recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Beovision 7-32 bruges til noget?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan Beovision 7-32 bruges til noget?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Beovision 7-32 bruges til noget?
    Sendt: 22-December-2020 kl. 22:12
Hej

En kollegas far har et Beovision 7-32 til at stå opmagasineret, men vil gerne bruge det, hvis det kan lade sig gøre. Umiddelbart kan jeg ikke se nogen digital indgang på modellen, men kun scart.

Så hvis han skal se tv, skal han vel have en boks, eller? Tv'et er vist fra 2004.

Modellen er med soundbar og motorgulvstand.

Ville det være noget værd på dba? Jeg kan se de er til salg fra ca. kr. 500 og opefter.
/zemo/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 22:56
 Ja for at kunne bruge der, så skal der tilsluttes en extern modtager som passer til den signaltype der ønskes modtaget.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 00:11
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Så hvis han skal se tv, skal han vel have en boks, eller?

For år tilbage købte jeg en HDFury3 til mine forældres BeoVision 7-32, så de kunne anvende en Chromecast. Jeg kan nok ikke se, hvordan det skulle kunne være pengene værd i dag.


Er der i øvrigt ikke en DVI-indgang?
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:25
Tak for svar. Jeg har modtaget dette billede af bagsiden af tv'et.
Hvad er det for et stik under scartstikkene?

/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:31
Her er endnu et fra den anden side. Der er et dvi-stik (to, faktisk. Jeg ved dog ikke hvad det der sidder i er til ...)

/zemo/
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:35
Pilen peger på VGA. Det hvide stik sidder i DVI.

Se side 33 i manualen:


Der er tale om en Biovision 7-32 mk3.


Redigeret af jensoest - 23-December-2020 kl. 10:35
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:44
I øvrigt lidt mistænksomt, at serienummeret er udstreget.
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af jensoest jensoest skrev:

I øvrigt lidt mistænksomt, at serienummeret er udstreget.
Det er mig der gjort det på billedet
/zemo/
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:51
... Og mange tak for at linke til manualen. Jeg kan ikke se hvor det dvi-stik kommer fra.
/zemo/
Til top
jensoest Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-December-2009
Status: Offline
Point: 201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensoest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 10:53
Ja, det ser underligt nok ud til, at ledningen kommer inde fra selve tv'et.


Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 12:03
Jeg har en idé om at bruge dvi-indgangen til en dvb-c-boks (for at udnytte at tv'et er HD-ready). Scart er jo ikke HD. Hvis jeg bruger et HDMI-til-DVI-kabel følger lyden vel ikke med? Eller hvordan kunne man orden det?
/zemo/
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2020 kl. 12:46
Hej.

Tvét har allerede indbygget en DVB-C tuner.
Det er den der er koblet i dvi stikket. (Den sidder inde i apparatet.)


Redigeret af S.K - 23-December-2020 kl. 12:46
Mvh. Søren
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu