recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks "fryser"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee boks "fryser"?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee boks "fryser"?
    Sendt: 12-December-2020 kl. 22:56
Har et problem med min næsten nye Yousee boks, der jævnligt "fryser", taber forbindelse til wifi etc. Har kun haft den et par måneder, så er lidt i tvivl om, hvad man skal forvente.

Hvis man bare ser alm. tv. med lidt kanalskift etc. har jeg ikke oplevet problemer. Men når man afspiller diverse arkiver, starter forfra, spoler, ser Netflix evt. med diverse kommandoer ret hurtigt efter hinanden virker det, som om den ikke kan håndtere det indimellem. Den "fryser", hvor de fleste funktioner (og alt online) først virker igen efter genstart. Nogen gange skriver den at den har mistet forbindelsen til internettet, så man kan kun se live tv. Er nu sket en del gange, måske 4-5 gange om ugen, de seneste par uger
Enkelte gange har den i øvrigt skrevet at problemet er centralt ved YS, men efter genstart af boks virker det alligevel igen....

Det er efterhånden små irriterende. Men er det sådan det er? Skal man forvente at der skal genstartes etc. jævnligt eller har jeg bare fået en defekt boks


Redigeret af thor-thor - 14-December-2020 kl. 15:01
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 10:05
Man skal forvente at skramlet virker, men...
Der er sikkert alle mulige undskyldninger for eksterne påvirkninger hvis du spørger YouSee.
Og her bliver du ikke klogere https://kundeservice.yousee.dk/tv/loes-problem
Ud over standard svaret "har du prøvet at genstarte?" - Ufatteligt at det tager 3 år at blive IT-supporter når de bare skal lære at sige "har du prøvet at genstarte?" LOL

Anyway - Jeg har 2 bokse. I hver sin ende af huset. De ene lige op ad routeren. Begge er kablet!
Og hver gang jeg starter den lige op ad routeren siger den at der er netværksfejl Confused Så går der 10-15 sekunder og så virker alt. Det er PIV irriterende.
- Jeg har skiftet boksen = Det samme
- Jeg har skiftet kablet = Det samme
Jeg har overvejet at sætte et 10 meter kabel på med en switch imellem (nogenlunde sådan står den anden boks) - Kunne jo være at elektronerne i mit 1 meter cat6e kabel er for hurtige for Yousee?!?

Når alt det er sagt - så kan det selvfølgelig godt være en defekt boks. 
Og når du ringer og taler med YouSee så bare husk at:
"Ja - jeg har genstartet boksen. Gør jeg faktisk 8 gange om dagen, fordi skramlet ikke virker."
Så er det lidt hurtigere at komme videre i forløbet Embarrassed
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 10:11
Du siger det er ufatteligt at det tager tre år. Så lad mig svare dig på det spørgsmål. Størstedelen går man at, at opsætte netværk, opsætning af servere, og fejlfinding. Og nu er vi jo ved fejlfinding. Jeg vover den påstand på at 90% af de fejl der opstår for brugerne fjernes med en genstart. At de sidste 10% og så dem vi brugere resten af tiden på at lærer at løse, som også kan være slemme nok

Redigeret af T-Duck - 13-December-2020 kl. 10:12
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du siger det er ufatteligt at det tager tre år. Så lad mig svare dig på det spørgsmål. Størstedelen går man at, at opsætte netværk, opsætning af servere, og fejlfinding. Og nu er vi jo ved fejlfinding. Jeg vover den påstand på at 90% af de fejl der opstår for brugerne fjernes med en genstart. At de sidste 10% og så dem vi brugere resten af tiden på at lærer at løse, som også kan være slemme nok

Jeg viste at jeg kunne finde IT-folk herinde Big smile Som ville "føle sig støt over den der"
Jeg har været i branchen i 15 år hele vejen fra support til Big Boss. Det er jeg så heldigvis ikke mere Embarrassed
Men det er derfor jeg hygger mig over de supportere jeg støder på. Første sætning er ALTID, "har du prøvet at genstarte".

Ud over det så er jeg enig med dig! 90% af alle problemer løses med en genstart. Det er de sidste 10% der gør at IT-folk koster kassen Wink Det er bare svært for den almindelige bruger at forstå når det eneste de høre er "har du genstartet"
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg vover den påstand på at 90% af de fejl der opstår for brugerne fjernes med en genstart. At de sidste 10% og så dem vi brugere resten af tiden på at lærer at løse, som også kan være slemme nok
Nej problemmet fjernes ikke med en genstart. Software fejlen som tvinger en til genstarten, er der jo stadigvæk, men brugeren kan komme viderer her og nu.

Tænk hvis en bilmekaniker tænkte på samme måde som en IT-supporter.
Jeg kører i min bil på motorvejen, og pludselig går motoren i stå.
På værkstedet for jeg at vide, at jeg blot skal stige ud af bilen, og vente 2min, så kan jeg sætte mig ind igen, og starte motoren, og kører videre.
Ja ja, det sker jo kun et par gange om måneden, så hvad er problemmet.LOLLOLLOLLOL
Mvh Jesper
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Anyway - Jeg har 2 bokse. I hver sin ende af huset. De ene lige op ad routeren. Begge er kablet!
Og hver gang jeg starter den lige op ad routeren siger den at der er netværksfejl Confused Så går der 10-15 sekunder og så virker alt. Det er PIV irriterende.

Hej.

Jeg ved ikke om dine to YouSee bokse er ens?
Men har du prøvet at swappe dine to bokse?

Men hvis en boks virker et sted og ikke et andet sted, er det tit stedet eller forbindelsen til stedet der et noget i vejen med.

Et ultra kort kabel kan godt give for kraftigt signal og støj, som ikke mærkes ved et 10 meter langt kabel.

Elles, når du ringer, er det normalt en kunde service medarbejder du taler med. Det er noget helt andet end  en IT supporter. Kunde service medarbejdere bliver normalt målt på hvor mange kunde henvendelser de klarer på en time, og hvor få henvendelser de IKKE sender videre til IT Supporterene.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-December-2020 kl. 11:17
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg vover den påstand på at 90% af de fejl der opstår for brugerne fjernes med en genstart. At de sidste 10% og så dem vi brugere resten af tiden på at lærer at løse, som også kan være slemme nok

Nej problemmet fjernes ikke med en genstart. Software fejlen som tvinger en til genstarten, er der jo stadigvæk, men brugeren kan komme viderer her og nu.

Tænk hvis en bilmekaniker tænkte på samme måde som en IT-supporter.
Jeg kører i min bil på motorvejen, og pludselig går motoren i stå.
På værkstedet for jeg at vide, at jeg blot skal stige ud af bilen, og vente 2min, så kan jeg sætte mig ind igen, og starte motoren, og kører videre.
Ja ja, det sker jo kun et par gange om måneden, så hvad er problemmet.LOLLOLLOLLOL
nu er der mere end bare software fejl. For det kan også være en lille bit fejl der hænger i ram.

Og selvfølgelig hvis det er en fejl der bliver ved med at opstå, bliver der jo yderligere fejlfundet på det jo

Redigeret af T-Duck - 13-December-2020 kl. 11:31
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 12:31
Tak for svarene (selvom det blev lidt rigelig support snak...)

Tror at jeg prøver at give YS et ring. I går aftes gik boksen kold igen. Havde set Netflix et par timer, pludselig går den i stå og vil ikke mere. 
Genstart, så virker alt igen. 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Tak for svarene (selvom det blev lidt rigelig support snak...)

Tror at jeg prøver at give YS et ring. I går aftes gik boksen kold igen. Havde set Netflix et par timer, pludselig går den i stå og vil ikke mere. 
Genstart, så virker alt igen. 
det er nok software eller hardware fejl. Så må de sende dig en ny
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 12:51
Helt klart en defekt enhed. Fik selv en i 2018 - har måske måttet genstarte den 2-3 gange ialt, og ellers har den aldrig  fejlet . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 20:56
Ok, lyder som den er defekt. 
Jeg har genstartet den 7-8 gange i de par måneder, jeg har haft den...
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For det kan også være en lille bit fejl der hænger i ram.

En lille bitfejl der hænger i RAM.
Hvad mener du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu