recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Tidal HiFi i højeste kvalitet på fx. AppletTV4?

 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
Forfatter
Besked
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2021 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
hvorfor er Dido ikke et godt eksempel hires? 

Læser Du hvad der er skrevet? Dido albummet har en DR på 7 (syv) et dynamik område der kan indeholdes i en 10 bits fil MQA har trods alt en opløsning over 10 bit. Desuden er albummet optaget med en samplingsfrekvens på 44 kHz. (indeholder maks frekvenser op til 22 kHz) Desuden er Dido's musik fra en genre hvor man inden final master konverterer musikken til lossy formater og lytter efter om musikken ændrer karakter som lossy (MP3/AAC/OGG)
Eller sagt på en anden måde der er intet hires over det album.

Det lader til du lige pludselig siger at alt hires er fake

Igen Du læser som ham der læser biblen.  Du spurgte tidligere til den støj  jeg omtalte. Herunder er den samme fil hentet på samme hjemmeside (2L) den ene er PCM/FLAC (første) den anden er MQA/FLAC. Bemærk mængden af støj. Den støj man ser målt her er på grund af den embeddede data i LSB






Og det eksempel var den lange taknikske forklaring du linket til en gang. Den må du vel selv kunne finde hurtigere frem end jeg. Da den var på flere sidder.

Kan jeg sagtens, men Du påstår at mine argumenter tilbagevises. Jeg vil gerne se hvor Du mener dette sker. Du benytter udtryk som flat earthers, blot fordi Du ikke forstår emnet. Så er De som gør ikke flat earthers. Men tværtimod selvtænkende mennesker som kan se ud over marketing.



[/QUOTE]
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 05:38
Om jeg taler om madonna om et bevare den analog lyd. Nej det gør jeg ikke. Jeg taler om den analog lyd der kommer ud er munden og instrumenter.

Et godt 16/44.1 er ikke til at gå fejl af nej. Men man bruger oversampling til at optager fra analog til digital, for at få alt info med fra det analog kilde

Hvordan kan mqa havet taget mig i røven, jeg jeg ikke har nogle mqa udgaver af hendes albums?

Redigeret af T-Duck - 25-Januar-2021 kl. 08:11
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 05:45
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 
hvorfor er Dido ikke et godt eksempel hires? 

Læser Du hvad der er skrevet? Dido albummet har en DR på 7 (syv) et dynamik område der kan indeholdes i en 10 bits fil MQA har trods alt en opløsning over 10 bit. Desuden er albummet optaget med en samplingsfrekvens på 44 kHz. (indeholder maks frekvenser op til 22 kHz) Desuden er Dido's musik fra en genre hvor man inden final master konverterer musikken til lossy formater og lytter efter om musikken ændrer karakter som lossy (MP3/AAC/OGG)
Eller sagt på en anden måde der er intet hires over det album.

Det lader til du lige pludselig siger at alt hires er fake

Igen Du læser som ham der læser biblen.  Du spurgte tidligere til den støj  jeg omtalte. Herunder er den samme fil hentet på samme hjemmeside (2L) den ene er PCM/FLAC (første) den anden er MQA/FLAC. Bemærk mængden af støj. Den støj man ser målt her er på grund af den embeddede data i LSB






Og det eksempel var den lange taknikske forklaring du linket til en gang. Den må du vel selv kunne finde hurtigere frem end jeg. Da den var på flere sidder.

Kan jeg sagtens, men Du påstår at mine argumenter tilbagevises. Jeg vil gerne se hvor Du mener dette sker. Du benytter udtryk som flat earthers, blot fordi Du ikke forstår emnet. Så er De som gør ikke flat earthers. Men tværtimod selvtænkende mennesker som kan se ud over marketing.
[COLOR=#0000ff]<span style="caret-color: rgb0, 0, 255;]
</span>[/COLOR]
[COLOR=#0000ff]<span style="caret-color: rgb0, 0, 255;]
</span>[/COLOR]

[/QUOTE] du tror stadig at hires er betinget af høj Dr. Så har du ikke forstået hvad hires handler om.

Mht Dido. Så er det sjovt du bare snakker og snakker. For jeg ved godt hvordan at mp3 udgaven lyder. Da de smagsprøver der er på hiresaudio.com er i MP3, og de lyder slet ikke som hires udgaven overhovedet. Jeg har brugt lidt tid på at studere hvordan men læser DR på plex, hvor de bruger LRA
Men hvis vi tager sangen hurricanes har den en LRA på 16,80 ved godt de andre ligger lavt i forhold til men still on my mind ligger på 10,69. Så den er en blandet landhandel


Edit: skulle lige have søvne ud af øjne. Du tager et eksempel hvor det ligner der er støj over det hørbare. Fair nok. Men det kan man ikke hører

Men hires er jo lavet til det gengive lyden mere som den analog hverden vor hørelse bevæger os i.

Redigeret af T-Duck - 25-Januar-2021 kl. 09:19
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Om jeg taler om madonna om et bevare den analog lyd. Nej det gør jeg ikke. Jeg taler om den analog lyd der kommer ud er munden og instrumenter.

Et godt 16/44.1 er ikke til at gå fejl af nej. Men man bruger oversampling til at optager fra analog til digital, for at få alt info med fra det analog kilde

Hvordan kan mqa havet taget mig i røven, jeg jeg ikke har nogle mqa udgaver af hendes albums?

Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Med ovenstående har Du endnu engang demonstreret at Du intet fatter af hvordan digital optagelse og reproduktion fungerer og hvad de enkelte termer beskriver.

Lyden som kommer ud af (akustiske) instrumenter er ikke analoge. Måden man opbevarer den optagede lyd er analog. Når man taler om analog i forbindelse med lyd er det udelukkende om måden lyden er optaget og lagret på. Taler vi om instrumenter og stemmer er disse akustiske. 

Thomas Du skrev tidligere : Den resampling tror jeg stadig ikke på, da jeg er meget overfølsom for down og upsampling, jeg hører det uden problemer. 

Hvilket er ret morsomt når Du igen bruger udtryk/termer Du ikke forstår. Som jeg læser det sætter Du lighedstegn mellem oversampling og opsampling. Du har ret i at man benytter oversampling til at få den bedst mulige optagelse når man digitaliserer. Dette er uanset om det er, ved optagelser i studiet af akustiske instrumenter eller stemmer, eller digitalisering af eksempelvis et analogt masterbånd. Man digitaliserer ved en højere samplingsfrekvens end den man skal bruge, deraf oversampling. Hvilket så samtidig gør at man ned/downsampler til den samplingsfrekvens man skal bruge.

Opsampling derimod er benyttes ved afspilning. En af de mere åbenlyse fordele ved opsamling er at man kan benytte knap så stejle filtre (læs billigere at fremstille) Det som MQA gør, er de bilder folk ind at deres "proces" folder filen ud. I virkeligheden upsampler De bare filen. I tilfældet Dido er der tale om en 24/44 fil (i øvrigt indspillet i hendes egen stue) men MQA "præsenterer Deres version som værende bedre. Dette kunne ikke være mere usandt da man kan opnå den samme effekt med enten en opsamlende DAC eller med software (Audirvana kan f.eks. opsample)

Man optager ofte i 24 bit selvom man arbejder på et projekt til CD eller "spotify" Dette er ikke for at opnå en højere dynamik, men er hovedsagligt fordi det er nemmere ikke at overstyre. Med forvrængning til følge. 

Nu var det ikke MQA specifikt i dette tilfælde, men når nogen sælger Dig en digital optagelse foretaget i 80'erne på 16 bits udstyr (formodentlig ved 44 kHz) som en 24/192 fil. Ja så tager man gas på Dig. Husk man benytter flere bits for at få højere dynamikområde (eller for i indspilningssituationer, at gøre det lettere ikke at overstyre) og højere samplingfrekvens for at kunne gemme et bredere frekvensområde. Ingen af disse ting kan opnås ved at gemme en oprindelig 16/44 fil ved 24/192

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:


lyden der kommer fra et instrument er ikke analog? Ja ja. Så har jeg hørt den med. Hvad er det så, hvis det ikke er digitalt?.

Nej jeg sætter ikke lighedstegn mellem dem. Jeg ville bare forklare hvorfor men brugte det højere sampling rate og bitdybte. Og sjovt nok nævner du først oversampling nu..

Men den korrekte lyd der er ved oversampling, er jo det mqa prøver at bevare, så man får så naturlig genskabning af instrumenter og stemmerne.
Hvad er der i vejen med det? Hvis kunstneren ikke kan lide det, må de lade være at bruge det.

Jeg er godt klar over at 24bit bliver brugt til at kontrollere lyden, så man ikke for forvrængning, som jeg skrev tidligere omkring den master på who thats girl 24/192 albummet så har de jo opnået det som vi kunder vil have, en ren uforvrænget lyd. Så de har ikke taget mig i røven. De har solgt mig et album der lyder bedre en den gamle CD udgave med stor forvrængning af Madonnas stemme.

Så du har hvis ikke forstået, det handler om hvad der lyder bedst. For hvis CD udgaven lød best, havde jeg da aldrig købt hires udgaven.

Prøv lige at se denne Video en gang. Den er rest sjov https://youtu.be/9NHuwOgWYOo

Redigeret af T-Duck - 25-Januar-2021 kl. 18:03
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

[/QUOT
du tror stadig at hires er betinget af høj Dr. Så har du ikke forstået hvad hires handler om. 

Vi tager den lige en gang til. 24 bit giver en teoretisk mulighed for at registrere et dynamik område på 140 dB. 192 kHz giver en teoretisk mulighed for at registrere frekvenser op til 96 kHz. 
Men siden Du har en meget bedre forståelse af hvad hires er vil Du måske indvie mig i hvad det er Jeg ikke forstår?


Mht Dido. Så er det sjovt du bare snakker og snakker. For jeg ved godt hvordan at mp3 udgaven lyder. Da de smagsprøver der er på hiresaudio.com er i MP3, og de lyder slet ikke som hires udgaven overhovedet.

Overhovedet ikke, hvad sammenligner vi med MQA udgaven og MP3 udgaven?

 Jeg har brugt lidt tid på at studere hvordan men læser DR på plex, hvor de bruger LRA
Men hvis vi tager sangen hurricanes har den en LRA på 16,80 ved godt de andre ligger lavt i forhold til men still on my mind ligger på 10,69. Så den er en blandet landhandel

Såvidt jeg forstår benytter Plex sig af EBU R128 standarden? Formålet med R128 er "lydnormalisering" sådan man undgår store forskelle i lydstyrken mellem forskellige sange på en playliste. DR som anvendt på dr.loudness-war.info tager hele signalet med og er i denne sammenhæng en bedre måde at sammenligne dynamikken af de enkelte numre.


Edit: skulle lige have søvne ud af øjne. Du tager et eksempel hvor det ligner der er støj over det hørbare. Fair nok. Men det kan man ikke hører 

Problemet er jo at MQA markedsfører sig selv som et bedre "format" end PCM/FLAC men når man kigger på hvad de gør bag gardinet. Ja, så er der intet andet end tryllestøv og falske løfter. Måske lidt tonekontrol også. Kig på Deres eget flowchart fra patentansøgningen, det første De gør er at skrabe syv bits af og til sidst bruger De så lige fire bits til at embedde metadata (hvor meget skal der opsamles hvilke lamper skal tændes på DAC etc.) Resultatet af de sidste 4 bits er det du ser i eksemplet.
Så MQA markedsfører sig med at være et format som kan opløse 140 dB (DR kan også beskrives som forskellen mellem højeste lyd og støjgulvet) men ender op med reelt at have en dynamisk opløsning på niveau med CD eller derunder. 

Men hires er jo lavet til det gengive lyden mere som den analog hverden vor hørelse bevæger os i.

Langt det meste "Hires" som sælges/streames er opsamplede filer.
 [/QUOTE]
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:


lyden der kommer fra et instrument er ikke analog? Ja ja. Så har jeg hørt den med. Hvad er det så, hvis det ikke er digitalt?.

Analog er en betegnelse for den måde man optager og gemmer lyd - som er akustisk
Analoge instrumenter er noget man måler med

Nej jeg sætter ikke lighedstegn mellem dem. Jeg ville bare forklare hvorfor men brugte det højere sampling rate og bitdybte. Og sjovt nok nævner du først oversampling nu..

Tjah oversampling har intet med MQA at gøre, udelukkende i forbindelse med indspilning.

Men den korrekte lyd der er ved oversampling, er jo det mqa prøver at bevare, så man får så naturlig genskabning af instrumenter og stemmerne.
Hvad er der i vejen med det? Hvis kunstneren ikke kan lide det, må de lade være at bruge det.

Oversampling garanterer ikke korrekt lyd. Men giver blot mulighed for at sample ved en højere frekvens end den som skal bruges til slutproduktet. Var der ikke noget med at Du absolut ikke kunne lide lyden af filer der var enten op - eller nedsamplet? Kunstnerne aner ikke at MQA bliver benyttet på Deres produktioner. Pladeselskaberne sender bare batches af albums til MQA's server som så nedgraderer det oprindelige album. 

Jeg er godt klar over at 24bit bliver brugt til at kontrollere lyden, så man ikke for forvrængning, som jeg skrev tidligere omkring den master på who thats girl 24/192 albummet så har de jo opnået det som vi kunder vil have, en ren uforvrænget lyd. 

Man bruger det til at gøre det lettere i en optagesituation, til ikke at overstyre. Det har intet med den "remaster" Du taler om. Når man lægger en 16 bit fil ind i en digital mixer som er sat op til et 24 bit arbejdsflow, så fyldes der op med nuller. Dermed er der ikke flere informationer i denne 24 bit fil end der er i den oprindelige 16 bit fil. Iøvrigt, hvis der er forvrængning på Dit eksemplarer af Who's That Girl, så har Du en fejl i Din afspillekæde.

Så de har ikke taget mig i røven. De har solgt mig et album der lyder bedre en den gamle CD udgave med stor forvrængning af Madonnas stemme.

Så du har hvis ikke forstået, det handler om hvad der lyder bedst. For hvis CD udgaven lød best, havde jeg da aldrig købt hires udgaven.

Prøv lige at se denne Video en gang. Den er rest sjov https://youtu.be/9NHuwOgWYOo

Hans er købt og betalt. 
Her en video fra en mand som fremstiller og udvikler produkter som indeholder MQA.
Bemærk: MQA is a lossy format: https://www.youtube.com/watch?v=xl3LDwQ1pVs


Redigeret af yahooboy - 25-Januar-2021 kl. 19:04
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:



Hires er at gengive musikken så meget som muligt som den er..

Næ 24/44.1 Vs MP3. Der e dag og nat forskel.

I følge dette site https://www.audiodraft.com/blog/audio-levels-101-all-you-need-is-lufs/ er LRA mere nøjagtigt.

Man har du set Hans'es video?. Jeg ved mqa deler vandene. Men det jeg har hørt at mqa, lyder det en SMULE bedre kun en smule, end den rene hires modstykke af sammen albums.

Det muligt det er det. Men så kommer de ikke ind på hiresaudio.com til salg. Hvis du læser deres betingelser.



Redigeret af T-Duck - 25-Januar-2021 kl. 20:27
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:


analog er også frekvenser, ellers hvordan skulle lyd opstår. Hvordan ville en mikrofon optage lyd og sende en elektrik kopi af lydbølgerne igennem?
Den kan ikke diskuteres..

Oversampling siger du selv at det er får at få alt med at lyd frekvenserne.

Og siger du det ikke er. Kan du bestemme dig?

Emnet om Overstyring er vi enige i, så hvorfor bliver du ved?

Nej hans er ikke købt og betalt. Dine konspirationsteorier kan du godt pakke væk.

Åh ja god gamle Paul. Kæmpe fan af ham. Han siger tingene lige ud af posen. Han forklarer fint mqa. Med at hires dele en lossy, endtil det pakkes af af noget der kan læse MQA. Han siger også, er det ikke er bedre eller dårligere end alm. Hires. Men han kan ikke forstå hvorfor det findes, pga. Båndbredden. Fedt du linket til en af mine store audiofile helte, de fik mig ind i det univers. Tak for aften, nu skal jeg familie hygge
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:



Hires er at gengive musikken så meget som muligt som den er..

Og det gør man ved at fylde en masse nuller i en 16 bits fil og opsample?

Næ 24/44.1 Vs MP3. Der e dag og nat forskel. 

Altså Dit Dido Album i "24/44 MQA" og MP3 filen af samme (Ikke så underligt da der er anvendt tonekontrol på MQA versionen)

I følge dette site https://www.audiodraft.com/blog/audio-levels-101-all-you-need-is-lufs/ er LRA mere nøjagtigt.

Nej, det gør De ikke. De beskriver hvad EBU R128 er og hvordan dette skal anvendes i produktion.
Iøvrigt er LRA en generel definition på alle typer af Loudness Range målemetoder.

Man har fundet Hans'es videos?. Jeg ved mqa deler vandene. Men det jeg har hørt at mqa, lyder det en SMULE bedre, en den rene hires modstykke af sammen albums.

Var videoerne da blevet væk?  Lagde Du mærke til at Paul McGowan sagde: MQA is a lossy format?

Det muligt det er det. Men så kommer de ikke ind på hiresaudio.com til salg. Hvis du læser deres betingelser.

Mjaeh, som jeg tidligere har fortalt Dig så kender jeg Simon der ejer Highresaudio. Lad mig sige det på den måde de store pladeselskaber bestemmer hvad der kan sælges.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2021 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:



Hires er at gengive musikken så meget som muligt som den er..

Og det gør man ved at fylde en masse nuller i en 16 bits fil og opsample?

Næ 24/44.1 Vs MP3. Der e dag og nat forskel. 

[COLOR=#0000ff]Altså Dit Dido Album i "24/44 MQA" og MP3 filen af samme (Ikke så underligt da der er <span style="caret-color: rgb0, 0, 255;]anvendt tonekontrol på MQA versionen)</span>[/COLOR]

I følge dette site https://www.audiodraft.com/blog/audio-levels-101-all-you-need-is-lufs/ er LRA mere nøjagtigt.

Nej, det gør De ikke. De beskriver hvad EBU R128 er og hvordan dette skal anvendes i produktion.
[COLOR=#0000ff]<span style="caret-color: rgb0, 0, 255;]Iøvrigt er LRA en generel definition på alle typer af Loudness Range målemetoder.
</span>[/COLOR]
Man har fundet Hans'es videos?. Jeg ved mqa deler vandene. Men det jeg har hørt at mqa, lyder det en SMULE bedre, en den rene hires modstykke af sammen albums.

Var videoerne da blevet væk?  Lagde Du mærke til at Paul McGowan sagde: MQA is a lossy format?

Det muligt det er det. Men så kommer de ikke ind på hiresaudio.com til salg. Hvis du læser deres betingelser.

Mjaeh, som jeg tidligere har fortalt Dig så kender jeg Simon der ejer Highresaudio. Lad mig sige det på den måde de store pladeselskaber bestemmer hvad der kan sælges.


læser du ikke hvad jeg skriver. Jeg skrev han han Paul sagde: Med at hires dele en lossy, endtil det pakkes af af noget der kan læse MQA. Eller vælger du ikke at læse hvad jeg skriver, bare fordi du vil have ret.

Sov godt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2021 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


analog er også frekvenser, ellers hvordan skulle lyd opstår. Hvordan ville en mikrofon optage lyd og sende en elektrik kopi af lydbølgerne igennem?
Den kan ikke diskuteres..

Analoge instrumenter er til målinger. Akustiske instrumenter er den slags man spiller musik på. Når mikrofonen omdanner den akustiske energi (lydbølger) omdannes de til elektriske signaler, lige der hvor lyden omdannes til elektriske signaler har Du et analogt signal.

Oversampling siger du selv at det er får at få alt med at lyd frekvenserne. 

Niks har jeg aldrig sagt, jeg skrev bedst mulige. Hvilket ikke er det samme som at få alt med. Grunden til at det hedder oversample er fordi man sampler over det egentlige behov. Eksempel: Man vil ende med en 16/44 fil, så kan man optage med en samplingsfrekvens på 176. Altså en opløsning over hvad der er behov for i den endelige fil. 

Og siger du det ikke er. Kan du bestemme dig?

Kunne Du have misforstået at når man ned- downsampler så vil der være et informationstab. Ellers må Du citere mig direkte.

Emnet om Overstyring er vi enige i, så hvorfor bliver du ved? 

Fordi Du ikke forstår forskellen mellem overstyring i forbindelse med indspilning i studiet. Det kan være vanskeligt at vide på forhånd hvor højt en sanger reelt kommer til at synge, så vil det være ærgerligt at miste det perfekte "take" fordi man havde stillet en 16 bits indgang for højt. Med en 24 bits indgang kan man indstille således man har har et større dynamisk headroom. Du hænger stadig i Madonna, i sådan et tilfælde ved man præcist hvor højt signalet er for det er indspillet og kan gengives ens gang på gang. Dermed har man ikke behov for et headroom. 

Nej hans er ikke købt og betalt. Dine konspirationsteorier kan du godt pakke væk. 

Konspirationskortet igen??

Åh ja god gamle Paul. Kæmpe fan af ham. Han siger tingene lige ud af posen. Han forklarer fint mqa. Med at hires dele en lossy, endtil det pakkes af af noget der kan læse MQA. Han siger også, er det ikke er bedre eller dårligere end alm. Hires. Men han kan ikke forstå hvorfor det findes, pga. Båndbredden. Fedt du linket til en af mine store audiofile helte, de fik mig ind i det univers. Tak for aften, nu skal jeg familie hygge

Teksten fra den omtalte video:
00:02:05
I am personally not a fan of MQA, I have heard a number of demonstrations of it. And to my ears it always robs the music of something that is near and dear to me

00:07:08
but I mean we got tons of bandwidth. And to consider that I want to make a format simply to reduce the demands of bandwidth at the expense of the quality of my high end audio experience I think doesn't make sense

00:07:36
I understand Tidal doesn't want to pay for it that's fine. Charge me a little more, charge me 30 bucks. Right you know. Right now it's 20 dollars for CD quality which can also be 192 but it's in compressed form
I'll pay an extra 10 bucks that's okay, just don't mess with my music buddy. So that's one objection. I have the other one. I have yet to hear a lossy format of any kind that doesn't lose something. When I play it on music room 1, I have a highly resolving system and in that system I hear the loss of what is supposedly nothing to worry about losing

Din udlægning: "Med at hires dele en lossy, endtil det pakkes af af noget der kan læse MQA. Han siger også, er det ikke er bedre eller dårligere end alm. Hires."

Stemmer ikke helt overens med hvad Din Audiofile helt rent faktisk siger???

[/QUOTE]


Redigeret af yahooboy - 26-Januar-2021 kl. 11:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 89101112 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu