKV filen eventuelt ikke kan afspilles derfor, at ens grej ikke understøtter det format man har valgt. Mit TV kan ikke afspille en MKV fil der indeholder en HEVC videofil, men godt mange andre MKV filer.

Flemming

nåå.  ja men så kan det være der den er gal.
har ikke kunne forstå hvad en container er.
jeg har kun prøvet mkv med dvd'er da jeg kune havde makemakv der kun kunne tage dvd'er.

uniconverter kan lave mkv men forstår ikke hvis jeg skal lave en let læsbar mp4 om til mkv men det skal da prøves om det virker.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu