recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC:  US$ 22,55.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

H96 Mini V8 RK3228A 2GB RAM 16GB eMMC: US$ 22,55.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 10:56

Hej.

Ja Forsendelse fra Tjekkiet er bedre.

Men I skal være opmærksom på at i ovenstående link er de 4 første vist
 med 1GB Ram og 8 GB eMMC. De koster DKK 136.76 eller US $22.29
 
Der hvor der står 2+16G over boksen, har den 2GB Ram og 16 GB eMMC
 og koster DKK 155.41 eller US $25.33 plus shipping og minus rabatter.

Forskellen mellem de forskellige billeder er, hvilket strømforsynings stik man ønsker.
Vælg EU for Danmark.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 04-December-2020 kl. 11:01
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2020 kl. 16:40

Hej.

H96 MINI V8 Har ingen USB 3.0 porte eller Micro SD Card Reader, så derfor vil jeg beskrive hvordan jeg normalt overfører filer til og fra min Windows PC ved hjælp af ftp.

På H96 Android boksen har jeg installeret 'Cx File Explorer' fra dette link:


Gå ind i Menu punktet 'NETWORK'
og vælg så 'Access from PC'
Fjern HAK i 'Random port number'
og click så på 'START SERVICE'
Og husk så slutningen af IP adressen fra beskeden på skærmen.


Og følg derefter dette link:

'How to Turn Windows File Explorer Into an FTP Client'


Her er en forkortelse af ovenstående link:

Begynd med at klikke på 'Add a network location'.

Og indtast senere ftp://192.168.1.??:4791 det rigtige sted.
?? tages fra H96 boksens skærmbillede.

osv.

Så oprettes der et icon som giver mulighed for, at man kan tilgå H96 MINI V8 Boksens eMMC hukommelse fra File Explorers venstre kolonne, på din Windows PC.
Nu kan man bladre i kataloger, og Klippe (Copy) eller Klistre (Paste) fra Windows PC'en til H96 eMMC hukommelse,  eller den anden vej.
Hvis man skulle have en model med indbygget Micro SD Card Reader og et isat Micro SD Card, kan man også kopiere til og fra det.

Man skal dog huske, først at starte servicen i Cx File Explorer på H96, hver gang man ønsker at bruge ftp.

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 04-December-2020 kl. 16:46
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2020 kl. 17:05

Hej.

Jeg kan ikke se at der kun er en rigtig måde at streame DR på. Vi bruger selv 4 forskellige måder. 

Jeg har Installeret DR App. Her er et link:


Desuden har jeg lavet en favorit i H96 Max boksens Chrome browser:


Men her er mine egne to favorit måder at streame DR på. Den ene er DR Channels App. Det er hurtig og god for at se en udsendelse forskudt samme dag, hvis man har en Air Mouse ( eller anden Mus ), gøres det ved  clicke på de 3 streger. Her er et link til Android ( Ikke Android TV ):


Den næste favorit er KODI. Jeg har først installeret KODI, og derefter en Add On for DR.
Jeg kan bedre lide at bladre og streame fra DR's Arkiv i KODI end fra DR's egen App.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 13:44
Hej.

Jeg vil lige huske alle på, at selvfølgelig bør man installere et antivirus program på en Android Boks.
Jeg har selv installeret en mobil/tablet version af det samme antivirus, jeg bruger på mine Windows PC'er.

Til dem der ønsker at installere Plex vil jeg skrive følgende. Jeg har prøvet Plex i nogle få dage.
Så vidt jeg har forstået, kan man installere en gratis version af Plex Server på en PC. Til Android TV
 bokse og flere TV findes der Gratis Plex Clienter. Men hvis man ønsker at bruge en Plex Client på en
 Mobil eller Android boks har man to muligheder. Enten at betale 5 USD. Eller at køre Plex Clienten i en Browser. Og skrive dette i adressefeltet: 


Efter nogle få dage, gik jeg dog tilbage til KODI. Bl.a. fordi, jeg bruger KODI til at se DR Arkiv.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu