recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til valg af tv pakke
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til valg af tv pakke

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Henxian Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2020
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henxian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:09
Det du skal gøre er, at købe Telia TV
Du kan købe grundpakken til 99kr. og tilkøbe Tv2 Charlie. Det bliver i alt 138kr pr. måned. Der kan ses tv på 2 enheder samtidig. Hvis det ikke er nok, kan i købe en pakke til også er 4 enheder dækket ind. 
Hvis i gerne vil have fjernbetjenings løsningen, kan du tilkøbe tv boks til hvert tv. Det er engangsbetaling.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Henxian Henxian skrev:

Det du skal gøre er, at købe Telia TV
Du kan købe grundpakken til 99kr. og tilkøbe Tv2 Charlie. Det bliver i alt 138kr pr. måned. Der kan ses tv på 2 enheder samtidig.

Hej.

Jeg testede Telia TV i en gratis måned i sommeren 2018.

Jeg har en Asus router hvor jeg på en graf kan se Internet trafikken de sidste 10 minutter.

Så jeg har selv målt disse hastigheder:

På DR1, TV2 og Kanal 5: 4900 Kbit/s
På SVR1, SVR2 og svensk Kanal 4: 5400 Kbit/s
Resten af deres kanaler 2500 Kbit/s

Og man kan virkelig se forskel.

Der er virkelig forskel på hastighederne hvis man bruger Chrome, Internet explorer eller deres App fra Microsoft Store. Deres App giver de højeste hastigheder.

Ellers roser deres support Apples TV4.

Så der er stor forskel på bitrate, alt efter hvilke kanaler, man ønsker at se. Jeg vil ikke anbefale det til DR2 og TV2 Charlie.

Hilsen Carsten.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

 Tak for svar, deres antenneforhold er lidt bøvlede og har altid været det. Noget med en hovedmast de ikke kan nå derfra hvor de bor, så er der en repeater der står meget tæt på hvor de bor (Nok ikke engang 200 meter i lige luftlinie) og så en metalsilo i nærheden af som giver noget spejling osv.

Det var i hvert fald det de fik at vide efter at flere antennemontører forsøgte at lave et godt billede til dem i sin tid.

Hej.

Hvis man virkeligt ikke kan få bragt antenne forholdet i orden, ville jeg kigge på den nye Chromecast med Google TV som IKKE er kommet til Danmark endnu, Og som jeg har læst kan købes med en tysk adresse, men det kan mailboxde.com hjælpe med:


Jeg ved ikke hvor mange at deers 4 TV, der har nem mulighed for kablet forbindelse?
Men til alle TV med kablet forbindelse anbefaler jeg, at man også køber en Ethernet Adapter for Chromecast: 


Jeg vil personligt tro, at det vil være muligt, at bruge trådløs forbindelse til nogle FÅ TV. Men for et stykke tid siden læste jeg dette på Reddit:
Citat: 'you'll need to set your 5Ghz Wifi channel to one of 36, 40, 44 or 48, the reason was that the
Chromecast cannot access other channels'


Hvis man har behov for at 3-4 TV kører trådløs, ville jeg undersøge, om det vil være en god ide at bruge en Router med to indbyggede 5Ghz sender moduler.


Umiddelbart skal kan installere to forskellige Apps. En for DR TV og en anden for TV2 Play.
Man kan måske begynde med et enkelt TV, og se hvad dine forældre syntes om, at skifte mellem to Apps? 

Ellers kan man prøve om bruger venligheden hos det nye YouTV er større. De skriver på YouTV.dk at
App til Android TV 'Er på vej':


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 15-December-2020 kl. 08:10
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 12:35
Hvis det ikke er muligt med antenne og Boxer abonnement, og der heller ikke er DVB-C antennestik i fiberboksen, så er mit bedste bud Apple TV.

Et Apple TV til hvert tv, selv om det koster en del. Brugeroplevelsen gør at det er pengene værd.
Det dur ikke at man skal have mobilerne frem for at skifte kanal.

Men der også den mulighed at deres LG tv har både DR TV app og TV2 app. Så behøver de ikke købe noget som helst. De skal bare abonnere på TV2.


Redigeret af Brixen - 15-December-2020 kl. 12:47
Venlig hilsen
KB
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 12:38
På tv2 play kan man åbenbart også købe specifikke kanaler. Så tv2 + Charlie = 79,- pr måned.

Så i længden vil jeg mene chromecast med google tv bliver det billigste. Selv om man skal investere de 4 x ~600,- til at starte med.

Jeg har også købt en til mine forældre. Selv om min far er... digitalt udfordret, så er jeg sikker på han godt kan vænne sig til den.

Tryk på tænd - (fjernsynet tænder efter 2 sekunder og går automatisk ind i chromecast menuen), derefter skal man vælge sin app, ved at trykke ned og eventuelt til siderne, og så "enter". Man kan selv vælge hvilke apps der skal være nemt tilgængelige.

Så der vil i dette tilfælde kun være en tv2 play app og en DR app. 


Redigeret af Donkey87 - 15-December-2020 kl. 13:21
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af hmadsen hmadsen skrev:

Hej

Jeg har lovet min gamle (70+) forældre at finde noget tv pakke til dem som virker.

De har i dag noget boxertv med et kort i fjernsynene, men deres antenneforhold er ikke ideelle og de skal også flytte kort da de har nogle tv.

Det de har behov for er :

1. DR1, DR2, TV2, TV2 Charlie

2. Noget der virker på alle deres 4 fjernsyn (stue, kontor og et par soveværelser)

Det må gerne være streaming og i så fald, helst noget der virker på nyere LG smart TV

Skal ikke være synderligt mere bøvlet end idag hvor de tænder og vælger en kanal, det nytter ikke noget med chromecast og lignende, min far har en hjerneskade og kan slet ikke noget teknisk og min mor, som så står for den slags er ikke specielt teknisk anlagt :)

Kan se BoxerTV tilbyder noget streaming, men de har ikke nogen app og Yousee har noget som jeg ikke rigtigt kan se om det kan bruges, men det må meget gerne være noget der ikke koster en arm og et ben og det ser det ud til at Yousee gør ? Er Yousee eneste mulighed så vil jeg selvfølgelig foreslå dem det.
 
De har en fiber-internet forbindelse som godt kan trække streaming.

Nogen der har nogle gode råd til hvad der bedst og billigst løser deres behov.
Hvis det er muligt, så er Stofa grundpakken hvad de har brug for. Antennestikket direkte i TV og intet kort eller bokse.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af u2pia u2pia skrev:

Bare lige for en god ordens skyld, så er det ikke kun den ældre generation, der synes at TV apps kan være besværligt ... Jeg droppede Stofa, fordi jeg stort set kun ser nyheder fra DR og TV2 ... og da de apps er indbygget i mit nye fjernsyn, tænkte jeg, at det lå lige til højrebenet.
Da jeg så skulle se et DR program sammen med min knægt på 11 år, kiggede han vantro på mig og sagde "Helt ærlig far!, Synes du det er smart?" Wacko ... og jeg kan kun give ham ret ... jeg savner mit gode gamle antennesignal Smile

 TV via kabel TV eller Fiber eller andet kommer aldrig tilbage her i huset, det er slet ikke nødvendig for at Streame, og så slippes der for alle de ubrugelige oplysninger som de fleste kanaler fylder deres udsendelser med. TV skal ses uden afbrydelser.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

  Det dur ikke at man skal have mobilerne frem for at skifte kanal.

Men der også den mulighed at deres LG tv har både DR TV app og TV2 app. Så behøver de ikke købe noget som helst. De skal bare abonnere på TV2.


Hej Brixen.

Hvis man clicker på mit link:


Ser man at den nye Chromecast med Google TV, kommer med sin egen Fjernbetjening.
Så man skal IKKE længere 'have mobilerne frem for at skifte kanal.'


Og trådstarter skriver at han søger 'Noget der virker på alle deres 4 fjernsyn (stue, kontor og et
 par soveværelser)'.

Vi ved endnu ikke, om hvor mange TV der har Apps til TV2 Play, eller IKKE kan forbindes med kabel og derfor kræver en trådløs mulighed?

Hilsen Carsten.
 


Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 TV via kabel TV eller Fiber eller andet kommer aldrig tilbage her i huset, det er slet ikke nødvendig for at Streame, og så slippes der for alle de ubrugelige oplysninger som de fleste kanaler fylder deres udsendelser med. TV skal ses uden afbrydelser.


Streamet TV er også fint nok, hvis man er helt ligeglad med billedkvaliteten men kun interessere sig for indholdet som sådan - Til god billedkvalitet er det nødvendigt med kabel-tv eller Parabol.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2020 kl. 18:29
 Jeg vil ikke betale for en dyr Grundpakke for at få lov til at vælge Streaming, der er intet i hverken Antennforeningens eller You See Grundpakken der kan bruges ud over DR og TV2 kanalerne. DR kan altid modtages, TV2 kanalerne er på Play ligesom Viasat, D Play og Disney+ også Streames. Der spares derved at have en Grundpakke fra de nævnte udbydere. TV kanaler med konstante lange afbrydelser er på ingen måde ønskelige, det pis må meget gerne forsvinde.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Jeg vil ikke betale for en dyr Grundpakke for at få lov til at vælge Streaming, der er intet i hverken Antennforeningens eller You See Grundpakken der kan bruges ud over DR og TV2 kanalerne. DR kan altid modtages, TV2 kanalerne er på Play ligesom Viasat, D Play og Disney+ også Streames. Der spares derved at have en Grundpakke fra de nævnte udbydere. TV kanaler med konstante lange afbrydelser er på ingen måde ønskelige, det pis må meget gerne forsvinde.


Uanset hvilken kanal der tales om, er kvaliteten markant ringere på steaming - derfor haves kabel til dette, hvis man interessere sig for billedkvalitet.

Redigeret af Kasper_J - 17-December-2020 kl. 22:31
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2020 kl. 23:16
 Nu kan streaming jo ikke fås på anden måde end det gøres på.


Redigeret af Radiomanden - 17-December-2020 kl. 23:17
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu