recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee boks "fryser"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee boks "fryser"?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved du hvad klaus. nu jeg fadme ved at træt af dig. For du ved lige så godt som jeg, at en transformer godt kan føre en fejlstrøm videre, da det kan give uregelmæssigheder i frekvensen, til transformeren. Det er var noget af det første man lærte i pc teknologi i min. og ud over at jord beskytter mod at computeren futter af, så minimere den også bitfejl der kommer af fejlstrøm.

Jeg er så træt af selvudnævnte eksperter der udtaler sig om ting de ikke aner noget om LOLLOLLOL
https://electronics.stackexchange.com/questions/417315/crosstalk-between-ac-and-dc Jeg ved ikke om jeg er ekspert, men i mit virker som it-supporter så lærer man den slags viden, under sin uddannelse
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

https://electronics.stackexchange.com/questions/417315/crosstalk-between-ac-and-dc Jeg ved ikke om jeg er ekspert, men i mit virker som it-supporter så lærer man den slags viden, under sin uddannelse
Nu er der jo en grund til at det ikke er IT-supporter der sidder og udvikler og designer elektronik( heldigvis)Wink
Mvh Jesper
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

https://electronics.stackexchange.com/questions/417315/crosstalk-between-ac-and-dc Jeg ved ikke om jeg er ekspert, men i mit virker som it-supporter så lærer man den slags viden, under sin uddannelse

Nu er der jo en grund til at det ikke er IT-supporter der sidder og udvikler og designer elektronik( heldigvis)Wink
Det giver jeg dig dog ret i
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved du hvad klaus. nu jeg fadme ved at træt af dig. For du ved lige så godt som jeg, at en transformer godt kan føre en fejlstrøm videre, da det kan give uregelmæssigheder i frekvensen, til transformeren. Det er var noget af det første man lærte i pc teknologi i min. og ud over at jord beskytter mod at computeren futter af, så minimere den også bitfejl der kommer af fejlstrøm.

Ved du hvorfor jeg skriver?
Fordi det du kommer med er noget totalt sludder. Du har muligvis lært noget, men tydeligvis enten ikke forstået det, ellers er det noget fordrukkent sludder du er blevet lært.

Eksempler:
En transformator er (ud over auortransformatorer) galvanisk isolerede og kan dermed kun lede en fejlstrøm videre, hvis der er fejl i isoleringen. 

Uregelmæssigheder i frekvensen har intet at sige i moderne udstyr (som computere og tv bokse), da alle drives af en switchmode forsyning, hvor netspændingen ensrettes til ren jævnspænding, for herefter at blive hakket i stykker ved en høj frekvens, kørt gennem en lille transformator og igen lavet om til DC.
Derfor kan rigtigt mange forsyninger bruges fra 110 til 240 volt og 50 / 60 Hz, fuldstændigt ukritisk.

Jord er til beskyttelse, ikke af udstyret, men mennesker omkring det.
Jord hindrer ikke en computer i at futte af, men hindrer at en strømforsyning i en computer ikke bliver farlig, til tilfælde af fejl i strømforsyningen.
Man forbinder computerens chassis til jord, så det kan fungere som en afleder for udefra kommende spændinger og kan beskytte mod indstrålet støj. Ikke desto mindre vil samme metal(liserede) kabinet virke lige så godt uden jordleder, hvis det er konstrueret dertil. Bærbare computere er et godt eksempel herpå.


Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ved du hvad klaus. nu jeg fadme ved at træt af dig. For du ved lige så godt som jeg, at en transformer godt kan føre en fejlstrøm videre, da det kan give uregelmæssigheder i frekvensen, til transformeren. Det er var noget af det første man lærte i pc teknologi i min. og ud over at jord beskytter mod at computeren futter af, så minimere den også bitfejl der kommer af fejlstrøm.

Ved du hvorfor jeg skriver?
Fordi det du kommer med er noget totalt sludder. Du har muligvis lært noget, men tydeligvis enten ikke forstået det, ellers er det noget fordrukkent sludder du er blevet lært.

Eksempler:
En transformator er (ud over auortransformatorer) galvanisk isolerede og kan dermed kun lede en fejlstrøm videre, hvis der er fejl i isoleringen. 

Uregelmæssigheder i frekvensen har intet at sige i moderne udstyr (som computere og tv bokse), da alle drives af en switchmode forsyning, hvor netspændingen ensrettes til ren jævnspænding, for herefter at blive hakket i stykker ved en høj frekvens, kørt gennem en lille transformator og igen lavet om til DC.
Derfor kan rigtigt mange forsyninger bruges fra 110 til 240 volt og 50 / 60 Hz, fuldstændigt ukritisk.

Jord er til beskyttelse, ikke af udstyret, men mennesker omkring det.
Jord hindrer ikke en computer i at futte af, men hindrer at en strømforsyning i en computer ikke bliver farlig, til tilfælde af fejl i strømforsyningen.
Man forbinder computerens chassis til jord, så det kan fungere som en afleder for udefra kommende spændinger og kan beskytte mod indstrålet støj. Ikke desto mindre vil samme metal(liserede) kabinet virke lige så godt uden jordleder, hvis det er konstrueret dertil. Bærbare computere er et godt eksempel herpå.


Klaus

vi et jo som sådan enige. Dog beskytter jord stadig udstyret imens. Og så længe vi har en transformer så har vi stadig chance for bitfejl hvis der opstår crosstalk. Det kan godt være du ikke vil erkende det. Men det er faktum.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vi et jo som sådan enige. Dog beskytter jord stadig udstyret imens. Og så længe vi har en transformer så har vi stadig chance for bitfejl hvis der opstår crosstalk. Det kan godt være du ikke vil erkende det. Men det er faktum.

Erkende og faktum - ja, du må jo selv tro på det, andet kan jeg ikke sige.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vi et jo som sådan enige. Dog beskytter jord stadig udstyret imens. Og så længe vi har en transformer så har vi stadig chance for bitfejl hvis der opstår crosstalk. Det kan godt være du ikke vil erkende det. Men det er faktum.
Det er faktum at du er IT-supporter, og ikke har særlig meget kendskab til elektronikken. Det du fabler om med fejlstrøm og transformatore og jord, er muligvis noget du har læst et eller andet sted, men nok ikke forstået.

Jeg har selv en længerevarende elektronik uddandelsen, og har arbejdet med elektronikudvikling de sidste 30år.
Nu kender jeg ikke Klaus personligt, men ud fra det han skriver her i forum, er det nok nogenlunde samme baggrund han har.

Og som jeg skrev tidligerer, er der en grund til at det ikke er IT-supporter der sidder og udvikler elektronik.
Mvh Jesper
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

vi et jo som sådan enige. Dog beskytter jord stadig udstyret imens. Og så længe vi har en transformer så har vi stadig chance for bitfejl hvis der opstår crosstalk. Det kan godt være du ikke vil erkende det. Men det er faktum.

Det er faktum at du er IT-supporter, og ikke har særlig meget kendskab til elektronikken. Det du fabler om med fejlstrøm og transformatore og jord, er muligvis noget du har læst et eller andet sted, men nok ikke forstået.

Jeg har selv en længerevarende elektronik uddandelsen, og har arbejdet med elektronikudvikling de sidste 30år.
Nu kender jeg ikke Klaus personligt, men ud fra det han skriver her i forum, er det nok nogenlunde samme baggrund han har.

Og som jeg skrev tidligerer, er der en grund til at det ikke er IT-supporter der sidder og udvikler elektronik.
så er det godt nogle har elektriker uddannelsen frem 2005.
Og desuden var det noget vi lærte i PC teknologi

Redigeret af T-Duck - 14-December-2020 kl. 19:17
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


så er det godt nogle har elektriker uddannelsen frem 2005.
Og desuden var det noget vi lærte i PC teknologi
Ved sgu ikke om jeg skal græde eller grine.
Tror bare jeg lader den kommantar stå.


Redigeret af Axlon - 14-December-2020 kl. 19:59
Mvh Jesper
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu