recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Åh gud. Ikke også Buster
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Åh gud. Ikke også Buster

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2021 kl. 23:36
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

men dette er blasfemi. Mod bogen og den oprindelige film

Hvorfor?

Ved du da, hvordan den nye film kommer til at være?


For øvrigt er der mange bøger og film der kommer i mange udgaver. Hvorfor må der ikke fremstilles nye udgaver?

Jeg syntes eksempelvis at 1991 udgaven af Robin Hood er betydeligt bedre end de foregående udgaver. Er den også blasfemi?

Og hvilken af de cirka 50 foregående er så ikke blasfemi?


Klaus





Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 01:37
Hvorfor ikke en ny Reptilicus, nu hvor man kan lave nogle bedre special effects LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 05:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

men dette er blasfemi. Mod bogen og den oprindelige film


Hvorfor?

Ved du da, hvordan den nye film kommer til at være?


For øvrigt er der mange bøger og film der kommer i mange udgaver. Hvorfor må der ikke fremstilles nye udgaver?

Jeg syntes eksempelvis at 1991 udgaven af Robin Hood er betydeligt bedre end de foregående udgaver. Er den også blasfemi?

Og hvilken af de cirka 50 foregående er så ikke blasfemi?


Klaus





det er Martin miehe-renard der skal instruere den. Alt respekt, for jul På slottet og Pyrus. Som han skabte.

Men han udvandet både min søstes en børn og far til fire.

Og den komme til handle om et talentshow .

Og nu er det jo bare med Robin Hood. At det er en britisk vandre historie.

Redigeret af T-Duck - 04-Januar-2021 kl. 05:40
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 06:06
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Jeg er helt sikker på at deschain er gammel nok til at have hørt den her https://www.youtube.com/watch?v=CTyB89fOqhE - Det kan godt være man ikke har set selve filmen, men lige præcis den sang kan man vist ikke have undgået hvis man har hørt nogen som helst form for radio siden 1984.

He-he! Ja. Hvem kender ikke denne sang!! Men at det var en filmmelodi, anede jeg da ikke!!!LOL
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 06:27
Det minder mig om i 1985 da Lars H.U.G udgav albummet "kopy" jeg var vild med det, men min far og hans venner sagde at det var en hån mod den danske sangskat! Har i øvrigt lige genset to  "nye" (i farver) "far til 4" film her i julen, de var faktisk ganske underholdende og min søn på 5 år var vilde med dem 🙂

Frank
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Det minder mig om i 1985 da Lars H.U.G udgav albummet "kopy" jeg var vild med det, men min far og hans venner sagde at det var en hån mod den danske sangskat! Har i øvrigt lige genset to  "nye" (i farver) "far til 4" film her i julen, de var faktisk ganske underholdende og min søn på 5 år var vilde med dem 🙂

Frank

Hvis det er den, hvor man hører fx "Når lygterne tændes", så ja. den er go'!! (Lars H.u.g.)


Redigeret af mnielsen - 04-Januar-2021 kl. 06:36
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Det minder mig om i 1985 da Lars H.U.G udgav albummet "kopy" jeg var vild med det, men min far og hans venner sagde at det var en hån mod den danske sangskat! Har i øvrigt lige genset to  "nye" (i farver) "far til 4" film her i julen, de var faktisk ganske underholdende og min søn på 5 år var vilde med dem 🙂

Frank
underholdende ja. Men far til fire er de dog ikke. Person skildringerne er helt ude i hampen. Og man har gjort onkel Anders til en forvirret tosse. Hvorpå i de oprindelige var han bare distræt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 08:32
Er den dårlig så lad være at se den - du mister intet

Er den god, så nyd en god nyfortolkning

Når det er sagt så vil nogle mennesker ALDRIG være tilfredse med nyfortolkninger af film som de har et følelsesmæssigt nostalgisk forhold til, så der er det reelle kun at lade være med at se filmen. Det gælder specielt film fra barndommen der bliver genfortolket når man er voksen. 

Jeg så aldrig far til 4 som barn og har ikke noget problem med de nye. De gamle kan jeg til gengæld ikke slæbe mig igennem
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Det minder mig om i 1985 da Lars H.U.G udgav albummet "kopy" jeg var vild med det, men min far og hans venner sagde at det var en hån mod den danske sangskat! Har i øvrigt lige genset to  "nye" (i farver) "far til 4" film her i julen, de var faktisk ganske underholdende og min søn på 5 år var vilde med dem 🙂

Frank

Det er ikke en hån, men et kærlighedsbrev til den danske sangskat Big smile

Og du har helt ret. Det er et fantastisk album!
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg så aldrig far til 4 som barn og har ikke noget problem med de nye. De gamle kan jeg til gengæld ikke slæbe mig igennem

Kender det godt.
De nye er okay, grænsende til latterlige, de gamle magter jeg heller ikke at se.

Gad vide, hvor mange der kunne slæbe sig gennem den gamle Busters verden, når det kommer til stykket?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 11:27
De oprindelige Far til Fire film er fra 1953 til 1961, så det er da klart at de ikke taler til nogen idag. Alene kønsrollerne er totalt ændret, tiltaleformen fra De til du, og samfundet var fattigere. Men jeg synes ikke om de nye indspilninger, der totalt mgl dybde, det havde de gamle film.

Den oprindelige Buster film er stadig skøn at se.


Redigeret af Munch - 04-Januar-2021 kl. 11:28
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 11:56
De oprindelige taler netop til folk, dels pga. tiden ja, og kønsroller og sprog brug. vi nyder stadig at se dem her hjemme, og vores døtre elsker dem også.

Buster ja, den er stadig skøn som Munch skriver.

Sidste gang men lavet en genindspilning af en tidligere filmatisering af en Bjarne Reuter (Bertram) gik det også galt.
Jeg tror problemet ligger i, at man prøver at få de figurer op til vores tid. Det kan man bare ikke.

Redigeret af T-Duck - 04-Januar-2021 kl. 12:50
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu