recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til valg af tv pakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til valg af tv pakke

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til valg af tv pakke
    Sendt: 13-December-2020 kl. 19:36
Hej

Jeg har lovet min gamle (70+) forældre at finde noget tv pakke til dem som virker.

De har i dag noget boxertv med et kort i fjernsynene, men deres antenneforhold er ikke ideelle og de skal også flytte kort da de har nogle tv.

Det de har behov for er :

1. DR1, DR2, TV2, TV2 Charlie

2. Noget der virker på alle deres 4 fjernsyn (stue, kontor og et par soveværelser)

Det må gerne være streaming og i så fald, helst noget der virker på nyere LG smart TV

Skal ikke være synderligt mere bøvlet end idag hvor de tænder og vælger en kanal, det nytter ikke noget med chromecast og lignende, min far har en hjerneskade og kan slet ikke noget teknisk og min mor, som så står for den slags er ikke specielt teknisk anlagt :)

Kan se BoxerTV tilbyder noget streaming, men de har ikke nogen app og Yousee har noget som jeg ikke rigtigt kan se om det kan bruges, men det må meget gerne være noget der ikke koster en arm og et ben og det ser det ud til at Yousee gør ? Er Yousee eneste mulighed så vil jeg selvfølgelig foreslå dem det.
 
De har en fiber-internet forbindelse som godt kan trække streaming.

Nogen der har nogle gode råd til hvad der bedst og billigst løser deres behov.
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 20:02
Jeg er hoppet på chromecast med google tv på. Dvs. den helt nye med fjernbetjening. Har kun rodet med den én enkelt dag indtil videre, men umiddelbart er jeg fan. Man er dog nødt til at købe én til hvert tv, så det er jo så en udgift på ca. 2400,- Der er ikke noget med at forbinde telefoner eller noget, så selv om du nævner chromecast specifikt som noget du ikke vil have, så synes jeg alligevel du skal undersøge hvordan den nye virker. 


Den er så ikke til salg herhjemme endnu, men købte fra den franske side fnac. 

DR, Dr2 kan man se live via appen og tv2 play appen er der også og fungerer fint. Så der skal man selvfølgelig smide lidt penge hver måned for tv2 play.

Man installerer chromecast og smider fjernsynets fjernbetjening væk. Chromecast tænder/slukker fjernsynet og du kan også justere volumen. (Jeg ved ikke om der er nogle fjernsyn det ikke virker med)




Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Donkey87 Donkey87 skrev:

Jeg er hoppet på chromecast med google tv på. Dvs. den helt nye med fjernbetjening. Har kun rodet med den én enkelt dag indtil videre, men umiddelbart er jeg fan. Man er dog nødt til at købe én til hvert tv, så det er jo så en udgift på ca. 2400,- Der er ikke noget med at forbinde telefoner eller noget, så selv om du nævner chromecast specifikt som noget du ikke vil have, så synes jeg alligevel du skal undersøge hvordan den nye virker. 


Den er så ikke til salg herhjemme endnu, men købte fra den franske side fnac. 

DR, Dr2 kan man se live via appen og tv2 play appen er der også og fungerer fint. Så der skal man selvfølgelig smide lidt penge hver måned for tv2 play.

Man installerer chromecast og smider fjernsynets fjernbetjening væk. Chromecast tænder/slukker fjernsynet og du kan også justere volumen. (Jeg ved ikke om der er nogle fjernsyn det ikke virker med)






Har set de kommer med de nye chrome tv, det jeg mente med chromecast er at det ikke skal være noget med at hun skal sidde og rode med det på sin mobil og så caste. Det bliver for mange tryk og bøvl når hun skal finde ud af hvilket tv hun skal caste til. Misforstå mig ikke, JEG syntes ikke det er bøvlet, men når man er 70+ og "teknikmongol" og næsten sætter en ære i, ikke at kunne finde ud af alt det der nymodens skrammel, så er det lidt op af bakke :)

Det lyder spændende med Chrometv dimsen, det eneste jeg "frygter" er om det bliver for "bøvlet" hvis hun skal ind og ud af forskellige apps osv for at starte de forskellige kanaler.

Jeg forstår egentligt ikke hvorfor der ikke er nogen der har satset benhårdt på at lave en løsning som virker på diverse smart tv, android og ios, hvor man har een app og så logger man ind og så kan man streame de kanaler man vil og så kun betale for de kanaler man ønsker.

Jeg kan se at f.eks hos Yousee koster det 300 Kr. og så får man godt nok en del kanaler men langt det meste er bare unødigt fyld (info kanaler, folketinget kanal, svensk og fransk tv osv.)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 21:07
Renover antenneinstallationen og få 4 boxerkort.

Det er nok dyrt, men virker og er yderst simpelt at betjene....



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Hej

Jeg har lovet min gamle (70+) forældre at finde noget tv pakke til dem som virker.

De har i dag noget boxertv med et kort i fjernsynene, men deres antenneforhold er ikke ideelle og de skal også flytte kort da de har nogle tv.

Det de har behov for er :

1. DR1, DR2, TV2, TV2 Charlie

2. Noget der virker på alle deres 4 fjernsyn (stue, kontor og et par soveværelser)


Hej.

Det billigste er at få løst antenne forholdene og vælge BOXER FLEX, som med TV2 og TV Charlie koster 187 pr måned.

Citat: 'Samlet pris pr. ekstrakort til Boxer Flex: 399,- DKK (Max 3 pr. Hovedkort)'


Samt 3 ekstra kort til en engang udgift på ialt 1197 kr.
Hvert kort vil så kræve hvert sit Boxer TV Modul, hvis man ikke skulle have dem i forvejen.

Denne løsning giver nem betjening, hvor hvert TV bruger hver deres Fjernbetjening.

Hilsen Carsten. 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

..
 
De har en fiber-internet forbindelse som godt kan trække streaming.
Kan der leveres en TV pakke fra fiber udbyder?
Desværre afhænger det af udbyder om der skal boks ved hvert TV, eller om man får boks der sender DVB-C signal som ved kabel-TV. 
Det er geografisk/udbyder betinget hvilken løsning der er valgt. Ouch
Mvh. JørgenT
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

..
 
De har en fiber-internet forbindelse som godt kan trække streaming.
Kan der leveres en TV pakke fra fiber udbyder?
Desværre afhænger det af udbyder om der skal boks ved hvert TV, eller om man får boks der sender DVB-C signal som ved kabel-TV. 
Det er geografisk/udbyder betinget hvilken løsning der er valgt. Ouch


Det er Waoo (Eller hvad de hedder i denne uge)

De har noget tv, men det er med boks.

De har vist også noget streaming, men der er ingen app til smart tv. :(
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hmadsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Det billigste er at få løst antenne forholdene og vælge BOXER FLEX, som med TV2 og TV Charlie koster 187 pr måned.

Citat: 'Samlet pris pr. ekstrakort til Boxer Flex: 399,- DKK (Max 3 pr. Hovedkort)'


Samt 3 ekstra kort til en engang udgift på ialt 1197 kr.
Hvert kort vil så kræve hvert sit Boxer TV Modul, hvis man ikke skulle have dem i forvejen.

Denne løsning giver nem betjening, hvor hvert TV bruger hver deres Fjernbetjening.

Hilsen Carsten. 



Hej Carsten

Tak for svar, deres antenneforhold er lidt bøvlede og har altid været det. Noget med en hovedmast de ikke kan nå derfra hvor de bor, så er der en repeater der står meget tæt på hvor de bor (Nok ikke engang 200 meter i lige luftlinie) og så en metalsilo i nærheden af som giver noget spejling osv.

Det var i hvert fald det de fik at vide efter at flere antennemontører forsøgte at lave et godt billede til dem i sin tid.

Jeg husker som barn at der ofte kunne komme forstyrrelser på billedet som om det nærmest var 2-3 identiske billeder der var lagt ind over hinanden forskudt, det påstod antennefolkene var fordi signalet blev smidt ind i metalsiloen og så kom ind "sidelæns" i antennen med lidt forsinkelse.

Jeg siger ikke det ikke kan løses, men det har sådan set aldrig fungeret ordentligt uanset hvad de gjorde og de oplever også nu at de døjer med at billedet somme tider fryser eller pixeleres.

Det var sådan et derfor mit håb var noget streaming så vi kunne komme væk fra det der bøvlede antenne hejs..

Men jeg tager det med i overvejelserne, måske der findes en teknisk løsning som kan overkomme de forstyrrelser nu om dage. Smile
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Renover antenneinstallationen og få 4 boxerkort.

Det er nok dyrt, men virker og er yderst simpelt at betjene....
...
Og en i princippet fremragende teknisk kvalitet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Det var i hvert fald det de fik at vide efter at flere antennemontører forsøgte at lave et godt billede til dem i sin tid.

Jeg husker som barn at der ofte kunne komme forstyrrelser på billedet som om det nærmest var 2-3 identiske billeder der var lagt ind over hinanden forskudt, det påstod antennefolkene var fordi signalet blev smidt ind i metalsiloen og så kom ind "sidelæns" i antennen med lidt forsinkelse.


Det var i de analoge dage, den slags sker ikke i dag med “digitale” singnaler.

Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Jeg siger ikke det ikke kan løses, men det har sådan set aldrig fungeret ordentligt uanset hvad de gjorde og de oplever også nu at de døjer med at billedet somme tider fryser eller pixeleres.

Pixellering er typisk på grund af støj udefra der trænger ind i kablerne.

En god lille antenne med moderne afskærmning og filtre, samt et kabel direkte i et tv og så ellers justere til mes muligt signal og mindst mulig fejlrate. Det kan godt være at antennen skal pege mod metalsiloen!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 10:39
Problemet med langt de fleste app-løsninger er, at man ikke kan skifte kanal med fjernbetjeningen ligesom på traditionelt tv (inkl.Boxer). 

Hvis det i forvejen kniber for dem at bruge apps på deres LG Smart Tv, så er Boxer nok den eneste brugervenlige løsning (kabel-TV er selvfølgelig også en mulighed, men det bliver endnu dyrere).  

Hvis apps ikke er noget problem, så er en kombination af de respektive apps fra TV2 Play (Favorit) og DR nok den billigste løsning. 
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 12:58
Bare lige for en god ordens skyld, så er det ikke kun den ældre generation, der synes at TV apps kan være besværligt ... Jeg droppede Stofa, fordi jeg stort set kun ser nyheder fra DR og TV2 ... og da de apps er indbygget i mit nye fjernsyn, tænkte jeg, at det lå lige til højrebenet.
Da jeg så skulle se et DR program sammen med min knægt på 11 år, kiggede han vantro på mig og sagde "Helt ærlig far!, Synes du det er smart?" Wacko ... og jeg kan kun give ham ret ... jeg savner mit gode gamle antennesignal Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu