recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos - Hvordan tilføjer jeg musik?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos - Hvordan tilføjer jeg musik?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 17:42
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 19:34
Det jeg sådan set bare har gjort er at kopiere alle filerne fra min NAS og over på en hd der er på min stationære pc.
De ligger så i F:musik.
Derefter går jeg i Sonos og vælger indstillinger og vælger her mappen F:musik.
Men efter ca 2 min kommer den med en fejl at //desktop-hkurra4/musik er ikke tilgængelig.

Det er jo ikke denne mappe jeg har valgt .
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Prøv and enable SMB1 server på din PC.




Hjælper desværre heller ikke.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 20:36
Hvorfor bruger du ikke de filer, der ligger på din NAS?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 20:57
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

 Jeg har før haft min musik liggende på en NAS server men denne er gået istykker.
Nu har jeg købt en HD og sat den i min pc.

Men det er ikke lykkedes mig at få Sonos til at finde min musikmappe.

Jeg har gjort følgende.

1.Indstillinger - musikbibliotek - finder mappen med min musik og trykker på tilføj.

Jeg kan se at den indekserer men efter ca 10 min. får jeg en fejl. //desktop-hkurra4/musik er ikke tilgængelig.
Det er overhovedet ikke denne mappen jeg tilføjede.
Hvad gør jeg forkert?

vh

//desktop-hkurra4/musik er vel netop den mappe du vil tilføje. Jeg gætter på at "desktop-hkurra4" er dit PC-navn.

Har du tjekket om din firewall giver adgang? Sonos skal jo tilgå din PC ude fra netværket, også selvom du bruger Sonos S1/S2 på din PC.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Prøv and enable SMB1 server på din PC.




Hjælper desværre heller ikke.

Update: Jeg havde ikke set at pc'en skulle genstartes og efter jeg gjorde det kunne jeg godt tilføje mappen :-)
Men desværre tager den ikke det hele med som er i mappen.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hvorfor bruger du ikke de filer, der ligger på din NAS?


NAS'en er af ældre dato (synology 209+) og blæseren larmer lidt i den.
Jeg har aldrig rigtig brugt serveren til andet end at have musik på.
Så jeg regnede med at skrotte den og har så købt en hd til min stationære pc
hvor jeg så har kopieret musikken over på.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 21:20
Nu ville jeg lige prøve at "opdatere musikbibliotek nu" og så kommer den med den samme fejl igen at den ikke kan finde //desktop-hkurra4/musik er ikke tilgængelig.Confused
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af gah gah skrev:

jeg skal ikke kloge mig vildt og voldsomt på dette.
Men jeg vil sige at min flashdrive harddisk har et USB stik og jeg har så koblet den direkte på min router som også har et USB stik, hos mig virker dette perfekt og computeren behøver derfor ikke at være tændt når jeg afspiller mine egne filer.
Vil jeg lægge nye filer på flashdrive harddisken, så tænder jeg computeren og uploader til USB harddisken.
Jeg ved ikke om det på nogen måder hjælper, men det er præcis samme setup, jeg har kørt med! Det virkede perfekt.
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 11:04
Jeg tror problemet ligger i at din mappe ikke er tilgængelig på netværket. Det er mapper, på en PC, som udgangspunkt jo ikke. Så du skal højreklikke på den og vælge egenskaber og derefter fanen "Deling" og så dele den på netværket.

Dine sonos enheder skal jo kunne tilgå mappen, for at få fat i musikken, hvilket også betyder at din bærbar skal stå tændt og ikke på nogen måde gå i dvale (så det skal du også slå fra) ellers stopper musikken.
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af dumb dumb skrev:

Jeg tror problemet ligger i at din mappe ikke er tilgængelig på netværket. Det er mapper, på en PC, som udgangspunkt jo ikke. Så du skal højreklikke på den og vælge egenskaber og derefter fanen "Deling" og så dele den på netværket.

Dine sonos enheder skal jo kunne tilgå mappen, for at få fat i musikken, hvilket også betyder at din bærbar skal stå tændt og ikke på nogen måde gå i dvale (så det skal du også slå fra) ellers stopper musikken.


Mange tak for hjælpen.

Det var fordi at pc'en gik i dvale imens Sonos var ved at tilføje musikmappen.
Så nu er vi spillende :-)Clap
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu