recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Hue
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Hue

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Hue
    Sendt: 13-December-2020 kl. 19:52
Hej alle,

Jeg har opsat en del Philips Hue til udendørs lys og er vældig tilfreds. Jeg mangler dog en enkelt funktion to steder. Jeg ved dog ikke hvordan det kan løses...

1) Lys tændes af udendørs sensor. Her vil jeg gerne have en knap der kan tænde det også i et bestemt antal minutter, eksempelvis 5. Herefter skal det returnere til tidligere stadie.

2) Lys tændes i bestemt tidsrum (16:30 - 22:30) Her vil jeg gerne have en knap, der ligeledes kan tvangs tænde lyset i 5 minutter og derefter returnere til forrige stadie.

Jeg kan ikke rigtig finde nogen funktioner til det?
Nogen ideer?

pft


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 20:05
Nu ved jeg ikke hvad du bruger til at styrre dit lys med men hue essential bruger jeg til at styrre følgerne og mine dimmer.

At føleren i vores bryggers når vi går mellem køkken og bad. At når den aktivere nedtælling, så når badeværelset lyses et tændt, slukker føleren i bryggers badeværelset efter 10 min.

Håber den løsning kan bruges til noget
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Allan G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan G Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:20
Det lyder til at være samme koncept jeg har. Jeg ønsker dog en kontakt, ud over dette.
Jeg kan ikke rigtig se det kan lade sig gøre :-(
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1941
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 19:38
Jeg mener godt du kan lægge en "Recipe" på en dimmer eller tab som gør det ønskede. Ellers kan du anskaffe dig nogle Flic knapper. Det er dyrt, men lækkert.
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Allan G Allan G skrev:

Det lyder til at være samme koncept jeg har. Jeg ønsker dog en kontakt, ud over dette.
Jeg kan ikke rigtig se det kan lade sig gøre :-(
ja og dog, for vi skal tænde manuelt for lyset på badeværelset.

Jeg kan se at hue 4 All som jeg også bruge kan de specifik du søger ligner det, ved at oprette en regel. Ved så ikke hvor godt det virker
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu