recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks "fryser"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee boks "fryser"?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

selvom det blev lidt rigelig support snak...

Ups. Sorry.
Men tag fat i support. De sender nok en ny boks.

Og i øvrigt tak for at bringe emnet op Clap
Jeg fulgte mit eget råd Embarrassed 
Jeg fandt en gammel 10/100 switch og satte mellem routeren og yousee boksen. Problem solved Tongue Meget mystisk

Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 05:41
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

For det kan også være en lille bit fejl der hænger i ram.


En lille bitfejl der hænger i RAM.
Hvad mener du?


Klaus
jeg mener at ved fx ved crosstalk , kan og vil opstå forkerte bit, og de kan så ligge i ram og og forstyrre resten af eller flere kommandoerne, derfor vi altid siger, lige at genstarte. For det er spild af tid at fejlfinde på noget der er opstået ved en bitfejl, for det er nærmest umuligt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg mener at ved fx ved crosstalk , kan og vil opstå forkerte bit, og de kan så ligge i ram og og forstyrre resten af eller flere kommandoerne, derfor vi altid siger, lige at genstarte. For det er spild af tid at fejlfinde på noget der er opstået ved en bitfejl, for det er nærmest umuligt

Crosstalk, hvor?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

jeg mener at ved fx ved crosstalk , kan og vil opstå forkerte bit, og de kan så ligge i ram og og forstyrre resten af eller flere kommandoerne, derfor vi altid siger, lige at genstarte. For det er spild af tid at fejlfinde på noget der er opstået ved en bitfejl, for det er nærmest umuligt


Crosstalk, hvor?


Klaus
crosstalk er en engelsk udtryk for en der løber fejlstrøm, der kan aktivere bits der ikke skal. Og jeg skrev i fx crosstalk.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

crosstalk er en engelsk udtryk for en der løber fejlstrøm, der kan aktivere bits der ikke skal. Og jeg skrev i fx crosstalk.


Jeg ved udmærket godt hvad crosstalk er, min uddannelse er indenfor elektronik, både med hensyn til printlayout, datakommunikation og EMC/støj design.

Hvor mener du at der kan være crosstalk, der aktivere en "forkert lille bit"?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

crosstalk er en engelsk udtryk for en der løber fejlstrøm, der kan aktivere bits der ikke skal. Og jeg skrev i fx crosstalk.


Jeg ved udmærket godt hvad crosstalk er, min uddannelse er indenfor elektronik, både med hensyn til printlayout, datakommunikation og EMC/støj design.

Hvor mener du at der kan være crosstalk, der aktivere en "forkert lille bit"?


Klaus
hele vejen fra stikkontakt til det interne kredsløb

Redigeret af T-Duck - 14-December-2020 kl. 09:51
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 10:14
Crosstalk er lyd der går på tværs af kanaler. Ordet siger vel det hele.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Crosstalk er lyd der går på tværs af kanaler. Ordet siger vel det hele.
når vi snakker data er det strøm
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Crosstalk er lyd der går på tværs af kanaler. Ordet siger vel det hele.
når vi snakker data er det strøm
Ja det kan jeg læse.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

hele vejen fra stikkontakt til det interne kredsløb


Hvad er det der skal crosstalke ved stikkontakten?
230 volten?


Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

hele vejen fra stikkontakt til det interne kredsløb


Hvad er det der skal crosstalke ved stikkontakten?
230 volten?


Klaus


Ved du hvad klaus. nu jeg fadme ved at træt af dig. For du ved lige så godt som jeg, at en transformer godt kan føre en fejlstrøm videre, da det kan give uregelmæssigheder i frekvensen, til transformeren. Det er var noget af det første man lærte i pc teknologi i min. og ud over at jord beskytter mod at computeren futter af, så minimere den også bitfejl der kommer af fejlstrøm.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved du hvad klaus. nu jeg fadme ved at træt af dig. For du ved lige så godt som jeg, at en transformer godt kan føre en fejlstrøm videre, da det kan give uregelmæssigheder i frekvensen, til transformeren. Det er var noget af det første man lærte i pc teknologi i min. og ud over at jord beskytter mod at computeren futter af, så minimere den også bitfejl der kommer af fejlstrøm.
Jeg er så træt af selvudnævnte eksperter der udtaler sig om ting de ikke aner noget om LOLLOLLOL
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu