recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er forvirret over TIDAL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg er forvirret over TIDAL

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg er forvirret over TIDAL
    Sendt: 28-December-2020 kl. 16:02
Hej
Har købt en TIDAL HiFi abonnement og det er i og for sig fint men jeg ser album i under min musik som jeg ALDRIG har tilføjet som i ALDRIG. Det er album jeg ikke kunne drømme om at lytte til. Hvordan sker dette? Jeg er så vidt jeg ved den eneste der har adgang til min konto ikke en gang min bedre halvdel har. 

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 

Håber der er nogen der kan kaste lys over dette. På forhånd tak
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Hej
Har købt en TIDAL HiFi abonnement og det er i og for sig fint men jeg ser album i under min musik som jeg ALDRIG har tilføjet som i ALDRIG. Det er album jeg ikke kunne drømme om at lytte til. Hvordan sker dette? Jeg er så vidt jeg ved den eneste der har adgang til min konto ikke en gang min bedre halvdel har. 

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 

Håber der er nogen der kan kaste lys over dette. På forhånd tak
tror jeg. Oplever det sammen på Netflix.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Kører der en eller anden algoritme som forsøger at finde album den tror jeg vil have tilføjet? 
Umiddelbart vil jeg sige nej til det. Jeg har aldrig oplevet det. Den vil ikke lægge et album under "Min musik / Album" som favorit. Men jeg kan forestille mig den kan finde på at spille noget du ikke har valgt, men det kan du fravælge under indstillinger.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:21
Men det er da pisse irriterende. Under sektionen Min musik skal jeg kun se det musik jeg selv har valgt. De album jeg har valgt og de sange og kunstnere jeg har valgt. Sgu ikke alt muligt de tror jeg vil se. Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 

Kan være det ikke skal være TIDAL alligevel. Overvejer Deezer i stedet. TIDAL virker for rodet og bøvlet syntes jeg. 
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 

Jeg har ikke været bruger længe men jeg ved godt når jeg liker et enkelt nummer og så et helt album. 

Da jeg satte TIDAL op og gav input til hvilke kunstnere jeg kunne li’ der har den også valgt alle album en given kunstner har udgivet. Ikke altid jeg syntes om alle album. Men album med kunstnere jeg på ingen måde lytter til?? Giver ingen mening. 

Nu har jeg skrevet til deres support samt slettet de album/sange/kunstnere jeg med garanti ikke selv har tilføjet. Så må vi se om der pludselig fremkommer kun ting. 
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af itjf itjf skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Undre mig også over at hvis jeg giver en bestemt sang en hjerte markering så tilføjes hele albummet som sangen er på. Det er sgu heller ikke så smart. 
Der er jeg nødt til at sige det er en bruger fejl. Man kan sætte en hjerte markering på både numre og/eller albums.
Hvor længe har du været abonnent?
 

Jeg har ikke været bruger længe men jeg ved godt når jeg liker et enkelt nummer og så et helt album. 

Da jeg satte TIDAL op og gav input til hvilke kunstnere jeg kunne li’ der har den også valgt alle album en given kunstner har udgivet. Ikke altid jeg syntes om alle album. Men album med kunstnere jeg på ingen måde lytter til?? Giver ingen mening. 

Nu har jeg skrevet til deres support samt slettet de album/sange/kunstnere jeg med garanti ikke selv har tilføjet. Så må vi se om der pludselig fremkommer kun ting. 

KAn godt følge dig når. Det er irriterende at de algoritmer der skal hjælpe tager en så meget i hånden at man mister muligheden for at styre det selv. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:30
Que?

Der er kun de albums du har liket under albums. Enten er det en fejl 40, eller også er der sket en fejl i TIDAL, hvilket lyder usandsynligt. 
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 19:59
Oplever nu heller ikke de udfordringer trådstarter nævner
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 20:13
Det lyder som en brugerfejl. Altså, din egen.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2020 kl. 21:05
kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 


Redigeret af DanishCanadian - 28-December-2020 kl. 21:08
Til top
Granly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2018
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Granly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 08:40
Har lige prøvet Apple Carplay i en anden end vanligt her til morgen, og der var ingen problemer i den time det tog. Hvad mener du med Appen kører dårligt. Langsomt eller slet ikke. ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu