recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af 20 fps MP4 fil.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspilning af 20 fps MP4 fil.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Afspilning af 20 fps MP4 fil.
    Sendt: 22-December-2020 kl. 12:06
Hej alle,

Kan man uden videre afspille en MP4 fil optaget med 20 fps, i naturligt tempo på et SMART Tv og PC. Eller skal filen efterbehandles med software for at nå op på de normalt for video anvendte 24 fps?
  

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 12:31
Jeg vil anbefale dig at prøve på et TV. Jeg vil dog umiddelbart antage, at den bliver afspillet med den framerate den er indspillet. Det gør den på en PC.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 13:38
Tak for svaret, Flemming. 

Nu har jeg ikke en 20 fps fil endnu, ellers havde jeg naturligvis afprøvet det.

Spørger her for måske at undgå en større investering til en filmscanner, hvis det alligevel ikke duer med de 20 fps.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Frits Frits skrev:

Hej alle,

Kan man uden videre afspille en MP4 fil optaget med 20 fps, i naturligt tempo på et SMART Tv og PC. Eller skal filen efterbehandles med software for at nå op på de normalt for video anvendte 24 fps?
  


 Video optages ikke normalt i 24 fps, det normale er 30 eller 25 fps.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 15:02
Hvis man afspiller en 20 fps film med 24 fps så vil den jo køre 20% for hurtigt. Det vil ikke være særlig pænt at se på.

Flemming


Redigeret af fltk - 22-December-2020 kl. 15:02
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 15:08
20 fps går op i 60hz, så det burde spille fint.


Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 16:12
Ja tak, og hvad betyder det så i praksis?
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 16:13
Nej netop, og hvad gør man så - det er præcis det mit spørgsmål går ud på.
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 16:15
Det er ikke video, men scannet 8 mm film på 20 fps, der ønskes afspillet på PC eller smartTV. Om det er 24, 25 eller 30 fps ved afspilningen, gør vel kun problemet endnu større.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 18:58
seriøst? det er da bare at åbne den i VLC og teste det af. kom bare igang. HVIS tilfældet skulle være at det ikke fungerer som du havde forestillet dig - SÅ kan vi begynde at snakke.
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 19:15
Ja 'bare', havde jeg haft en 20 fps MP4 fil, havde jeg naturligvis bare afprøvet det. Men det har jeg ikke endnu.

Derfor søger jeg råd her i håb om nogen har arbejdet med en lignende problematik, og måske så kan fortælle, hvad man gør.
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Frits Frits skrev:

Ja 'bare', havde jeg haft en 20 fps MP4 fil, havde jeg naturligvis bare afprøvet det. Men det har jeg ikke endnu.

Derfor søger jeg råd her i håb om nogen har arbejdet med en lignende problematik, og måske så kan fortælle, hvad man gør.


Du kun bruge ffmpeg til at encode en eksempel fil præcis som du lyster.

Mp4 er en container det siger intet om hvilken format video eller lyd har.

Dit tv har sikkert en oversigt over hvilke filformater og specifikke profiler den kan vise.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu