recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er forvirret over TIDAL
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeg er forvirret over TIDAL

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 12:00
Mht din tidal oplevelse på Apple carplay: Der er jeg desværre helt enig med dig. Tidals carplay oplevelse er ekstremt ringe og ustabil. Jeg har plaget deres support med det nu på 2.år, og der er sket forbedringer, men kun meget marginale forbedringer. Det er stadig ustabilt, nogle gang kan man tilgå sine playlister, og andre gange kan man ikke.

Deezers, apple music og spotifys carplay oplevelser er klart klart bedre. Men jeg føler mig nødsaget til at holde fast i Tidal, da jeg oplever tydeligt bedre lyd fra Tidal end på de øvrige - inkl. Deezer.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 

Mon ikke det er fejl match fra Soundizz der er skyld i der er kommet rod i “min musik”.
Har selv brugt Soundizz nogle gange, og der kan opstå fejl match.

Jeg oplever også at Tidal CarPlay ikke køre særligt smooth, langsom om at starte musik op, og pludselig stopper, og andre gange slet ikke vil virke.
Men hvis jeg starter Tidal via telefonen, før jeg køre, så virker det bedre, dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en workaround indtil der bliver fejlrettet fra Tidal.
Har læst at det er en kendt fejl, men ved ikke om det relatere til præcise bilmodeller eller mærker.
Mit infocenter version i bilen er SYNC F.1.3.3.1_R19301a, i en Ford.

Jeg tester pt. Deezer, og det fungere fint, også i CarPlay. 
Men jeg tror ikke jeg skifter, da jeg har flere stykker MQA hardware, så det giver mest mening at blive ved Tidal.


Redigeret af Jever - 29-December-2020 kl. 12:06
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af Xstatic Xstatic skrev:

Mht din tidal oplevelse på Apple carplay: Der er jeg desværre helt enig med dig. Tidals carplay oplevelse er ekstremt ringe og ustabil. Jeg har plaget deres support med det nu på 2.år, og der er sket forbedringer, men kun meget marginale forbedringer. Det er stadig ustabilt, nogle gang kan man tilgå sine playlister, og andre gange kan man ikke.

Deezers, apple music og spotifys carplay oplevelser er klart klart bedre. Men jeg føler mig nødsaget til at holde fast i Tidal, da jeg oplever tydeligt bedre lyd fra Tidal end på de øvrige - inkl. Deezer.

Tak for dit input. Glad for at jeg ikke er den eneste. Troede jeg var ved at blive skør. Wink Trist at Tidal ikke tager det alvorligt med henvendelserne. Jeg er selv i dialog med dem om CarPlay problemerne og vil da henvise til at der er flere her der oplever det samme. 
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 12:28
godt du skriver til dem om carplay problemerne. Jeg vælger at tro på, at jo flere der kontakter dem om det, jo større bliver deres motivation for at få kompetente folk til at skrive noget ordentligt software.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

kan det have noget at gøre med at jeg importerede playliste og lignende via det site som TIDAL anbefaler til netop dette? 

At det skulle være mig selv der har tilføjet album (og der er tale om minimum 20 stk) med kunstnere jeg aldrig lytter til og ikke kender finder jeg ikke sandsynligt selv om flere af jer nævner fejl 40. 

Oplever også at appen på min iPhone Xs kører ekstremt dårligt på Apple CarPlay. Så alt i alt ikke den fedeste oplevelse af TIDAL for nu. Skulle måske prøve Deezer HiFi i stedet. 

Mon ikke det er fejl match fra Soundizz der er skyld i der er kommet rod i “min musik”.
Har selv brugt Soundizz nogle gange, og der kan opstå fejl match.

Jeg oplever også at Tidal CarPlay ikke køre særligt smooth, langsom om at starte musik op, og pludselig stopper, og andre gange slet ikke vil virke.
Men hvis jeg starter Tidal via telefonen, før jeg køre, så virker det bedre, dette er selvfølgelig ikke optimalt, men en workaround indtil der bliver fejlrettet fra Tidal.
Har læst at det er en kendt fejl, men ved ikke om det relatere til præcise bilmodeller eller mærker.
Mit infocenter version i bilen er SYNC F.1.3.3.1_R19301a, i en Ford.

Jeg tester pt. Deezer, og det fungere fint, også i CarPlay. 
Men jeg tror ikke jeg skifter, da jeg har flere stykker MQA hardware, så det giver mest mening at blive ved Tidal.

Tak for dine input. Jeg brugte https://www.tunemymusic.com/da/?tidal=true#step1som Tidal selv linker til og tror også det er der den er gået gal. 

Jeg kører selv Peugeot 3008 SUV så det tror ikke det er model specifikt. Jeg vil også vente lidt med at teste/skifte ti Deezer. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 15:36
sidder lige i bilen og prøver det med at starte appen først og så tilslutte den til bilen med originale Apple kabel nå appen/misikken er i gang.  Den spiller det nummer jeg startede med men efter dette nummer er slut stopper appen med at virke. Det er simplethen elendigt, intet mindre. 

Redigeret af DanishCanadian - 29-December-2020 kl. 15:36
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

sidder lige i bilen og prøver det med at starte appen først og så tilslutte den til bilen med originale Apple kabel nå appen/misikken er i gang.  Den spiller det nummer jeg startede med men efter dette nummer er slut stopper appen med at virke. Det er simplethen elendigt, intet mindre. 

enig. Det er så crappy. En sjælden gang imellem virker den som den skal, nogle gange kan man kun afspille musik fra "my mixes" og ikke egne playlister, nogle gange slet ikke - den er så hamrende ustabil nu på 2. eller 3.år. Jeg har prøvet på 3 andre biler end min egen: samme ustabile resultater. Apple music appen er den mest stabile, rock solid carplay app jeg har prøvet, men nytter ikke så meget når jeg vil have bedre lydkvalitet. Jeg betjener som regel tidal via telefonen i carplay mode, så virker det bedre, men er virkelig dybt forundret over at de ikke gør sig mere umage med at få det til at virke.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 17:49
Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 19:38
Oprindeligt skrevet af Granly Granly skrev:

Har lige prøvet Apple Carplay i en anden end vanligt her til morgen, og der var ingen problemer i den time det tog. Hvad mener du med Appen kører dårligt. Langsomt eller slet ikke. ?
Appen virker simpelthen enormt ringe. Det skal siges at jeg afvikler appen på en opdateret iPhone Xs og alt andet jeg afvikler via CarPlay kører som smurt. 

Jeg skal typisk trykke 2-3 gange på menupunktet Playlists. Hvis den så endelig åbner så er den tom til tids for at jeg ved at kigge på selve telefonen kan se at der er de numre der skal være. Andre gange sker der simpelthen ingen ting. Efter ca. 10 sekunder kommer der en fejlbesked op på infoskærmen i bilen om at der gik noget galt! 

Så det er en piv hammerende ringe oplevelse af Tidal via CarPlay her i huset. Fik besked om at det nogle gange virkede ved at starte appen før man kobler mobilen til bilen via kabel. Det har så ikke virket her. Afspiller kun en sang og så er det slut.  
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Jeg oplever også at Spotify, Deezer, Telmore Play og Apple Music virker helt efter hensigten, utroligt at Tidal ikke kan få det fixet.
Eneste trøst må være at Qobuz CarPlay er dårligere end Tidal... 😂

Har lige fået en tilbagemelding fra Tidal support at de arbejder på sagen. Men kan forstå på andre i denne tråd at det har de gjort i flere år Confused. Jeg orker ikke rigtig svare dem i aften men vil helt klart give dem det glatte lag når jeg svare dem i løbet af nogle dage. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 19:53
Denne gut har samme problem som jeg oplever: https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs
Til top
Xstatic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Xstatic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Denne gut har samme problem som jeg oplever: https://www.youtube.com/watch?v=gzEU6El9JQs

præcis. Ditto her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu