recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Afspilning af 20 fps MP4 fil.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Afspilning af 20 fps MP4 fil.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 01:08
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af Frits Frits skrev:

Hej alle,

Kan man uden videre afspille en MP4 fil optaget med 20 fps, i naturligt tempo på et SMART Tv og PC. Eller skal filen efterbehandles med software for at nå op på de normalt for video anvendte 24 fps?

Det burde være lige til på de fleste enheder og i hvertfald på PC

Jeg har lavet en 20 fps H.265/HEVC video AI opskalleret og speeded ned til 20 fps fra en tilfælding DVD du kan prøve, så kan du se om dit TV vil afspille det eller ej (Der er endog tale om non-standard opløsning og lyd; 2xDVD opløsning +mp3, ikke aac eller mp2) - Så kan det spille den, kan det nok spille det meste Smile
https://mega.nz/file/GnpmRYyI#4m8H1vzGivsd6nlG2SqipKUYwwQAx0e9ct-7eY4v_fs


Redigeret af TBC1 - 23-December-2020 kl. 10:42
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 12:49
8mm (Standard 8 / Super 8) er oftest optaget med 18 fps, så selv en på 20 fps er for hurtigt. Jeg har en af de scannere. Min er en tysk udgave af Wolverine der hedder Sumikon, denne laver en MP4 fil  der kører 30 fps, hvilket er alt for hurtigt. Så jeg kører den indenom VLC for at sætte farten ned til 18 fps (0,6). Dette sker uden  encoding, da VLC kan optage filen som bliver afspillet, og den optagede fil bliver i den hastighed den blev afspillet ved.

Vedr. afspilning på SmartTV, så har jeg aldrig prøvet det.

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 15:52
Rigtig godt - det lyder som om det lige er det jeg har brug for. Må prøve det der VLC.
Tusind tak
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 15:56
Tak for det - har downloadet filen, så det må jeg prøve.
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 16:00
Har kigget tråden igennem. Spændende men ikke lige den vej, jeg var ude på.
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 16:55
Man kan konvertere filerne til et hvert format man vil have med de rette programmer, eller man uploader dem som privat video til youtube, så kan man downloade dem igen med 30 fps og den rigtige hastighed. :)
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
Frits Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-December-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frits Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 18:28
Tak for det, Palleba, så vidt som jeg har forstået det nu, så slipper man ikke for at efterbehandle sin MP4 scannede 8 mm film for at opnå den rigtige fremvisningshastighed. Og det er der så diverse programmer (VLC, ffmpg osv) der kan gøre, da MP5 afspilleren på ens PC eller SmartTV jo ikke kan 'vide', hvilken fps filmen er optaget med.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu